Bij mij was het een ander type bak bij de 850.rsnhakan schreef: ↑29.09.2022 - 06:46Exact! Dat is ook wat Gery aan gaf. Wat was er bij jou aan de hand? Ook een defecte koppelomvormer aan overgehouden?Ludo schreef: ↑28.09.2022 - 22:46Lijkt me onwaarschijnlijk dat er met een spoelmachine, 3 liter olie teveel in de bak zit.rsnhakan schreef: ↑28.09.2022 - 17:28 ... dit jaar heb ik uit preventieve overwegingen de automaat laten spoelen en reinigen (voor de kenners flushen).
...
Toen bleek dat er ca. 3 liter te veel versnellingsbakolie in zat, bij een toegestane hoeveelheid van 7,8 liter komt dit neer op een overschrijding van ruim 35%.
Wat hier gebeurd is, is énkel olie afgelaten, en opnieuw gevuld.
De olie die blijft zitten in de koppelomvormer (zit lager dan de aflaatplug), hadden ze blijkbaar niet op gerekend...
Been there done that and got the t-shirt...
Daar zat een overdrukventiel op de bak waar de kokende olie gelost werd.
Wel een meer voorkomend probleem bij dealers.
Daarom het advies van naar een transmissie bedrijf gaan, die hebben de ervaring.
Buiten een dagje naar revisie bedrijf, enkele tandwielen en een vastgekoekt oliefilter was het bij mijn bak opgelost.
De rekening heb ik wel bij de dealer afgegeven...