V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3004
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

rsnhakan schreef: 29.09.2022 - 06:46
Ludo schreef: 28.09.2022 - 22:46
rsnhakan schreef: 28.09.2022 - 17:28 ... dit jaar heb ik uit preventieve overwegingen de automaat laten spoelen en reinigen (voor de kenners flushen).
...
Toen bleek dat er ca. 3 liter te veel versnellingsbakolie in zat, bij een toegestane hoeveelheid van 7,8 liter komt dit neer op een overschrijding van ruim 35%.
Lijkt me onwaarschijnlijk dat er met een spoelmachine, 3 liter olie teveel in de bak zit.

Wat hier gebeurd is, is énkel olie afgelaten, en opnieuw gevuld.
De olie die blijft zitten in de koppelomvormer (zit lager dan de aflaatplug), hadden ze blijkbaar niet op gerekend...

Been there done that and got the t-shirt...
Exact! Dat is ook wat Gery aan gaf. Wat was er bij jou aan de hand? Ook een defecte koppelomvormer aan overgehouden?
Bij mij was het een ander type bak bij de 850.
Daar zat een overdrukventiel op de bak waar de kokende olie gelost werd.
Wel een meer voorkomend probleem bij dealers.
Daarom het advies van naar een transmissie bedrijf gaan, die hebben de ervaring.

Buiten een dagje naar revisie bedrijf, enkele tandwielen en een vastgekoekt oliefilter was het bij mijn bak opgelost.
De rekening heb ik wel bij de dealer afgegeven...
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15371
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Ludo schreef: 29.09.2022 - 23:22
rsnhakan schreef: 29.09.2022 - 06:46
Ludo schreef: 28.09.2022 - 22:46

Lijkt me onwaarschijnlijk dat er met een spoelmachine, 3 liter olie teveel in de bak zit.

Wat hier gebeurd is, is énkel olie afgelaten, en opnieuw gevuld.
De olie die blijft zitten in de koppelomvormer (zit lager dan de aflaatplug), hadden ze blijkbaar niet op gerekend...

Been there done that and got the t-shirt...
Exact! Dat is ook wat Gery aan gaf. Wat was er bij jou aan de hand? Ook een defecte koppelomvormer aan overgehouden?
Bij mij was het een ander type bak bij de 850.
Daar zat een overdrukventiel op de bak waar de kokende olie gelost werd.
Wel een meer voorkomend probleem bij dealers.
Daarom het advies van naar een transmissie bedrijf gaan, die hebben de ervaring.

