V60 D6 of toch maar D4

Mike_V50
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 22.08.2007 - 10:46
Locatie: Nijmegen

Ik rij nu tot volle tevredenheid in een V60 D3 Ocean Race, de bedoeling was eigenlijk om deze in de loop van 2014 in te ruilen voor een V60 D4 Summum met nog wat opties. Nu is mij echter een V60 D6 (nieuw met 0 km) aangeboden. Het betreft een black sapphire met driver support lane, hybride technology line en nog wat opties. Alleen de velgen staan mij niet aan, maar daar kan natuurlijk wat aan worden gedaan evenals het tinten van de achterste zijruiten.

Wat zouden jullie doen
° Gezien de restwaarde (die naar verwachting laag is over een jaar op vijf, toch een D4 kiezen, met een wat zekerder restwaarde+
° Kenteken op 2013 of 2014 )en dat 7% bijtelling, maar wel een auto van 2014, dus op papier een jaar jonger'
° Ik heb normaal gesproken altijd niveauregeling op mijn auto´s maar dat is niet mogelijk op een D6, heeft iemand toevallig ervaring het trekken van een grote aanhanger en de doorhangen.
° welke velgen zouden jullie kiezen, ik kan eventueel ook nog de Ixion of de Pontos van de OR ´meenemen´
° Zouden jullie de achterste ramen donkerder laten maken of zouden jullie het zo laten.
MY 15 V60 D4 Geartronic Summum 181 pk, black sapphire
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

Hoe zit het financiële plaatje in elkaar? Ik zou alleen een D6 kiezen als hij ook goedkoper uit zou vallen (TCO). De D4 is een fijne motor in een V60, je hebt een grotere actieradius en een grotere kofferbak. De D6 is iets sneller...
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
Gebruikersavatar
XC30
4th Gear member
Berichten: 664
Lid geworden op: 09.01.2007 - 10:39
Contacteer:

Als je ondernemer bent dan direct doen en nog dit jaar op kenteken. ik heb een paar weken geleden nog de D6 vs de D4 uitgerekend en de D6 is - ook in 2014 en handtekening in 2013 waardoor in ieder geval de MIA opgehaald kan worden- nog steeds voordeliger. Die velgen komen later wel zou ik zeggen. Alleen die 0% is al reden om dit jaar op kenteken te laten zetten. Niet te lang wachten (als je het nu kunt betalen)!
Jaguar I-Pace my18
Range Rover Evoque PHEV my21
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 26901
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Hoe zit het met het trekgewicht van de D6? De meeste hybrides mogen weinig tot niets trekken
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Jaromir
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47

1800kg met gemak ;)
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
Gebruikersavatar
Jaromir
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47

En 4 wheel drive kansons handig zijn
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5246
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Wanneer je bijtelt zal de PIH altijd fors voordeliger uitpakken ook met 7% en zelfs al schrijf je de wagen nagenoeg volledig af. Met een aanhanger gaat echt prima heb er zelfs wel eens een paardentrailer aangehangen. Ik heb de sunblinds ipv tinten en dat bevalt goed, de OR velgen zijn prachtig check wel even of de breedte klopt voor de PIH en je zult ander banden moeten monteren ivm de loadindex.
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

De D6 is fiscaal zo ontzettend aantrekkelijk dat het eigenlijk weinig zinvol is om naar een andere motorisering te kijken (althans...wanneer je veel zakelijk rijdt).

En toch...zo een nieuwe D4 met die achttrapsautomaat, een normaal wagengewicht, niveauregeling, grotere kofferruimte...zo gek is dat ook weer niet...
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33096
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Zei ik zaterdag precies zo!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28404
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

