Boefjegsx750r schreef:Ik doe dat nog steeds hoor met briefjes. Pas bij iemand schade veroorzaakt op een parkeerplaats waar meerdere mensen getuigen van waren en toen heb ik ook een briefje achter de ruitenwisser gedaan met de volgende tekst:
Iedereen denkt nu dat ik mijn naam, adres en telefoonnummer op dit briefje schrijf maar jij en ik weten wel beter!
Rob
Laadpaal etiquette
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 27700
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Oh, was jij dat! Ik stuur je ff een pm met mijn gegevens.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Berichten: 4510
- Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
- Locatie: Loonse en Drunense Duinen
- Contacteer:
ach, nog een paar jaar en dan rijden we op waterstof en vallen de laadpalen onder monumentenzorg
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 09.12.2013 - 15:46
- Locatie: Nederland
Deze hele thread laat wel heel duidelijk zien wat het zwakke punt is van electrisch rijden; de lange laadtijden.
Je kunt moeilijk van iemand verwachten dat als hij/zij (voor het gemak verder even hij genoemd) zijn ev aan een laadpaal hangt, deze persoon er dan ook voor zorgt dat hij precies op tijd terug is (afhankelijk van auto zo'n 4 tot 8 uur later) om dan even zijn auto te verplaatsen. Dit zal tenslotte vaak 's nachts zijn.
Ik heb het natuurlijk niet over mensen die tijdens de boodschappen even snel een beetje willen bij laden want die zijn toch wel terug voordat de accu weer helemaal vol is. Eerlijk gezegd vind ik dat je als hybrid rijder die plekken dan leeg moet laten voor de volledig electrische rijders. Ik heb het hoofdzakelijk over mensen die hun auto 's nachts aan de paal hangen.
Zo hebben wij bijvoorbeeld in het centrum (naar mijn weten) 1 paal. Een publieke laadpaal met twee plekken, gereserveerd voor electrische auto's. Echter zie ik daar altijd dezelfde twee ampéra's staan!
Is dit vervelend? Jazeker! Ik kan bijvoorbeeld nooit bijladen in de stad. En niet alleen ik, maar niemand kan dat behalve deze twee Ampéra eigenaars.
Kan ik het ze kwalijk nemen? Nee. Waarschijnlijk wonen deze mensen in her centrum en dan is het onmogelijk je/auto voor de deur te zetten en aan je eigen stopcontact te hangen. En ik kan me goed voorstellen dat je op je vrije zaterdag niet 's morgens vroeg wilt opstaan om het plekje vrij te maken. En 's middags heb je een probleem om hem ergens anders neer te zetten.
Waar wil ik met dit hele verhaal naartoe? We hebben met electrisch rijden gewoon nog een structureel probleem. Om het ptobleem op te lossen is gewoon nog heel veel ontwikkeling in accu en laadtechnologie nodig. Een voorlopige oplossing zou zijn een heleboel laadpalen uit de grond stampen! Zeker geen overbodige luxe gezien het grote aantal ev's dit jaar!
Je kunt moeilijk van iemand verwachten dat als hij/zij (voor het gemak verder even hij genoemd) zijn ev aan een laadpaal hangt, deze persoon er dan ook voor zorgt dat hij precies op tijd terug is (afhankelijk van auto zo'n 4 tot 8 uur later) om dan even zijn auto te verplaatsen. Dit zal tenslotte vaak 's nachts zijn.
Ik heb het natuurlijk niet over mensen die tijdens de boodschappen even snel een beetje willen bij laden want die zijn toch wel terug voordat de accu weer helemaal vol is. Eerlijk gezegd vind ik dat je als hybrid rijder die plekken dan leeg moet laten voor de volledig electrische rijders. Ik heb het hoofdzakelijk over mensen die hun auto 's nachts aan de paal hangen.
Zo hebben wij bijvoorbeeld in het centrum (naar mijn weten) 1 paal. Een publieke laadpaal met twee plekken, gereserveerd voor electrische auto's. Echter zie ik daar altijd dezelfde twee ampéra's staan!
Is dit vervelend? Jazeker! Ik kan bijvoorbeeld nooit bijladen in de stad. En niet alleen ik, maar niemand kan dat behalve deze twee Ampéra eigenaars.
