Pagina 1 van 21
Geplaatst: 28.12.2013 - 12:29
door tomtom
Ik heb nu voor het eerst (sorry for that) wat langer en harder dan 150 km/u gereden…..niet fijn! Ik ben niet heel veel gewend (een V70 T5 met 300pk en een sportonderstel wat bepaald niet verfijnt was) maar ik vind de wegligging bijna angstig. In lange bochten zeer zoekerig, in rechte lijn nauwelijks koersvast en vrij veel rolneiging. Zeer teleurstellend en waarschijnlijk het gevolg van dat enorme gewicht achterin (dat heeft Mitsubitschi met de PHEV een stuk beter gedaan; laag en in het midden). Ik hoop dus dat de tuning van SF dit (deels) oplost (en geen niergordel of zeer lage snelheden bij drempels verlangt) en ben dus zeer benieuwd naar het proefritje voorafgaand aan het SF/PIH diner!
Geplaatst: 28.12.2013 - 12:34
door diesel01
Gniffel

Je hebt hem toch vanwege de stimulans en niet voor de wegligging.
Had je gedacht dat je met zware accu's als een BMW de lange doordraaiers door kon mennen, think again.
Je had dan moeten wachten op de T6 4cyl, ik denk dat die stukken beter de bocht om wil of toch tegen 25% die 530d.
Geplaatst: 28.12.2013 - 12:46
door lint
Een PIH is ook niet om snel mee te rijden daar moet je rustig en dus zuinig mee rijden

Geplaatst: 28.12.2013 - 12:58
door tomtom
Uiteraard en dat doe ik ook

maaaaaaaar je gaat toch geen 285pk in een auto monteren om er "nooit" wat sneller mee te rijden?! Ik ben qua wegligging niet (erg) kritisch en geen BMW, Audi o.i.d. gewend. Dit gedrag vind ik wel behoorlijk teleurstellend en had ik ook niet verwacht. Dat je 1800kg met een motor achterin (porsche?) niet keihard door (krappe) bochten kunt jagen snap ik ook wel. Echter, op een snelweg met flauwe bochten had ik (veel) meer verwacht. Gelukkig stuurt en rijd de auto wel veel fijner dan mijn oude V70 bij lagere snelheden!
Geplaatst: 28.12.2013 - 13:03
door diesel01
Ik moest in mijn vorige V70 bij 170 ook van het gas af terwijl de Audi's en BMW's nog een versnelling opschakelen.
Gewicht en bochten gaat niet samen zo is mij verteld bij de rijopeliding C.
Geplaatst: 28.12.2013 - 13:30
door lint
diesel01 schreef:Ik moest in mijn vorige V70 bij 170 ook van het gas af terwijl de Audi's en BMW's nog een versnelling opschakelen.
Gewicht en bochten gaat niet samen zo is mij verteld bij de rijopeliding C.
Is toch niet alleen het gewicht, een beetje Audi of BMW is niet veel lichter dan een V70. Het ontwerp en de afstelling van het onderstel zal het verschil maken in haalbare bochtsnelheden en stabiliteit bij rechtuit rijden.
Geplaatst: 28.12.2013 - 13:59
door RichieB
tomtom schreef:maar ik vind de wegligging bijna angstig. In lange bochten zeer zoekerig, in rechte lijn nauwelijks koersvast en vrij veel rolneiging.
Weet je zeker dat er niets mis is met de afstelling? Ik heb gisteren nog een aantal stukken 210 km/u gereden (in DE, dus zonder sorry) en ik herken dit helemaal niet. Mijn MY04 V70 had wel een betere wegligging, maar die haakte bij 200 km/u echt af. Dan heb ik toch liever deze D6.
Geplaatst: 28.12.2013 - 14:22
door v60pih
diesel01 schreef:Ik moest in mijn vorige V70 bij 170 ook van het gas af terwijl de Audi's en BMW's nog een versnelling opschakelen.
Gewicht en bochten gaat niet samen zo is mij verteld bij de rijopeliding C.
Er zijn merken die het goed voor elkaar hebben met grotere en zwaardere auto's, het kan dus wel degelijk.
Mijn XC70 had Four-C en dan ging die in de advanced stand op de autobahn. Nog niet heel super maar zeker beter dan de V60PIH.
