Pagina 1 van 1
trekhaak montage v40 ph2
Geplaatst: 12.06.2006 - 10:47
door Menaz
Dag mensen,
Idd, ben nieuw en heb een vraag!
Ik wil een trekhaak kopen voor m'n v40 ph2, maar ik hoor verschillende verhalen of de bumper eraf moet en dat schijnt een tijdrovende klus te zijn.. iemand die dat kan bevestigen? Verder iemand misschien nog een tip voor een goedkope online trekhaakverkoper?
Geplaatst: 12.06.2006 - 11:29
door Najreg
Het verwijderen van de achterbumper is niet zo erg lastig, ik dacht dat het 2 bouten in de kofferruimte en een paar schroeven in de wielkasten. Heb zelf ook een trekhaak gemonteerd en dat was zo gebeurt. Mijn trekhaak heb ik via marktplaats gekocht (origineel volvo afneembaar voor 150 euro)
Geplaatst: 12.06.2006 - 11:36
door Menaz
Oh, aardige prijs. 'k Zie ze zelden op 2e hands sites, dus ga al uit van nieuw. Goedkoopste bij trekhakenspecialist.nl (duh!) voor eur192 incl btw en verzending, niet afneembaar, 7 polig. Bij de lokale garage zeiden ze dat 't hun wel 3 uren zou kunnen kosten omdat die bumper er dus af moest. Heb je een brug gebruikt?
Geplaatst: 12.06.2006 - 11:50
door Najreg
Om de bumper te verwijderen heb je geen brug nodig. Om de trekhaak te monteren kan het wel handig zijn. Zelf heb ik de auto opgekrikt en op assteunen geplaatst. Ik denk dat het geheel mij 2-3 uur heeft gekost maar ik ben geen automonteur.
Geplaatst: 12.06.2006 - 12:05
door Menaz
Najreg, tx voor de info!
Geplaatst: 12.06.2006 - 19:48
door vox
ik heb afneembare trekhaak van brinks er onder laten zetten. als ie er niet aan zit dan zie je er (bijna) niets van. ik vond die afdekdop en stuk uit bumper van volvo niet zo'n charmant gezicht. door garage laten doen, uitonderhandeld in prijs van de auto dus geen idee wat excact heeft gekost.
Geplaatst: 12.06.2006 - 20:39
door Menaz
Oja, nog een vraag. Moet er bij een phase2 nou wel of niet een stuk uit de bumper of heb jij een phase1, Vox?
Geplaatst: 12.06.2006 - 21:34
door vox
ik heb phase 2. bij mij hoefde er zichtbaar geen stuk uit bumper. er moest een heel klein stukje aan de achterkant van de bumper weg, maar dat zie je aan de voorzijde helemaal niet. daarom wilde ik er geen originele trekhaak op laten zetten.
Geplaatst: 21.06.2006 - 20:23
door Menaz
Ik heb m'n trekhaak (via internet besteld) onlangs gekregen. Het grappige is dat ie ook op een Mitsubitshi Charisma '95 - '99 past. Volgens mij heeft Volvo ten tijden van de V/S40 Renault dieselmotoren gebruikt maar dus blijkbaar ook Mitsubitshi onderdelen. 'K was laatst bij de bandenboer en die zei ook al dat het formaat slotbouten Japans was :?
Volgens de handleiding moet er alleen bij de Charisma wat uit de bumper gezaagd worden (idd aan de binnenkant - niet zichtbaar) en gaat het mistachterlicht op de auto uit als je een aanhanger aankoppelt via de standaard 12V. Gaat om een trekhaak van het merk GDW trouwens.
Geplaatst: 21.06.2006 - 21:16
door Welles
Menaz schreef:maar dus blijkbaar ook Mitsubitshi onderdelen
Sterker nog: de Carisma en de V/S40 werden op dezelfde productielijn in Born gefabriceerd...
Geplaatst: 22.06.2006 - 09:05
door V480-S60
Menaz,
Nog sterker. Zelfs de Carisma Diesel had een Renault motor.
En om het nog sterker te maken dan Welles aangeeft. De Carisma en de X40 modellen werden niet alleen op dezelfde productielijn gemaakt maar ook nog door elkaar. Dus 4 VOLVO's en dan opeens een Carisma.
Geplaatst: 22.06.2006 - 21:59
door marissen
Menaz,
Nog sterker. Zelfs de Carisma Diesel had een Renault motor.
En om het nog sterker te maken dan Welles aangeeft. De Carisma en de X40 modellen werden niet alleen op dezelfde productielijn gemaakt maar ook nog door elkaar. Dus 4 VOLVO's en dan opeens een Carisma.
En hebben ze ook niet grotendeels dezelfde bodemplaat??
Verder heb ik, om on topic te blijven, vorig jaar een vaste Brink trekhaak laten monteren met 13-polige stekkerdoos. Prijs was rond de €150,- inclusief BTW. Montage was gratis (dankzij aankoop van de auto) Met deze trekhaak hoeft er niets uit de bumper gezaagd te worden!
Geplaatst: 26.06.2006 - 09:25
door Menaz
Zo.. weer wat geleerd!
En om on-topic te blijven: de trekhaak zit eronder. Ben er wel flink wat uurtjes mee bezig geweest omdat de uitlaat ervoor zat maar deze heb ik met een spanband ergens aan vastgemaakt zodat ie opzij geschoven was. De montage van de daadwerkelijke haak was niet duidelijk beschreven en de bouten draaiden lastig vast. De electronica ging daarentegen weer simpel en zelfs het mistlicht deed het.
Oja, onderaan de bumper moest een stukje gezaagd maar da's niet zichtbaar vanaf de achterkant.