V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13717
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5095
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Ruil de V60 in en probeer er gewoon met de dealer uit te komen als ik de statements zo lees is aansprakelijkheid stelling etc zonde van energie en komen er geen winnaars
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27004
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Helemaal mee eens.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13717
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

lint schreef: 30.09.2022 - 19:47 Helemaal mee eens.
+1....
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Teveel olie is niet goed en de dealer erkend dat. Het verouderen wordt zo versneld en dan krijg je de problemen op het moment dat het niet uit komt.
Wat is wijsheid?
Allereerst om na te gaan hoe goed de batterij nog is. Als deze al aardig verouderd is dan komen hier ook kosten van op langere termijn. 12000 euro voor een nieuwe of 3500 voor revisie (eerder topic op dit forum). Is de auto tiptop dan ging ik voor totaalrevisie door een specialist. Maar met een beperkte horizon zou ik kiezen voor revisie van alleen de koppelomvormer, ook bij een specialist.

En daarna ging ik op zoek naar een andere garage.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3004
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Ik snap dit soort discussie niet.
Bij de dealer is er een grote fout gemaakt.
Waarom doet iedereen hier zo moeilijk over, omdat die zijn verantwoordelijkheid niet neemt.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13717
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Ludo schreef: 30.09.2022 - 22:54 Ik snap dit soort discussie niet.
Bij de dealer is er een grote fout gemaakt.
Waarom doet iedereen hier zo moeilijk over, omdat die zijn verantwoordelijkheid niet neemt.
Voor mij zou een oplossing zijn dat de dealer het netjes kan oplossen door de uren demontage voor z'n rekening te nemen en de revisie of vernieuwen onderdelen bak voor de eigenaar, want die rijdt weer met een vernieuwde bak.

In de vaart is de "oud voor nieuw"regeling zeer gebruikelijk bij schade.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5095
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Ludo schreef: 30.09.2022 - 22:54 Ik snap dit soort discussie niet.
Bij de dealer is er een grote fout gemaakt.
Waarom doet iedereen hier zo moeilijk over, omdat die zijn verantwoordelijkheid niet neemt.
Als de dealer er inderdaad 3,5 liter te veel in heeft gedaan en als dat dan vervolgens tot schade aan de koppelomvormer leidt pas dan zou je kunnen stellen dat een verantwoordelijkheid van de dealer is maar zoals ik het begrijp is dat niet vastgesteld of moeilijk vast te stellen daarbij is het een auto met 450 k km's op de klok ik zou het gewoon proberen met de dealer op te lossen en een coulant inruilvoorstel proberen te krijgen
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15366
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Bover schreef: 30.09.2022 - 18:13
Dank voor de link!
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15366
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

DB200 schreef: 30.09.2022 - 21:02 Teveel olie is niet goed en de dealer erkend dat. Het verouderen wordt zo versneld en dan krijg je de problemen op het moment dat het niet uit komt.
Wat is wijsheid?
Allereerst om na te gaan hoe goed de batterij nog is. Als deze al aardig verouderd is dan komen hier ook kosten van op langere termijn. 12000 euro voor een nieuwe of 3500 voor revisie (eerder topic op dit forum). Is de auto tiptop dan ging ik voor totaalrevisie door een specialist. Maar met een beperkte horizon zou ik kiezen voor revisie van alleen de koppelomvormer, ook bij een specialist.

En daarna ging ik op zoek naar een andere garage.
Precies, dat de bak niet meer nieuw is weten wij ook wel :-) Alleen heeft (volgens ons in ieder geval) te veel olie in combinatie met de rit die de V60 heeft afgelegd het verouderingsproces versneld. In Nederland met 25 graden en een horizontaal wegdek was dit probleem veel later aan bod gekomen.