Buiten een dagje naar revisie bedrijf, enkele tandwielen en een vastgekoekt oliefilter was het bij mijn bak opgelost.
De rekening heb ik wel bij de dealer afgegeven...
Zijn er experts die kunnen beoordelen of te veel olie in de versnellingsbak voor onze problemen heeft gezorgd? Men moet niet vergeten dat de weers- en wegomstandigheden in Turkije niet te vergelijken zijn met in Nederland. Temperaturen overdag zijn 40+ graden (in de zon nog veel warmer) en voornamelijk bergen. Gery geeft aan dat door oververhitting een koppelomvormer niet defect kan raken. Maar wij hadden dus absoluut geen enkel probleem met de automaat voordat de dealer de olie had vervangen. En in principe schakelt de automaat nog steeds goed. Behalve in de lage toeren (dan schokt de auto enorm en het vermogen is erg afgenomen). Het verhaal dat je schetst: door verkeerde reiniging is de oude olie in de koppelomvormer blijven zitten waardoor er nu problemen zijn ontstaan. Kan ik dit zo meenemen richting experts?
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4611
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Nee, want die oude olie vermengt zich met de nieuwe, dus dat op zichzelf is de oorzaak niet. Wat ik me wel kan voorstellen is dat door de hitte de olie sneller degradeert, minder smeert, dunner is, etc.
Als Gery aangeeft dat een koppelomvormer niet defect kan raken door oververhitting ben ik benieuwd of hij ook heeft aangegeven waardoor dat dan wel kan.
Meest aannemelijk lijkt mij slijtage van het frictiemateriaal (en mag het een keer na 455K km), maar of dat slijtage proces weer versneld kan worden door teveel olie en daardoor hogere temperatuur (en ik vermoed ook druk)?
Ik denk dat je het beste met een transmissie specialist contact kunt zoeken, dat zijn de experts, ook over de kosten van revisie.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Vraag Gery maar eens wat de levensduur is van die bakken. De risico s op overmatige melding en gedrag slijtage begint vanaf 450 ton en hoger heb ik me laten vertellen. Mijn Geartronic V70 D5 2006 heeft 527.000 gelopen en is elke 70.000-80.K geflust bij Gery o.a. Met deze km stand had m'n bak heeel soms na de 510.000km met zware aanhanger overmatige slip. Ik heb toen de V70 verkocht met die melding en de XC aangeschaft juni 2022 en de trekhaak verwijdert
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15371
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Gouwe schreef: 30.09.2022 - 09:30 Nee, want die oude olie vermengt zich met de nieuwe, dus dat op zichzelf is de oorzaak niet. Wat ik me wel kan voorstellen is dat door de hitte de olie sneller degradeert, minder smeert, dunner is, etc.
Als Gery aangeeft dat een koppelomvormer niet defect kan raken door oververhitting ben ik benieuwd of hij ook heeft aangegeven waardoor dat dan wel kan.
Meest aannemelijk lijkt mij slijtage van het frictiemateriaal (en mag het een keer na 455K km), maar of dat slijtage proces weer versneld kan worden door teveel olie en daardoor hogere temperatuur (en ik vermoed ook druk)?
Ik denk dat je het beste met een transmissie specialist contact kunt zoeken, dat zijn de experts, ook over de kosten van revisie.
Precies dit! De V60 wordt op dit moment al weinig gebruikt en zal volgend jaar vervangen worden. Maar die oververhitting heeft wat ons betreft de automaat het laatste zetje gegeven.. logisch dat na 455k een automaat niet meer nieuw is, maar hij schakelde prima en vertoonde geen problemen.
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 30.09.2022 - 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15371
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Bover schreef: 30.09.2022 - 09:46 Vraag Gery maar eens wat de levensduur is van die bakken. De risico s op overmatige melding en gedrag slijtage begint vanaf 450 ton en hoger heb ik me laten vertellen. Mijn Geartronic V70 D5 2006 heeft 527.000 gelopen en is elke 70.000-80.K geflust bij Gery o.a. Met deze km stand had m'n bak heeel soms na de 510.000km met zware aanhanger overmatige slip. Ik heb toen de V70 verkocht met die melding en de XC aangeschaft juni 2022 en de trekhaak verwijdert
Gery had het over een km stand van meer dan 5 ton. Maar of dat nu 5-6 of 6-7 was kan ik mij niet meer exact herinneren.
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Tja de auto is bijna 9 jaar oud, heeft zoals jezelf zegt zware trips voor de kiezen gehad, met zeer hoge temperaturen vol aan de bak en vast met voldoende personen en bagage.
Dat er na bijna een half miljoen een automaatbak revisie aan zit te komen is niet heel vreemd, dat het financieel zeer doet kan ik mij ook voorstellen, vraag mij alleen af of je na 4.5ton daar de dealer op aan kunt spreken.
Ik zet mijzelf dan in jullie schoenen en ik denk dat ik niet met de vinger naar de dealer zou wijzen.
Wellicht is er ergens een bak die uit een kort gereden V60 komt die je kunt monteren, maar een dealer aansprakelijk stellen nadat de auto 9 jaar en 4.5ton heeft gelopen gaat imo niet werken.
Vraag mij ook af wat ik als dealer zou doen, wellicht enige vorm van tegemoetkoming om te proberen de band met de klant te houden, maar hij lijkt mij nergens toe verplicht.
Kan mij ook niet voorstellen dat een geschillencommissie jullie in het gelijk stelt.
Zuur, maar er komt een moment dat je moet reviseren.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Discovery
5th Gear member
Berichten: 1444
Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
Locatie: Delft