Ik ben eigenlijk reuze benieuwd hoe de V60PIH in de elandtest heeft gepresteerd...
Geplaatst: 28.12.2013 - 15:24
door HFH
Ik vind de pih juist prima afgesteld, lekker stug, kan drempels beter nemen, rijd strak op de snelweg, een bocht waar je op de snelweg 70 mag en neemt met 140, gaat door het gewicht niet zo goed. Het iets wat zoekende gedrag, is ook gewenning, ik merk dat ik vaak ook ongemerkt heel hard rij, waardoor je ook denkt dat wegligging slechter wordt/is.
Mijn t6 maakte meer lawaai, en de koets was minder stijf, meer torsie.
Vind deze pih beter rijden dan mijn oude v70 t6 awd met four- c
De afstelling van de pih doet mij denken aan een soort stand tussen sport en advanced in mijn oude t6.
Die advanced was gewoon te hard, begon bijna te stuiteren op een beton platen snelweg.
Mijn porsche 911 rijdt uiteraard strakker, alleen kun je dat dan allleen maar verantwoord doen met droog weer.
Vind deze pih met zijn gewicht geweldig rijden, het is en zal nooit een bochtenridder worden.
Daarom, voor wie wil spelen en sportief wil rijden, en ook nog wat geluid en rubber geur wil, neem een porsche er naast.
Indien interesse, de mijne is binnenkort denk ik te koop.
Wie weet tzt een tweedehands tesla roadster. Besmet door het elektrische rijden....
Geplaatst: 28.12.2013 - 18:04
door JoostV60
Ik kan ook niet zeggen dat ik de wegligging tegen vindt vallen. Is inderdaad niet te vergelijken met mijn vorige auto (Audi A6 3.0 quattro verlaagd) maar dat is dan ook een heel ander soort auto. Wel vind ik de aanduiding AWD achterop een beetje overdreven. Niet te vergelijken met een echte continu 4wd auto.
Geplaatst: 28.12.2013 - 18:13
door NielsPHEV
een moderne BMW is het niet en wordt het niet maar ik herken de ervaringen van Tomtom niet en heb toch echt de nodige stukken rond en boven de 200 kmh gecruised. Het vergelijk met de Mitsh kan je ook anders interpreteren. Dat is een hoge auto wanneer je daar de accu's achterin legt of nog erger hoog achterin valt er niet meer mee te rijden.
Geplaatst: 28.12.2013 - 18:26
door diesel01
v60pih schreef:diesel01 schreef:Ik moest in mijn vorige V70 bij 170 ook van het gas af terwijl de Audi's en BMW's nog een versnelling opschakelen.
Gewicht en bochten gaat niet samen zo is mij verteld bij de rijopeliding C.
Er zijn merken die het goed voor elkaar hebben met grotere en zwaardere auto's, het kan dus wel degelijk.
Mijn XC70 had Four-C en dan ging die in de advanced stand op de autobahn. Nog niet heel super maar zeker beter dan de V60PIH.
Ik ben eigenlijk reuze benieuwd hoe de V60PIH in de elandtest heeft gepresteerd...
Ik begin dus niet over FourC

maar idd dat maakt bij de XC een wereld van verschil, deinerig in comfort strak in advance.
Gisteren bij De Beier geweest in Heerenveen, vrouwen bij Rinsema gedropt en pa en ik naar de speeltuin van BMW.
Dat is dus een merk die een perfecte balans heeft tussen comfort en sportiviteit met een heel ander budget en dat zelfde geldt voor Audi.
72k voor een instapper met een 2liter diesel uit de 5reihe HE en 20% bijtelling.
Die deal is vast niet zo mooi als de pih
Accu's achter de achteras beinvloed uiteraard het weggedrag in lange doordraaiers op snelheid, mik er dan ook nog voor een paar man bagage in dan kan ik mij voorstellen dat wanneer de bestuurder de auto op de grens rijdt hij lelijk op de koffie kan komen.
Geplaatst: 28.12.2013 - 18:26
door Paul
Ik denk dat er iets mis is met je auto TomTom, heb dit gelukkig niet en heb er genoeg snelle ritjes opzitten!
