Pagina 1 van 3

V60 D4 181

Geplaatst: 23.12.2013 - 20:17
door nicolo
Hallo,

Had afgelopen week de kans de V60 met de nieuwe D4 automaat 181 pk proef te rijden. Persoonlijk was ik zeer onder de indruk van de combinatie van verfijning en moeiteloze kracht in de V60, heel stil ook, echt een voltreffer. Jammer dat in mijn beleving de ophanging van de V60 net iets te te stug was en niet in het comfortplaatje van motor en automaat paste. Nochtans 17' velgen, wat velen hier blijkbaar al ielig vinden. Deed voor mij afbreuk aan het geslaagde totaalgevoel, wellicht is comfort-chassis voor mensen als mij gemaakt.
_________________

Geplaatst: 23.12.2013 - 21:02
door Freezzr
Wat vond je ervan qua kracht tov de xc70?

Geplaatst: 23.12.2013 - 22:36
door nicolo
Veel krachtiger, vooral van onder uit. Maar doordat de motor zo discreet is merk je dat niet dadelijk. Je rijdt al snel...te snel.

Geplaatst: 24.12.2013 - 09:48
door BlackcurrantV70
Tja als je uit een XC70 komt en dan in een V60....

Ik had een V70N en vond de XC60 en de V70NN al stugger, toen zei mijn dealer "schrap dan de V60 maar zeker van je lijst".

Nu na 2 jaar in de XC60, mis ik nog steeds de fantastische stoelen en comfort vering van de V70N.

De volgende auto wordt denkelijk een XC70.
Mijn schoonvader heeft in september een nieuwe XC70NN MY14 gekocht, D4AWD, zaterdag gaan we een ritje maken, ben benieuwd naar het comfort ervan.

Geplaatst: 24.12.2013 - 10:39
door ex-Mooseman
zo zie je maar dat alles relatief is.

Ik kom uit een BMW 1reeks, en vind de V60 héél comfortabel rijden.

Geplaatst: 24.12.2013 - 11:46
door V40Rdesign
Goed om te horen dat de nieuwe D4 GT goed is en dat deze erg fijn rijdt. Ik zie hier ook mensen voorbij komen die een V60 R-Design nog soepel geveerd vinden dus zo zie je maar weer dat iedereen een andere interpretatie heeft.

Geplaatst: 24.12.2013 - 18:11
door s60magic
In vergelijking met mijn S60 is de V60 strakker geveerd, maar hij is nooit hard of bonkig

Geplaatst: 24.12.2013 - 18:40
door diesel01
BlackcurrantV70 schreef:Tja als je uit een XC70 komt en dan in een V60....

Ik had een V70N en vond de XC60 en de V70NN al stugger, toen zei mijn dealer "schrap dan de V60 maar zeker van je lijst".

Nu na 2 jaar in de XC60, mis ik nog steeds de fantastische stoelen en comfort vering van de V70N.

De volgende auto wordt denkelijk een XC70.
Mijn schoonvader heeft in september een nieuwe XC70NN MY14 gekocht, D4AWD, zaterdag gaan we een ritje maken, ben benieuwd naar het comfort ervan.
Nee ik verlang niet terug naar mijn V70n.
Een grote stap voorwaarts vind ik de XC tov de vorige V70, oke stoelen zaten beter maar ik vind XC60 ook erg goed zitten.
En de wegligging is helemaal mijn ding, zeker met instelbare dempers.
De V70 was op autobahn snelheid veel te deinerig, iets wat de XC maar ook de V60 helemaal vreemd is.

Geplaatst: 24.12.2013 - 18:44
door Fredhead
Bekende van mij heeft ook een V70N D5 (dacht uit 2003) en vind die ook al deinerig.
Mijn S60 heeft dat totaal niet op hoge snelheid, maar daarentegen vond ik mijn V50 weer opstijgen op hogere snelheden.
Daarbij wat aanpassingen aan het onderstel gedaan en toen reed het snaarstrak :)

Zelf laatst ook een rondje met een V60 mogen sturen en vond hem juist lekker gedempt, niet té maar wel stevig genoeg om niet slap aan te voelen.

Geplaatst: 24.12.2013 - 23:34
door RoaldH
ex-Mooseman schreef:zo zie je maar dat alles relatief is.

Ik kom uit een BMW 1reeks, en vind de V60 héél comfortabel rijden.
Zo herkenbaar! De XC70 D4 die meekreeg tijdens onderhoud vond ik bijna Amerikaans aanvoelen. :(

Geplaatst: 25.12.2013 - 09:18
door BlackcurrantV70
Ik had er nog bij moeten vermelden dat bij mij de XC60 ook qua wegligging beter is dan de V70N en in NL is de demping van de XC60 ook wel ok, als je ermee op de Belgische betonwegen gaat (kedeng kedeng) is het een ander verhaal.