Kan ik het ze kwalijk nemen? Nee. Waarschijnlijk wonen deze mensen in her centrum en dan is het onmogelijk je/auto voor de deur te zetten en aan je eigen stopcontact te hangen. En ik kan me goed voorstellen dat je op je vrije zaterdag niet 's morgens vroeg wilt opstaan om het plekje vrij te maken. En 's middags heb je een probleem om hem ergens anders neer te zetten.
Waar wil ik met dit hele verhaal naartoe? We hebben met electrisch rijden gewoon nog een structureel probleem. Om het ptobleem op te lossen is gewoon nog heel veel ontwikkeling in accu en laadtechnologie nodig. Een voorlopige oplossing zou zijn een heleboel laadpalen uit de grond stampen! Zeker geen overbodige luxe gezien het grote aantal ev's dit jaar!
V60 Plugin-Hybrid 2013
Pure Limited nr 008
XC60 T8 2020
Pure Limited nr 008
XC60 T8 2020
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40678
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Dat moeten dan gouden tijden voor leveranciers van laadpalen zijn.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
De échte electrische rijders hebben inderdaad een duidelijk belang bij (tussentijds) opladen tijdens het boodschappen doen, simpelweg omdat zij anders wellicht niet eens meer thuis kunnen komen. Zolang de beperkte actieradius dit bij deze voertuigen noodzakelijk maakt en het aanbod in laadplaatsen nog te wensen over laat, zouden deze plaatsen uitsluiten voor die voertuigen opengesteld moeten worden. Dat maakt het echter voor de exploitanten van deze laadplaatsen weer minder interessant, dus zal die keuze nooit worden gemaakt en draait derhalve alles weer gewoon ouderwets om te centen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 03.11.2013 - 19:59
Er is in augustus een concessie gegund aan een onderneming die ruim 200 (dacht) ik snellaadkabel 'pompen' langs de snelwegen mag gaan bouwen. De huidige benzinepomp houders hadden protest aangetekend maar dat is afgekeurd.
Doelstelling moet zijn om straks met 10 tot 15 minuten weer verder te kunnen. Vraag me wel af of de accu's van de PIH hier beter van worden...
Doelstelling moet zijn om straks met 10 tot 15 minuten weer verder te kunnen. Vraag me wel af of de accu's van de PIH hier beter van worden...
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40678
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Je hebt het over laadplaatsen langs snelwegen. Die lijken me voor EV's noodzakelijk.
In dit topic hebben we het over laadpalen in stad en dorp.
In dit topic hebben we het over laadpalen in stad en dorp.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 27700
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
+1Oceanracer schreef:De échte electrische rijders hebben inderdaad een duidelijk belang bij (tussentijds) opladen tijdens het boodschappen doen, simpelweg omdat zij anders wellicht niet eens meer thuis kunnen komen. Zolang de beperkte actieradius dit bij deze voertuigen noodzakelijk maakt en het aanbod in laadplaatsen nog te wensen over laat, zouden deze plaatsen uitsluiten voor die voertuigen opengesteld moeten worden. Dat maakt het echter voor de exploitanten van deze laadplaatsen weer minder interessant, dus zal die keuze nooit worden gemaakt en draait derhalve alles weer gewoon ouderwets om te centen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
- V60_PHEV
- 4th Gear member
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 01.02.2013 - 18:05
Wat een onzin.
Een plug-in hybride auto heeft een verbrandingsmotor omdat het bereik van elektrische auto's en de infrastructuur nog niet optimaal is voor volledig elektrisch.
De overheid stimuleert de aankoop van deze auto's omdat het elektrisch rijden wil bevorderen, dan kan het toch niet de bedoeling zijn dat wij openbare laadpunten gaan mijden. Ik heb dus ook een duidelijk belang bij (tussentijds) opladen: Ik probeer zoveel mogelijk elektrisch te rijden; voor het milieu, comfort en portemonnaie.