Toch wel heel knap van de dealer dat ze hem te hoog hebben gevuld. En veel te veel olie gebruik EN de bak niet op niveau gebracht door middel van plug:
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4611
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

rsnhakan schreef: 30.09.2022 - 10:20 ...... Maar die oververhitting heeft wat ons betreft de automaat het laatste zetje gegeven......
Ik snap dat dat zo voelt maar of het ook zo is? Volgens mij zit de frustratie meer naar het onbegrip voor de situatie vanuit de dealer en het niet willen erkennen van fout als ik tussen de regels luister.
Ik zou met de dealer overleggen of zij bereid zijn de bak voor hun kosten de demonteren zodat jij elders de koppelomvormer kunt laten reviseren. Zo betaal jij niet de hoofdprijs, is er enige compensatie voor jullie en blijven de kosten voor de dealer laag en hopelijk een relatie in stand.
Zelf heb ik destijds na de verkeerd uitgevoerde spoelbeurt de dealer hier over gesproken en op basis daarvan geen erkenning van de fout (door de chef werkplaats dan, de monteurs waren het wel met me eens) maar wel de eerst volgende beurt gratis uitgevoerd.
Prima oplossing voor mij.
Hoop dat de V60 nog gered gaat worden ook al is het maar voor even. Inruilen met een rotte automaat kost meer dan nu de omvormer reviseren denk ik.....
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

rskhaken waar willen jullie nu op aan sturen? aansprakelijk stellen, repareren of verkopen cq inruilen...koppel omvormer kost mogelijk 12-1500 ..inruilen kost ook geld in huidige conditie daarnaast stond de V60 al op de nominatie om ingeruild te worden...advocaatkosten 150- per uur bij een matig uurtarief...
Punt is of garage wil praten over vermeende fout.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15371
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

diesel01 schreef: 30.09.2022 - 10:55 Tja de auto is bijna 9 jaar oud, heeft zoals jezelf zegt zware trips voor de kiezen gehad, met zeer hoge temperaturen vol aan de bak en vast met voldoende personen en bagage.
Dat er na bijna een half miljoen een automaatbak revisie aan zit te komen is niet heel vreemd, dat het financieel zeer doet kan ik mij ook voorstellen, vraag mij alleen af of je na 4.5ton daar de dealer op aan kunt spreken.
Ik zet mijzelf dan in jullie schoenen en ik denk dat ik niet met de vinger naar de dealer zou wijzen.
Wellicht is er ergens een bak die uit een kort gereden V60 komt die je kunt monteren, maar een dealer aansprakelijk stellen nadat de auto 9 jaar en 4.5ton heeft gelopen gaat imo niet werken.
Vraag mij ook af wat ik als dealer zou doen, wellicht enige vorm van tegemoetkoming om te proberen de band met de klant te houden, maar hij lijkt mij nergens toe verplicht.
Kan mij ook niet voorstellen dat een geschillencommissie jullie in het gelijk stelt.
Zuur, maar er komt een moment dat je moet reviseren.
Dat er ooit een revisie aan zat te komen is duidelijk. Alleen doordat de olie van de automaat op een verkeerde manier is ververst (lees: te veel olie), hebben wij nu problemen. En nogmaals: gezien de km-stand lijkt mij dat iets wat al verouderd is en aan slijtage onderhevig is nog sneller zal slijten bij verkeerd onderhoud. Om precies dit laatste te voorkomen hebben wij ook altijd voor de Volvo dealer gekozen en zijn wij nooit bij een derde partij geweest. Ons bezoek aan Gery was in dat kader een speciaal moment zeg maar.
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15371
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Discovery schreef: 30.09.2022 - 11:15 Toch wel heel knap van de dealer dat ze hem te hoog hebben gevuld. En veel te veel olie gebruik EN de bak niet op niveau gebracht door middel van plug:
Bedankt voor de link!
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15371
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Gouwe schreef: 30.09.2022 - 11:44
rsnhakan schreef: 30.09.2022 - 10:20 ...... Maar die oververhitting heeft wat ons betreft de automaat het laatste zetje gegeven......
Ik snap dat dat zo voelt maar of het ook zo is? Volgens mij zit de frustratie meer naar het onbegrip voor de situatie vanuit de dealer en het niet willen erkennen van fout als ik tussen de regels luister.
Ik zou met de dealer overleggen of zij bereid zijn de bak voor hun kosten de demonteren zodat jij elders de koppelomvormer kunt laten reviseren. Zo betaal jij niet de hoofdprijs, is er enige compensatie voor jullie en blijven de kosten voor de dealer laag en hopelijk een relatie in stand.
Zelf heb ik destijds na de verkeerd uitgevoerde spoelbeurt de dealer hier over gesproken en op basis daarvan geen erkenning van de fout (door de chef werkplaats dan, de monteurs waren het wel met me eens) maar wel de eerst volgende beurt gratis uitgevoerd.
Prima oplossing voor mij.
Hoop dat de V60 nog gered gaat worden ook al is het maar voor even. Inruilen met een rotte automaat kost meer dan nu de omvormer reviseren denk ik.....
De geboden oplossing is niet in lijn met wat de schade is.
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15371
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Bover schreef: 30.09.2022 - 12:00 rskhaken waar willen jullie nu op aan sturen? aansprakelijk stellen, repareren of verkopen cq inruilen...koppel omvormer kost mogelijk 12-1500 ..inruilen kost ook geld in huidige conditie daarnaast stond de V60 al op de nominatie om ingeruild te worden...advocaatkosten 150- per uur bij een matig uurtarief...
Punt is of garage wil praten over vermeende fout.
Inruilen is één van de opties die is geboden. Laat het niet dat mijn ouders een grote verbouwing gepland hebben staan waardoor dat op dit moment niet mogelijk is.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

