Pagina 1 van 1
vacuum leidingen motorsteunen
Geplaatst: 17.12.2013 - 17:54
door xanadoo
Wagen D5, S80, 2002
Vraagje: heb vandaag wat aan mijn auto 'gewerkt';
Ik heb dus slangetjes die naar de motorsteunen gaan eens gecontroleerd en 1 vernieuwd. Deze naar de motorsteun achteraan.
Op het luchtfilter zit een elektrisch klepje waar 2 slangetjes op aangesloten zijn en deze had ik ook losgemaakt. En nu de vraag welk slangetje loopt precies naar welke aansluiting wat dit ben ik even kwijt? Mijn vrouw haar fout natuurlijk die moest me op het moment suprême roepen voor de koffie.
Bedankt voor de info.
Geplaatst: 18.12.2013 - 12:49
door xanadoo
Nogmaals: welke aansluiting gaat naar de motorsteunen????
thx
Geplaatst: 18.12.2013 - 14:24
door JeroenSpock
Als het 2 vacuum slangen zijn maakt dat niet uit toch? Of gaat die andere niet naar de voorste steun?
Geplaatst: 18.12.2013 - 14:43
door xanadoo
Jeroen, 1 slangetje loopt naar een T-stuk en dan verder naar de motorsteunen, het andere denk ik naar een vacuumpomje oid.
Ik zoek uit welk van de 2 aansluitingen op het elektrisch klepje naar de steunen gaat om de slangetjes terug goed aan te sluiten.
Geplaatst: 26.12.2013 - 23:25
door albertje
Hoi Xanadoo,
Had je al inmiddels antwoord op je vraag? Als je je klepje op het luchtfilter van voren bekijkt dan zit de aansluiting voor de motorsteunen links.
De aansluiting aan de onderkant gaat naar de vacuumpomp (met ook een aftakking naar de turbo regelaar voor op het motorblok).
Succes.
Geplaatst: 27.12.2013 - 11:08
door xanadoo
Bedankt Albertje,
Ik had het al uitgeprobeerd door de slangetjes eens om te wisselen, maar met jouw antwoord weet ik het dus zeker.
Als ik ze verkeerd aansluit heb ik de indruk dat de turbo er wat later inkomt of maw de wagen trekt niet zo goed bij lagere toerentallen en er komt meer lawaai naar binnen.
Nu pakt die echt soepel op en mijn indruk is dat die slangetjes er al lang verkeerd op gemonteerd zaten.
De wagen is enkele maanden geleden eens uitgelezen door een volvo specialist in verband met een enorme rookontwikkeling en noodloop.
Ik kon toen maar amper 85 halen op de snelweg.Vraag me nog af of ze dat dan niet konden uitlezen. Toen is de LMM vervangen; de wagen ging daarna goed maar toch niet voor de volle 100%. Nu gaat ie dus terug zoals het moet.
Die omwisseling van de slangetjes is waarschijnlijk mijn eigen schuld (dikke bult) want ik had een tijdje geleden eens een vacuum motorsteun vervangen .en omdat ik een rustige rijder ben heb ik daarvan niets gemerkt
Prettige feestdagen.
Drink met mate(n)