Ik ben met de verbrandingsmotor uit immers ook een "échte elektrische rijder"
Het is ook in het belang van de rijders van een volledig elektrische auto dat de laadpunten zoveel mogelijk gebruikt worden. Bij meer vraag komt er meer aanbod. Als de elektrische auto echt massaal doorbreekt komt er een moment dat er ruim voldoende aanbod aan laadplekken is, vanaf dan kunnen laadpunten ook opengesteld worden voor het parkeren van auto's met enkel een verbrandingsmotor. (of ze blijven deze auto's weren in de hoop ze uit te bannen)
Een plug-in hybride auto heeft een verbrandingsmotor omdat het bereik van elektrische auto's en de infrastructuur nog niet optimaal is voor volledig elektrisch.
De overheid stimuleert de aankoop van deze auto's omdat het elektrisch rijden wil bevorderen, dan kan het toch niet de bedoeling zijn dat wij openbare laadpunten gaan mijden. Ik heb dus ook een duidelijk belang bij (tussentijds) opladen: Ik probeer zoveel mogelijk elektrisch te rijden; voor het milieu, comfort en portemonnaie.
Ik ben met de verbrandingsmotor uit immers ook een "échte elektrische rijder"
Het is ook in het belang van de rijders van een volledig elektrische auto dat de laadpunten zoveel mogelijk gebruikt worden. Bij meer vraag komt er meer aanbod. Als de elektrische auto echt massaal doorbreekt komt er een moment dat er ruim voldoende aanbod aan laadplekken is, vanaf dan kunnen laadpunten ook opengesteld worden voor het parkeren van auto's met enkel een verbrandingsmotor. (of ze blijven deze auto's weren in de hoop ze uit te bannen)
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Onzin? Praat jij even lekker voor je zelf! En ook al vínd jij het onzin, dan nog ís het geen onzin. Klein nuanceverschil....
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 27700
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Dit topic gaat over laadpaaletiquette, maar communiceren met elkaar heeft ook te maken met etiquette, dus normaal reageren en niet meteen de hakken in het zand zetten als je het ergens niet mee eens bent.
Even nog de omschrijving van etiquette:
De etiquette of het decorum is een geheel van cultuurgebonden beleefdheidsregels en de omgangsvormen. De kern van de etiquette is: rekening houden met de gevoelens van anderen en met de gebruiken in een samenleving, in alle situaties waarin mensen met elkaar omgaan
Even nog de omschrijving van etiquette:
De etiquette of het decorum is een geheel van cultuurgebonden beleefdheidsregels en de omgangsvormen. De kern van de etiquette is: rekening houden met de gevoelens van anderen en met de gebruiken in een samenleving, in alle situaties waarin mensen met elkaar omgaan
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2194
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Mocht ik ooit een hybride, of zelfs een 100% EV hebben, (maar zal voorlopig nooit kunnen, want dan kan ik mijn werk niet meer uitvoeren) dan zal ik echt nooit een briefje of kaartje op het dashboard leggen met telefoonnummer. Alleen het idee al om constant gebeld te worden met de vraag: wanneer ga je weg? Je zal maar ergens op een verjaardag of winkelen zijn, en steeds die irritante telefoon.....wanneer ga je weg?
Hooguit een briefje: "ik zal om 17.30 oprotten...", maar beslist geen telefoonnummer.
Hooguit een briefje: "ik zal om 17.30 oprotten...", maar beslist geen telefoonnummer.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- Paul
- Top Gear member
- Berichten: 32863
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Helemaal mee eens!V60_PHEV schreef:Wat een onzin.
Een plug-in hybride auto heeft een verbrandingsmotor omdat het bereik van elektrische auto's en de infrastructuur nog niet optimaal is voor volledig elektrisch.
De overheid stimuleert de aankoop van deze auto's omdat het elektrisch rijden wil bevorderen, dan kan het toch niet de bedoeling zijn dat wij openbare laadpunten gaan mijden. Ik heb dus ook een duidelijk belang bij (tussentijds) opladen: Ik probeer zoveel mogelijk elektrisch te rijden; voor het milieu, comfort en portemonnaie.