oeps dan komt e.e.a. wel klem te zitten.....tja alles is plannen en geld. . Hier ook verbouwplan huis bijgesteld wegens koop XC. Allemaal keuzes..
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

rsnhakan schreef: 30.09.2022 - 13:31
diesel01 schreef: 30.09.2022 - 10:55 Tja de auto is bijna 9 jaar oud, heeft zoals jezelf zegt zware trips voor de kiezen gehad, met zeer hoge temperaturen vol aan de bak en vast met voldoende personen en bagage.
Dat er na bijna een half miljoen een automaatbak revisie aan zit te komen is niet heel vreemd, dat het financieel zeer doet kan ik mij ook voorstellen, vraag mij alleen af of je na 4.5ton daar de dealer op aan kunt spreken.
Ik zet mijzelf dan in jullie schoenen en ik denk dat ik niet met de vinger naar de dealer zou wijzen.
Wellicht is er ergens een bak die uit een kort gereden V60 komt die je kunt monteren, maar een dealer aansprakelijk stellen nadat de auto 9 jaar en 4.5ton heeft gelopen gaat imo niet werken.
Vraag mij ook af wat ik als dealer zou doen, wellicht enige vorm van tegemoetkoming om te proberen de band met de klant te houden, maar hij lijkt mij nergens toe verplicht.
Kan mij ook niet voorstellen dat een geschillencommissie jullie in het gelijk stelt.
Zuur, maar er komt een moment dat je moet reviseren.
Dat er ooit een revisie aan zat te komen is duidelijk. Alleen doordat de olie van de automaat op een verkeerde manier is ververst (lees: te veel olie), hebben wij nu problemen. En nogmaals: gezien de km-stand lijkt mij dat iets wat al verouderd is en aan slijtage onderhevig is nog sneller zal slijten bij verkeerd onderhoud. Om precies dit laatste te voorkomen hebben wij ook altijd voor de Volvo dealer gekozen en zijn wij nooit bij een derde partij geweest. Ons bezoek aan Gery was in dat kader een speciaal moment zeg maar.
Dat is wat Gery zegt, ik vraag mij af hoe dat kan met een gesloten systeem, dat wat er uitgaat, gaat er ook weer in.
Ik snap dat wanneer je geen rekening hebt gehouden met dergelijke kosten dat zeer gaat doen/niet mogelijk is.
Maar na 9 jaar en en bijna een half miljoen kilometers is het niet gezegd dat de bak warm is gelopen door de extremen waarin de auto heeft vertoeft, vind het best netjes wat de dealer voorstelt, dat het jou vader financieel niet past is natuurlijk iets waar de dealer niet zo heel veel aan kan doen.
Succes er iig mee.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4611
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

