V40: (inmiddels) mat zwarte V40, tutti lampioni
Geplaatst: 15.12.2013 - 15:41
Beste allemaal,
Ook voor mij is het tijd mijzelf voor te stellen. Ik ben woonachtig in Breda. Heerlijk tussen het fijnstof van de A27, A58, A16 en de A59 ( en met geluk ook nog wat uit Antwerpen en Rotterdam. Dus een zuinige , milieuvriendelijk auto is dan wel zo slim> Het goede voorbeeld geven, doet goed volgen, hoop ik. Mijn buurman snapt er niets van: hij is een petrolhead en dacht dat ik dat ook was op basis van mijn huidige en vorige auto's.
Ik moet eerlijk bekennen, de reden dat ik de V40 rijd is puur financieel. Graag had ik een automaat gereden. Bijvoorbeeld die heerlijke 8traps van BMW. Helemaal na de urenlange file van Den Haag naar Breda van gister. Het roeren in de diesel had ik afgezworen, maar na een proferit in een DS5 en 508H4 is mijn keuze dus toch op deze V40 gevallen. Het moest immers een 14% auto worden. Met een manntje van 3 en een kleine op komst gaat waarschijnlijk de skibox standaard op de auto:) Spreek/schrijf ik mijzelf nu tegen (zuinig? handig? Ah, who cares....)
- Kinetic
- ZWART!
- D2
- Winterline
- Dynamicline
- Buisness Pack Pro
- Premium Sound
- Ixion velgen
- Pano dak
- Leer achteraf (rood)
- Bagagerek
- Dakdragers
- Blis
- Getintglas rondom
- Zwarte Gril
- Performace spoiler
- SCT
- Modern Wood
- Dab+
- Keyless
- Exterior kit
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Volgens mij was dat het;)
- Kale achterkant (geen chroom en glimmende dingen)
Ik kan mijzelf een auto liefhebber noemen en ben erg kieskeurig. Ik hoop dat ik de goede keuze heb gemaakt, want als ik ergens niet tegen kan, is het rammels en kraakjes of andere zaken. De auto moet het no matter what, altijd doen. Ook qua geluidsintallatie ben ik kieskeurig. BMW heeft H&K en ik hoop dat de Premium Sound aan de verwachtingen voldoet. Als audiofiel wil ik graag dat metal à la Slayer en Dimmu Gorgir, maar ook Abba, Roger Waters, Mathäus Passion, Daft Punk en alles wat er tuusen zit moet kraakhelder doorgegeven worden. Jammer dat we geen FLAC kunnen afspelen.
Omdat ik vaak naar de Alpen moet vanwege sportieve verplichtingen,zal de V40 zich ook moeten (en gaan) bewijzen op de Autobahn of Auto Route. Cruisen op 170/180 en vooral op vlotte wijze naar die snelheid is enigszins belangrijk. Vandaar mijn overweging om te chiptunen. Eerst maar eens de auto krijgen en aan de tand voelen.
Ik heb er zin in! Maf eigelijk, het is "maar"een auto, maar ik kijk er enorm naar uit om hem (ja, het is een HIJ)volgende week op te halen.
Edit: hij is binnen. Afgelopen maand twee keer naar Kaprun en Sölden geweest. Bij de BMW kun je prima 180 cruisen. Ligt als een blok op de weg, maar met die snelheden moet ik dus 2 x tanken en dat kost tij. Het omslagpunt ligt ongeveer op 145 km/h. Ik ben benieuwd waar het omslagpunt bij de Volvo ligt.
Nu een paar dagen in het bezit: erg zuinig. Stil. Luxe sfeer. Navi is balle. CC waarbij je op elk moment in kanschakelen en met stapjes van 65km/h om hoog kan is ideaal. SCT, leuk, maar niet meer dan dat. Premiumsound, teleurstellend. Diepgang met flac bestanden is groter en juist dat wil je hebben. Verder is het òf te schel, òf teveel bas. Waarschijnlijk door de geringe diepgang dan wel detail. Bijhet spelen van dance is het prima, maar andere muzieksoortenkomen niet geheel uit de verf. Algemene indruk is positief.