De accu is in orde. Heeft wel 50/60% minder capaciteit, maar hij doet het nog :)
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15366
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Ludo schreef: 30.09.2022 - 22:54 Ik snap dit soort discussie niet.
Bij de dealer is er een grote fout gemaakt.
Waarom doet iedereen hier zo moeilijk over, omdat die zijn verantwoordelijkheid niet neemt.
Is mij eerlijk gezegd ook opgevallen. De mede-forummers weten (als het goed is) hoe zuinig wij op onze auto zijn en deze altijd bij de Volvo dealer hebben laten onderhouden. Vervolgens wordt hier een fout gemaakt die wat ons betreft de laatste zet heeft gegeven voor de huidige problemen die wij nu ondervinden.
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15366
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Bover schreef: 01.10.2022 - 15:54
Ludo schreef: 30.09.2022 - 22:54 Ik snap dit soort discussie niet.
Bij de dealer is er een grote fout gemaakt.
Waarom doet iedereen hier zo moeilijk over, omdat die zijn verantwoordelijkheid niet neemt.
Voor mij zou een oplossing zijn dat de dealer het netjes kan oplossen door de uren demontage voor z'n rekening te nemen en de revisie of vernieuwen onderdelen bak voor de eigenaar, want die rijdt weer met een vernieuwde bak.

In de vaart is de "oud voor nieuw"regeling zeer gebruikelijk bij schade.
Conform de dealer zat het grootste gedeelte ook in uren i.v.m. allerlei hybride onderdelen. Maar een dergelijk aanbod is helaas niet gedaan.
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Pfff. Ik vind het wel balen wat jullie is overkomen. Misschien is het vervangen van de omvormer wel het beste op dit moment.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
Discovery
5th Gear member
Berichten: 1444
Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
Locatie: Delft

Als het echt alleen je koppelomvormer is, dan is vervangen/revisie van koppelomvormer het beste. Voor 150 euro heb je al een koppelomvormer: https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... /12477809/. Grootste kosten zitten in loshalen en weer koppelen van automaat.
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2888
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Zoals anderen zeggen:
Inruilen,
geen ellende verder met allerlei 'zaken'
en vergeten.
Vooral genieten van een andere auto!
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27066
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Als ik het zo lees is nu inruilen geen optie gezien de grote verbouwing.

Ik zou erachter proberen te komen of het echt alleen de koppelomvormer is welke nu de problemen veroorzaakt.
Zo ja een nieuwe of gebruikte erin zetten, verse olie en kijken wat het effect is. Rijd de auto weer goed dan voorlopig doorrijden tot het financieel weer uit kan om de geplande vervanging te doen.
Op die manier zijn de kosten nog te overzien en is de auto straks bij inruil ook het meeste waard.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

fredhead schreef: 03.10.2022 - 12:30 Als ik het zo lees is nu inruilen geen optie gezien de grote verbouwing.

Ik zou erachter proberen te komen of het echt alleen de koppelomvormer is welke nu de problemen veroorzaakt.
Zo ja een nieuwe of gebruikte erin zetten, verse olie en kijken wat het effect is. Rijd de auto weer goed dan voorlopig doorrijden tot het financieel weer uit kan om de geplande vervanging te doen.
Op die manier zijn de kosten nog te overzien en is de auto straks bij inruil ook het meeste waard.
+1 auto nu inruilen levert hij geen drol op en moet je veel bijleggen voor een andere.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13717
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

mees schreef: 03.10.2022 - 12:19 Zoals anderen zeggen:
Inruilen,
geen ellende verder met allerlei 'zaken'
en vergeten.
Vooral genieten van een andere auto!
moet je wel de middelen voor klaar hebben liggen, is geen pakje boter....:)
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15366
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

RoaldH schreef: 03.10.2022 - 10:58 Pfff. Ik vind het wel balen wat jullie is overkomen. Misschien is het vervangen van de omvormer wel het beste op dit moment.
Ik ben benieuwd waar de dealer nog mee gaat komen..
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15366
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Discovery schreef: 03.10.2022 - 11:54 Als het echt alleen je koppelomvormer is, dan is vervangen/revisie van koppelomvormer het beste. Voor 150 euro heb je al een koppelomvormer: https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... /12477809/. Grootste kosten zitten in loshalen en weer koppelen van automaat.
De koppelomvormer an sich is niet zo prijzig, gaat inderdaad om al het arbeid...
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”