De V60 PIH is alleen interessant bij zakelijk gebruik als particulier heb je geen enkel voordeel alleen maar een zware auto met een onzekere restwaarde.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5246
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Als je dan toch voor de D4 zou gaan dan zou ik er zeker een V70 omheen nemen en geen V60
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28404
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Als je de ruimte van een V70 niet echt nodig hebt is een V60 wel de beter rijdende auto.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5246
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Als ik heel eerlijk ben vond ik mijn MY12 V70 toch net een tikkie fijner rijden dan m'n huidige V60 zeker op de lange afstand vind ik de V70 net wat rustiger en prettiger rijden. De iets langere wielbasis werpt daar zijn vruchten af. Mooi vergelijk was het tripje waarbij ik m'n V60 gign ophalen, we reden in een V70 heen en hebben terug veel gewisseld. Het verschil is niet heel erg groot en het zal ook een kwestie van smaak zijn.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28404
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Het is zeker ook een verschil in smaak, een V70 is iets comfortabeler, sommige zeggen weker/zachter geveerd dan de wat sportievere strakker geveerde V60.
Maar inderdaad ieder heeft zo de eigen voorkeur.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Mike_V50
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 22.08.2007 - 10:46
Locatie: Nijmegen

Afgelopen weekend de knoop doorgehakt, ik heb de auto gekocht, de aanvragen voor de subsidieregelingen zijn de deur uit, vanmiddag op 13.00 mag ik hem ophalen. Alleen de velgen, dat is nog niet geregeld. Ik heb de auto nu even tijdelijk op de Ixion zomerbanden van de huidige V60 laten zetten, zodat de garage de 17 inch velgen ongebruikt kan verkopen. Dan kan ik komende weken even rustig nadenken over hoe ik het ga doen met de velgen.

uiteindelijk ik het de volgende auto geworden

V60 D6 Black sapphire
Beachwood Brown leder met zwarte hemelbekleding
Driver support line
Security Line
Family Line
Hybrid techlogy line

Nog wat kleine extra zoals electrisch neerklapbare hoofdsteunen achter, premium sound, RSE en een trekhaak (moet nog even kijken welke)
MY 15 V60 D4 Geartronic Summum 181 pk, black sapphire
Gebruikersavatar
Jolly Breeze Racing
5th Gear member
Berichten: 1324
Lid geworden op: 16.10.2007 - 10:25
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Veel plezier en gefeliciteerd!
Jolle

1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)

Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33096
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Maar wel op de zaak dus!

Die wielen hebben niet de juiste loadindex he..
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
XC30
4th Gear member
Berichten: 664
Lid geworden op: 09.01.2007 - 10:39
Contacteer:

Van harte hoor. Hectische dagen zo kan ik me voorstellen. Maar je hebt wel reuze mazzel om zo nog aan een 0% auto te komen. Veel plezier ermee.
Jaguar I-Pace my18
Range Rover Evoque PHEV my21
Mike_V50
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 22.08.2007 - 10:46
Locatie: Nijmegen

XC30 schreef:Van harte hoor. Hectische dagen zo kan ik me voorstellen. Maar je hebt wel reuze mazzel om zo nog aan een 0% auto te komen. Veel plezier ermee.
Zeker, ik had de mazzel dat iemand anders op het laatste moment een Tesla heeft gekocht, maar al een Volvo had besteld en diegene (en de garage)met de Volvo in de maag zat. Ik was er al eerder mee bezig, maar toen kon ik er geen meer krijgen. En ik had het voordeel dat ik de V60 OR op een andere manier kon inzetten, want een auto van 2,5 jaar met 70k op de teller inruilen, is anders ook niet leuk. De auto die ik nu heb, is bijna full options (waar je normaal gesproken ook nog wel een keer over nadenkt), waar je niet het volle pond voor hebt betaald.
MY 15 V60 D4 Geartronic Summum 181 pk, black sapphire
Mike_V50
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 22.08.2007 - 10:46
Locatie: Nijmegen

Paul schreef:Maar wel op de zaak dus!

Zeker, privé zou ik hem niet gekocht hebben (dan een D4), want de fiscale voordelen hebben de doorslag gegeven,

Die wielen hebben niet de juiste loadindex he..
Toch wel, de banden die zijn gemonteerd toen ik nieuwe moest hebben, zijn van een hogere loadindex, ik weet ook niet waarom, maar het komt nu van pas (daarom heb ik de winterbanden ook niet gemonteerd)

Ik zit te denken aan de titania velg, maar die schijnt moeilijk te leveren te zijn, weet iemand hier meer van?
MY 15 V60 D4 Geartronic Summum 181 pk, black sapphire
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”