V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13717
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13717
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3382
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Teveel olie is niet goed en de dealer erkend dat. Het verouderen wordt zo versneld en dan krijg je de problemen op het moment dat het niet uit komt.
Wat is wijsheid?
Allereerst om na te gaan hoe goed de batterij nog is. Als deze al aardig verouderd is dan komen hier ook kosten van op langere termijn. 12000 euro voor een nieuwe of 3500 voor revisie (eerder topic op dit forum). Is de auto tiptop dan ging ik voor totaalrevisie door een specialist. Maar met een beperkte horizon zou ik kiezen voor revisie van alleen de koppelomvormer, ook bij een specialist.
En daarna ging ik op zoek naar een andere garage.
Wat is wijsheid?
Allereerst om na te gaan hoe goed de batterij nog is. Als deze al aardig verouderd is dan komen hier ook kosten van op langere termijn. 12000 euro voor een nieuwe of 3500 voor revisie (eerder topic op dit forum). Is de auto tiptop dan ging ik voor totaalrevisie door een specialist. Maar met een beperkte horizon zou ik kiezen voor revisie van alleen de koppelomvormer, ook bij een specialist.
En daarna ging ik op zoek naar een andere garage.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13717
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Voor mij zou een oplossing zijn dat de dealer het netjes kan oplossen door de uren demontage voor z'n rekening te nemen en de revisie of vernieuwen onderdelen bak voor de eigenaar, want die rijdt weer met een vernieuwde bak.
In de vaart is de "oud voor nieuw"regeling zeer gebruikelijk bij schade.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5095
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Als de dealer er inderdaad 3,5 liter te veel in heeft gedaan en als dat dan vervolgens tot schade aan de koppelomvormer leidt pas dan zou je kunnen stellen dat een verantwoordelijkheid van de dealer is maar zoals ik het begrijp is dat niet vastgesteld of moeilijk vast te stellen daarbij is het een auto met 450 k km's op de klok ik zou het gewoon proberen met de dealer op te lossen en een coulant inruilvoorstel proberen te krijgen
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15366
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15366
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Precies, dat de bak niet meer nieuw is weten wij ook wel Alleen heeft (volgens ons in ieder geval) te veel olie in combinatie met de rit die de V60 heeft afgelegd het verouderingsproces versneld. In Nederland met 25 graden en een horizontaal wegdek was dit probleem veel later aan bod gekomen.DB200 schreef: ↑30.09.2022 - 21:02 Teveel olie is niet goed en de dealer erkend dat. Het verouderen wordt zo versneld en dan krijg je de problemen op het moment dat het niet uit komt.
Wat is wijsheid?
Allereerst om na te gaan hoe goed de batterij nog is. Als deze al aardig verouderd is dan komen hier ook kosten van op langere termijn. 12000 euro voor een nieuwe of 3500 voor revisie (eerder topic op dit forum). Is de auto tiptop dan ging ik voor totaalrevisie door een specialist. Maar met een beperkte horizon zou ik kiezen voor revisie van alleen de koppelomvormer, ook bij een specialist.
En daarna ging ik op zoek naar een andere garage.
De accu is in orde. Heeft wel 50/60% minder capaciteit, maar hij doet het nog
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15366
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Is mij eerlijk gezegd ook opgevallen. De mede-forummers weten (als het goed is) hoe zuinig wij op onze auto zijn en deze altijd bij de Volvo dealer hebben laten onderhouden. Vervolgens wordt hier een fout gemaakt die wat ons betreft de laatste zet heeft gegeven voor de huidige problemen die wij nu ondervinden.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15366
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Conform de dealer zat het grootste gedeelte ook in uren i.v.m. allerlei hybride onderdelen. Maar een dergelijk aanbod is helaas niet gedaan.Bover schreef: ↑01.10.2022 - 15:54Voor mij zou een oplossing zijn dat de dealer het netjes kan oplossen door de uren demontage voor z'n rekening te nemen en de revisie of vernieuwen onderdelen bak voor de eigenaar, want die rijdt weer met een vernieuwde bak.
In de vaart is de "oud voor nieuw"regeling zeer gebruikelijk bij schade.
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3919
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Pfff. Ik vind het wel balen wat jullie is overkomen. Misschien is het vervangen van de omvormer wel het beste op dit moment.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
- Discovery
- 5th Gear member
- Berichten: 1444
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
- Locatie: Delft
Als het echt alleen je koppelomvormer is, dan is vervangen/revisie van koppelomvormer het beste. Voor 150 euro heb je al een koppelomvormer: https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... /12477809/. Grootste kosten zitten in loshalen en weer koppelen van automaat.
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Zoals anderen zeggen:
Inruilen,
geen ellende verder met allerlei 'zaken'
en vergeten.
Vooral genieten van een andere auto!
Inruilen,
geen ellende verder met allerlei 'zaken'
en vergeten.
Vooral genieten van een andere auto!
draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27066
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Als ik het zo lees is nu inruilen geen optie gezien de grote verbouwing.
Ik zou erachter proberen te komen of het echt alleen de koppelomvormer is welke nu de problemen veroorzaakt.
Zo ja een nieuwe of gebruikte erin zetten, verse olie en kijken wat het effect is. Rijd de auto weer goed dan voorlopig doorrijden tot het financieel weer uit kan om de geplande vervanging te doen.
Op die manier zijn de kosten nog te overzien en is de auto straks bij inruil ook het meeste waard.
Ik zou erachter proberen te komen of het echt alleen de koppelomvormer is welke nu de problemen veroorzaakt.
Zo ja een nieuwe of gebruikte erin zetten, verse olie en kijken wat het effect is. Rijd de auto weer goed dan voorlopig doorrijden tot het financieel weer uit kan om de geplande vervanging te doen.
Op die manier zijn de kosten nog te overzien en is de auto straks bij inruil ook het meeste waard.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4536
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
+1 auto nu inruilen levert hij geen drol op en moet je veel bijleggen voor een andere.fredhead schreef: ↑03.10.2022 - 12:30 Als ik het zo lees is nu inruilen geen optie gezien de grote verbouwing.
Ik zou erachter proberen te komen of het echt alleen de koppelomvormer is welke nu de problemen veroorzaakt.
Zo ja een nieuwe of gebruikte erin zetten, verse olie en kijken wat het effect is. Rijd de auto weer goed dan voorlopig doorrijden tot het financieel weer uit kan om de geplande vervanging te doen.
Op die manier zijn de kosten nog te overzien en is de auto straks bij inruil ook het meeste waard.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13717
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
moet je wel de middelen voor klaar hebben liggen, is geen pakje boter....
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15366
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15366
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
De koppelomvormer an sich is niet zo prijzig, gaat inderdaad om al het arbeid...Discovery schreef: ↑03.10.2022 - 11:54 Als het echt alleen je koppelomvormer is, dan is vervangen/revisie van koppelomvormer het beste. Voor 150 euro heb je al een koppelomvormer: https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... /12477809/. Grootste kosten zitten in loshalen en weer koppelen van automaat.