Geplaatst: 28.12.2013 - 18:32
door diesel01
Paul schreef:Ik denk dat er iets mis is met je auto TomTom, heb dit gelukkig niet en heb er genoeg snelle ritjes opzitten!
Hoe vertaal je dat naar je dealer?
Zeg boven de 180km/u wordt de auto zoekerig in lange doordraaiers!!
Geplaatst: 28.12.2013 - 19:04
door jp-v60
op snelheid is de d6 prima, merk wel in bochten dat er gewicht achterin ligt.
In de bochten is een ML strakker
Geplaatst: 28.12.2013 - 19:32
door evol
Rij jij ook op winterbanden, tomtom?
Afgelopen week in Duitsland geweest en daar met de power knop aan wat gas gegeven. Het waaide wel wat, maar de auto werd erg zoekerig en onrustig. Mijn vriendin vond het eng worden en ik heb het dus bij 170 voor gezien gehouden.
Op de terugweg rustig aan naar de 160 gegaan en cruise control erop. Ging beter, maar nog steeds niet superstrak naar mijn gevoel.
Het weggedrag valt mij dus ook nog wat tegen. Hopelijk brengt 18 inch met zomerbanden daar nog wat verandering in straks.
Geplaatst: 28.12.2013 - 19:34
door Pvdveen
Ik vind de D6 ook een stuk minder sturen dan mijn vorige A6 3.0 tdi met s line onderstel. Ben van mening dat dit vooral wordt veroorzaakt door de elektrische stuurbekrachtiging. Heb de optie snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiiging. En in de stand hoog wordt de auto minder zoekerig maar het stuur gevoel is wel erg ver weg. In de stand midden wordt de auto een stuk meer zijwind gevoeliger mar dit rijdt in de stad wel weer prettiger. Wat me ook op valt s de enorme draai cirkel.
Geplaatst: 28.12.2013 - 20:04
door diesel01
Je had dus nooit van Audi moeten afstappen.
Je word nu door Audirijders om de oren gereden en als Audirijders ergens een hekel aan hebben...is het een ander voor laten gaan.
Maar had je gedacht dat het onderstel van een pih een S-line kan evenaren??
De Pih heeft toch andere "voordelen"?
Geplaatst: 28.12.2013 - 20:11
door tomtom
evol schreef:Rij jij ook op winterbanden, tomtom?
Afgelopen week in Duitsland geweest en daar met de power knop aan wat gas gegeven. Het waaide wel wat, maar de auto werd erg zoekerig en onrustig. Mijn vriendin vond het eng worden en ik heb het dus bij 170 voor gezien gehouden.
Op de terugweg rustig aan naar de 160 gegaan en cruise control erop. Ging beter, maar nog steeds niet superstrak naar mijn gevoel.
Het weggedrag valt mij dus ook nog wat tegen. Hopelijk brengt 18 inch met zomerbanden daar nog wat verandering in straks.
Nope, "gewoon" 18 inch Conti's PC5 (45/235) met ongeveer 2.6 bar. Van winterbanden zou ik dat gedrag inderdaad iets meer verwachten. Ik zal een "spelen" met de stuurbekrachtiging want ook ik heb de STB optie.
Geplaatst: 28.12.2013 - 20:21
door jvov60
tomtom schreef:evol schreef:Rij jij ook op winterbanden, tomtom?
Afgelopen week in Duitsland geweest en daar met de power knop aan wat gas gegeven. Het waaide wel wat, maar de auto werd erg zoekerig en onrustig. Mijn vriendin vond het eng worden en ik heb het dus bij 170 voor gezien gehouden.
Op de terugweg rustig aan naar de 160 gegaan en cruise control erop. Ging beter, maar nog steeds niet superstrak naar mijn gevoel.
Het weggedrag valt mij dus ook nog wat tegen. Hopelijk brengt 18 inch met zomerbanden daar nog wat verandering in straks.
Nope, "gewoon" 18 inch Conti's PC5 (45/235) met ongeveer 2.6 bar. Van winterbanden zou ik dat gedrag inderdaad iets meer verwachten. Ik zal een "spelen" met de stuurbekrachtiging want ook ik heb de STB optie.
Dan eerst maar eens 3.0 bar in je bandjes doen zoals voorschreven zou ik zeggen...