Schakel naar het hele bewerkingformulier
Ook voor mij is het tijd mijzelf voor te stellen. Ik ben woonachtig in Breda. Heerlijk tussen het fijnstof van de A27, A58, A16 en de A59 ( en met geluk ook nog wat uit Antwerpen en Rotterdam. Dus een zuinige , milieuvriendelijk auto is dan wel zo slim> Het goede voorbeeld geven, doet goed volgen, hoop ik. Mijn buurman snapt er niets van: hij is een petrolhead en dacht dat ik dat ook was op basis van mijn huidige en vorige auto's.
Ik moet eerlijk bekennen, de reden dat ik de V40 rijd is puur financieel. Graag had ik een automaat gereden. Bijvoorbeeld die heerlijke 8traps van BMW. Helemaal na de urenlange file van Den Haag naar Breda van gister. Het roeren in de diesel had ik afgezworen, maar na een proferit in een DS5 en 508H4 is mijn keuze dus toch op deze V40 gevallen. Het moest immers een 14% auto worden. Met een manntje van 3 en een kleine op komst gaat waarschijnlijk de skibox standaard op de auto:) Spreek/schrijf ik mijzelf nu tegen (zuinig? handig? Ah, who cares....)
- Kinetic
- ZWART!
- D2
- Winterline
- Dynamicline
- Buisness Pack Pro
- Premium Sound
- Ixion velgen
- Pano dak
- Leer achteraf (rood)
- Bagagerek
- Dakdragers
- Blis
- Getintglas rondom
- Zwarte Gril
- Performace spoiler
- SCT
- Modern Wood
- Dab+
- Keyless
- Exterior kit
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Volgens mij was dat het;)
- Kale achterkant (geen chroom en glimmende dingen)
Ik kan mijzelf een auto liefhebber noemen en ben erg kieskeurig. Ik hoop dat ik de goede keuze heb gemaakt, want als ik ergens niet tegen kan, is het rammels en kraakjes of andere zaken. De auto moet het no matter what, altijd doen. Ook qua geluidsintallatie ben ik kieskeurig. BMW heeft H&K en ik hoop dat de Premium Sound aan de verwachtingen voldoet. Als audiofiel wil ik graag dat metal à la Slayer en Dimmu Gorgir, maar ook Abba, Roger Waters, Mathäus Passion, Daft Punk en alles wat er tuusen zit moet kraakhelder doorgegeven worden. Jammer dat we geen FLAC kunnen afspelen.
Omdat ik vaak naar de Alpen moet vanwege sportieve verplichtingen,zal de V40 zich ook moeten (en gaan) bewijzen op de Autobahn of Auto Route. Cruisen op 170/180 en vooral op vlotte wijze naar die snelheid is enigszins belangrijk. Vandaar mijn overweging om te chiptunen. Eerst maar eens de auto krijgen en aan de tand voelen.
Ik heb er zin in! Maf eigelijk, het is "maar"een auto, maar ik kijk er enorm naar uit om hem (ja, het is een HIJ)volgende week op te halen.
Edit: hij is binnen. Afgelopen maand twee keer naar Kaprun en Sölden geweest. Bij de BMW kun je prima 180 cruisen. Ligt als een blok op de weg, maar met die snelheden moet ik dus 2 x tanken en dat kost tij. Het omslagpunt ligt ongeveer op 145 km/h. Ik ben benieuwd waar het omslagpunt bij de Volvo ligt.
Nu een paar dagen in het bezit: erg zuinig. Stil. Luxe sfeer. Navi is balle. CC waarbij je op elk moment in kanschakelen en met stapjes van 65km/h om hoog kan is ideaal. SCT, leuk, maar niet meer dan dat. Premiumsound, teleurstellend. Diepgang met flac bestanden is groter en juist dat wil je hebben. Verder is het òf te schel, òf teveel bas. Waarschijnlijk door de geringe diepgang dan wel detail. Bijhet spelen van dance is het prima, maar andere muzieksoortenkomen niet geheel uit de verf. Algemene indruk is positief.
Schakel naar het hele bewerkingformulier