rsnhakan schreef: 30.09.2022 - 13:32 De geboden oplossing is niet in lijn met wat de schade is.
Welk schadebedrag hebben we het dan over? Revisie of vervanging voor een nieuwe? Misschien lees ik er overheen maar wat is het voorstel dan van de dealer?
Want 100% vergoeding op een bak met 450K op de teller lijkt me ook niet echt reëel......
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15371
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Bover schreef: 30.09.2022 - 14:22 oeps dan komt e.e.a. wel klem te zitten.....tja alles is plannen en geld. . Hier ook verbouwplan huis bijgesteld wegens koop XC. Allemaal keuzes..
De verbouwing kan niet uitgesteld worden helaas..
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15371
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

diesel01 schreef: 30.09.2022 - 14:55
rsnhakan schreef: 30.09.2022 - 13:31
diesel01 schreef: 30.09.2022 - 10:55 Tja de auto is bijna 9 jaar oud, heeft zoals jezelf zegt zware trips voor de kiezen gehad, met zeer hoge temperaturen vol aan de bak en vast met voldoende personen en bagage.
Dat er na bijna een half miljoen een automaatbak revisie aan zit te komen is niet heel vreemd, dat het financieel zeer doet kan ik mij ook voorstellen, vraag mij alleen af of je na 4.5ton daar de dealer op aan kunt spreken.
Ik zet mijzelf dan in jullie schoenen en ik denk dat ik niet met de vinger naar de dealer zou wijzen.
Wellicht is er ergens een bak die uit een kort gereden V60 komt die je kunt monteren, maar een dealer aansprakelijk stellen nadat de auto 9 jaar en 4.5ton heeft gelopen gaat imo niet werken.
Vraag mij ook af wat ik als dealer zou doen, wellicht enige vorm van tegemoetkoming om te proberen de band met de klant te houden, maar hij lijkt mij nergens toe verplicht.
Kan mij ook niet voorstellen dat een geschillencommissie jullie in het gelijk stelt.
Zuur, maar er komt een moment dat je moet reviseren.
Dat er ooit een revisie aan zat te komen is duidelijk. Alleen doordat de olie van de automaat op een verkeerde manier is ververst (lees: te veel olie), hebben wij nu problemen. En nogmaals: gezien de km-stand lijkt mij dat iets wat al verouderd is en aan slijtage onderhevig is nog sneller zal slijten bij verkeerd onderhoud. Om precies dit laatste te voorkomen hebben wij ook altijd voor de Volvo dealer gekozen en zijn wij nooit bij een derde partij geweest. Ons bezoek aan Gery was in dat kader een speciaal moment zeg maar.
Dat is wat Gery zegt, ik vraag mij af hoe dat kan met een gesloten systeem, dat wat er uitgaat, gaat er ook weer in.
Ik snap dat wanneer je geen rekening hebt gehouden met dergelijke kosten dat zeer gaat doen/niet mogelijk is.
Maar na 9 jaar en en bijna een half miljoen kilometers is het niet gezegd dat de bak warm is gelopen door de extremen waarin de auto heeft vertoeft, vind het best netjes wat de dealer voorstelt, dat het jou vader financieel niet past is natuurlijk iets waar de dealer niet zo heel veel aan kan doen.
Succes er iig mee.
Ik neem aan dat je het bericht van mijn vader hebt gelezen? Er zat maar liefst 3 liter te veel olie in. Dus ipv 7,8 liter bijna 11 liter! Het is een gesloten systeem, maar bij het aftappen komt alle olie wat lager zit dan de aftapplug niet mee. Die moet er dus uitgeflushed worden.
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15371
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Gouwe schreef: 30.09.2022 - 15:34
rsnhakan schreef: 30.09.2022 - 13:32 De geboden oplossing is niet in lijn met wat de schade is.
Welk schadebedrag hebben we het dan over? Revisie of vervanging voor een nieuwe? Misschien lees ik er overheen maar wat is het voorstel dan van de dealer?
Want 100% vergoeding op een bak met 450K op de teller lijkt me ook niet echt reëel......
600 euro op een bedrag van 4500 euro. En volgens mij is dit revisie.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”