De V70N met 16" was inderdaad deinerig maar met 17" was dat een stuk verbeterd.
De XC60 staat op 18", dan kan ook een deel verklaren.

Geplaatst: 25.12.2013 - 09:52
door typhoon
Heb een V60 R-design en die is strak inderdaad geveerd, maar zeker niet te. Heb nu de 17 inch met winterbanden eronder liggen en het verschil met de 18 inch is eerder beperkt.

Geplaatst: 30.12.2013 - 22:42
door arnoud
Daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen. Toen ik laatst met iemand meereed in een 2011 V70 en een beetje snel door een bocht ging kreeg ik toch ook de bekende 'deinende slagschip'-visioenen. Dat was toch wel een heel verschil met mijn V60... Misschien dat het comfort-chassis voor de mensen die uit een V70 komen een idee is? ;)

Het is net wat je gewend bent denk ik.

Ik ben ook benieuwd of de overgang van 17 naar 18" velgen verschil gaat maken....

Geplaatst: 31.12.2013 - 11:12
door V40Rdesign
Ik vond de V70 echt te slap geveerd en Arnoud al aangeeft ik reed er pas in eentje van de garage en ik had het idee dat hij omviel in de bocht. Ik heb nu een V40 R design en die is lekker stuk en op de nieuwe S60 ook een R design onderstel besteld omdat ik hem standaard te slap geveerd vind. Zo zie je maar weer dat er gelukkig heel veel meningen zijn op het gebied van onderstellen.

Geplaatst: 03.01.2014 - 23:09
door Freezzr
Vandaag de D4 opgehaald... 200km gereden, wat een heerlijke motor! Zal morgen meer typen...

Geplaatst: 04.01.2014 - 13:48
door Ab S
Freezzr schreef:Vandaag de D4 opgehaald... 200km gereden, wat een heerlijke motor! Zal morgen meer typen...
Laat ons meegenieten!!

veel plezier er mee!

Geplaatst: 04.01.2014 - 17:12
door FrankV
Ook ik heb gisteren mijn D4 op mogen halen. Geweldig fijne auto. Helaas alleen nog wat korte stukjes gereden, maar de eerste indrukken zijn indrukwekkend. Komend uit een 1,6 Ford Mondeo benzine nu naar een D4 V60 (handbak) is een behoorlijke vooruitgang voor wat betreft motor.
Heb enkele jaren geleden een V70 D5 gereden. Qua power voel ik weinig verschil, hoewel de 4 cilinder toch wel wat minder mooi klinkt. Dit is zeker geen teleurstelling hoor, alleen een constatering. Tot op heden zeer tevreden met de gemaakte keuze. Nu nog even spelen met alle mogelijkheden van het sensus systeem.
Volgende week wat meer kilometers maken....

Geplaatst: 04.01.2014 - 18:05
door lint
Kijk, dat gaat goed steeds meer gebruikerservaringen met de nieuwe D4 motor.
Zo te lezen alleen maar prettige ervaringen.

Geplaatst: 04.01.2014 - 21:41
door Freezzr
Kleine review, de motor bevalt goed. Snel, pakt heel vlot op onderin. Ook op de snelweg als je rustig 120 rijdt in 6 en dan gas geeft, pakt 'ie erg goed op. In de Focus 1.6 voorloper moest ik dan terugschakelen, met deze V60 weer een stuk schakelluier rijden :)
Vergeleken met bijvoorbeeld de VW 2.0TDI die ik in een Passat versleten heb is dit wel genieten. Het vermogen bouwt erg mooi en lineair op, waar je bij de Passat altijd een knal in je rug kreeg. De auto is vrij stil en met deze power rijdt je al snel erg hard :)

Ben benieuwd wat ie doet als ie ingelopen is bij zo'n 25.000km (al vraag ik me af of je motors tegenwoordig nog echt moet inrijden, de Focus kreeg ik met 7000km en met 26000km was ie toch aanzienlijk sneller)

Overigens, niet D4 gerelateerd, waarom heeft deze hypermoderne V60 zo'n waardeloze kofferbakverlichting?

Oh ja, en 17" staat super en rijdt prima, wel ietwat sportief stug zo (vind ik fijn) maar de looks zijn te gek. Je hoeft niet huiliehuilie te doen als er 17" onder komt ipv 18" ;P

Geplaatst: 13.01.2014 - 16:19
door vroonhof
Freezzr schreef: Overigens, niet D4 gerelateerd, waarom heeft deze hypermoderne V60 zo'n waardeloze kofferbakverlichting?
Inderdaad. Er zit alleen een lampje in de klep en niet in de kofferbak. Je ziet er helemaal niets mee.
Heeft iemand een idee of het mogelijk is een extra lampje te maken in de bak zelf?
Of wellicht in het plafond? De zou wel de hemel een stukje los moeten.