De stootstrip aan de zijkant van mijn Volvo S40 laat los op de achterdeuren. Het is precies het randje wat achter de voordeur duikt als je de achterdeur open doet. Nu dreigt de voorste 2 cm af te breken.
Ik heb al geprobeerd met een twee-componenten lijm om de strip weer vast te zetten, maar zodra ik de lijmklem los maakte bewoog de strip weer.
Heeft iemand hier ervaring mee? En met welke lijm zou ik de strip weer vast kunnen zetten?
Vastlijmen stootstrip
- 480S60
- 4th Gear member
- Contacteer:
Om te controleren of de lijm werkt op de ondergronden die je wil verlijmen moet je een lijmproef doen. Dit is eigenlijk heel simpel. Je controleert ermee of het oplosmiddel in de lijm het materiaal dat je wil verlijmen week kan maken. Doe een druppel lijm op een stukje van dit oppervlak dat beschadigd mag raken. Wacht een tijdje en check dan met een stokje of het materiaal week is geworden op het punt waar de lijm zit.
Voor een goede lijm hiervoor zou ik naar een "Enorm" doe het zelf zaak gaan. Van hen heb ik ook de lijmproef tip. Zij hebben alle soorten lijmen hiervoor om dit te kunnen.
Voor een goede lijm hiervoor zou ik naar een "Enorm" doe het zelf zaak gaan. Van hen heb ik ook de lijmproef tip. Zij hebben alle soorten lijmen hiervoor om dit te kunnen.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
- Renkel
- 5th Gear member
- Contacteer:
Hee, welke lijm heb je gebruikt? Mijn vorige auto (Nissan) heb ik het volgende gedaan/gebruikt nadat dubbelzijdig tape niet hielp, ik heb 2 componenten van Bison gebruikt de kombipower polyurethane lijm, voor de moeilijkste verbindingen, de stootstrip heb ik gereinigd en ontvet!! dit zal voor jou iets moeilijker zijn, maar na aanmaken lijm en aandrukken plus drogen zit het zo vast als een huis echt niet normaal. De lijm is geschikt voor pvc, abs, polycarbonaat, acryl, in combinatie met andere materialen zoals staal (blik), ijzer alu, en de verbinding is handvast na 1 uur.
S40 2.0 ltr. '98, Luxury line
Nissan Sunny 1.4LX
Nissan Sunny 1.4LX
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Op mijn vorige auto (960) heb ik ooit een stootstrip van de deur afgereden. De garagechef adviseerde me (omdat ik een nieuwe strip nogal duur vond) om 'm weer vast te maken met siliconenkit.
Natuurlijk eerst goed schoonmaken, ontvetten, strip ook, niet teveel kit gebruiken (zodat het niet teveel gaat uitpuilen), aandrukken, met een balkje o.i.d. een half uurtje ertegenaan.
Met siliconenkit zit het nog veel vaster dan origineel...
Enige nadeel; als het plaatdeel eromheen ooit gespoten moet worden, hebben de spuiters meer werk om de siliconen eraf te halen, vanwege de sterke hechting.
Natuurlijk eerst goed schoonmaken, ontvetten, strip ook, niet teveel kit gebruiken (zodat het niet teveel gaat uitpuilen), aandrukken, met een balkje o.i.d. een half uurtje ertegenaan.
Met siliconenkit zit het nog veel vaster dan origineel...
Enige nadeel; als het plaatdeel eromheen ooit gespoten moet worden, hebben de spuiters meer werk om de siliconen eraf te halen, vanwege de sterke hechting.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Renkel
- 5th Gear member
- Contacteer:
@Battlecruiser>> daar heb je natuurlijk een punt, want als er een plaatdeel gespoten moet worden..... maarja mijn Nissan was roestvrij en een jaar na de lijmactie heb ik hem ingeruild.
S40 2.0 ltr. '98, Luxury line
Nissan Sunny 1.4LX
Nissan Sunny 1.4LX
-
- 2nd Gear member
thanx allemaal voor de reacties. Denk dat ik dit weekend maar eens even ga klussen. Ga ik wel een uurtje naast mijn auto op straat zitten (helaas...kan hem niet binnen zetten, alleen op de openbare weg).
Ik hoop maar dat mijn deur nooit gespoten hoeft te worden. Aan de andere kant, het is echt maar een heel klein stukje (+/- 2 cm) wat lost zit.
Ik hoop maar dat mijn deur nooit gespoten hoeft te worden. Aan de andere kant, het is echt maar een heel klein stukje (+/- 2 cm) wat lost zit.