Ik ben met de verbrandingsmotor uit immers ook een "échte elektrische rijder"
Het is ook in het belang van de rijders van een volledig elektrische auto dat de laadpunten zoveel mogelijk gebruikt worden. Bij meer vraag komt er meer aanbod. Als de elektrische auto echt massaal doorbreekt komt er een moment dat er ruim voldoende aanbod aan laadplekken is, vanaf dan kunnen laadpunten ook opengesteld worden voor het parkeren van auto's met enkel een verbrandingsmotor. (of ze blijven deze auto's weren in de hoop ze uit te bannen)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 09.12.2013 - 15:46
- Locatie: Nederland
In theorie heb je gelijk. Maar als die 100% EV rijder met lege accu bij een laadpaal komt en ziet dat daar een hybride staat bij te laden, dan ben ik bang dat hij hier anders over denkt.V60_PHEV schreef:Het is ook in het belang van de rijders van een volledig elektrische auto dat de laadpunten zoveel mogelijk gebruikt worden. Bij meer vraag komt er meer aanbod.
V60 Plugin-Hybrid 2013
Pure Limited nr 008
XC60 T8 2020
Pure Limited nr 008
XC60 T8 2020
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 09.12.2013 - 15:46
- Locatie: Nederland
Dat lijkt me voor een hybride rijder totaal niet interessant.RuiRay schreef:Doelstelling moet zijn om straks met 10 tot 15 minuten weer verder te kunnen. Vraag me wel af of de accu's van de PIH hier beter van worden...
Zolang het allemaal nog om de centen draait, en ja ik ben er zo één, ga ik echt niet ergens langs de snelweg een kwartier aan een paal hangen en dus later bij mijn afspraak verschijnen om een beetje diesel te sparen.
Ben juist hybride gaan rijden omdat ik absoluut niets van de vrijheid wil inleveren die ik van een conventionele auto ben gewend.
V60 Plugin-Hybrid 2013
Pure Limited nr 008
XC60 T8 2020
Pure Limited nr 008
XC60 T8 2020
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 28.05.2013 - 10:48
- Locatie: Heerhugowaard
Ik begrijp die weerstand van sommige 'niet plug-in/EV' rijders niet tegen een paar laadplekken. Ik denk dat nog minder dan 0,5% van alle parkeerplekken een laadplek is. Dan blijft er nog ruim 99,5%. Wij moeten in weer en wind met onze kabel en laadpas aan de gang dus gun ons ook een plek om te parkeren.
En als er geen bord of wegsleepregeling zou zijn dan werkt het hier in Nederland niet. Staat er voortdurend een niet EV auto op die plek en kunnen de laadpalen ook wel weg.
En als er geen bord of wegsleepregeling zou zijn dan werkt het hier in Nederland niet. Staat er voortdurend een niet EV auto op die plek en kunnen de laadpalen ook wel weg.
Mooi GROEN is niet lelijk.
2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak)
2012 Renault Megane GT-line
2011 BMW 745
2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak)
2012 Renault Megane GT-line
2011 BMW 745
- kissyfur
- 3rd Gear member
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 17.03.2013 - 12:04
Als je in een grote stad met een parkeerprobleem woont en na 2 rondjes rijden nog geen plek hebt en die lege laadplekken staan je aan te staren dan krijg je vanzelf een hekel aan laadplekken/evrijders.JeroenV60PHID schreef:Ik begrijp die weerstand van sommige 'niet plug-in/EV' rijders niet tegen een paar laadplekken. Ik denk dat nog minder dan 0,5% van alle parkeerplekken een laadplek is. Dan blijft er nog ruim 99,5%..
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 28.05.2013 - 10:48
- Locatie: Heerhugowaard
Met de aantallen die er de laatste maanden bijkomen zullen die plekken echt niet lang onbezet blijven. Tja en een betere manier om laden mogelijk te maken in dat soort steden ben ik nog niet tegen gekomen.kissyfur schreef:Als je in een grote stad met een parkeerprobleem woont en na 2 rondjes rijden nog geen plek hebt en die lege laadplekken staan je aan te staren dan krijg je vanzelf een hekel aan laadplekken/evrijders.JeroenV60PHID schreef:Ik begrijp die weerstand van sommige 'niet plug-in/EV' rijders niet tegen een paar laadplekken. Ik denk dat nog minder dan 0,5% van alle parkeerplekken een laadplek is. Dan blijft er nog ruim 99,5%..
Mooi GROEN is niet lelijk.
2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak)
2012 Renault Megane GT-line
2011 BMW 745
2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak)
2012 Renault Megane GT-line
2011 BMW 745