Pagina 1 van 1
Amerikaanse V70 '08 summum 3,2 geartronic
Geplaatst: 30.12.2013 - 20:06
door royco
Hallo allen,
Ik ben van plan om een geimporteerde v70 summum 3,2 geartronic aan te schaffen, buiten het mijlen dashboard vroeg ik mij af of er voor de rest nog dingen zijn waar ik op moet letten. De auto is na 3 mnd ingevoerd naar Duitsland en daar altijd in onderhoud geweest bij een Vdealer in Keulen.
Wie kan me op weg helpen?
Geplaatst: 30.12.2013 - 21:07
door lint
Als de auto in Duitsland heeft gereden zal hij voldoen aan de Europese eisen en zal het weinig problemen geven om de auto in Nederland in te voeren.
Geplaatst: 30.12.2013 - 21:16
door bart simpson
dat weet je of dat denk je?
Geplaatst: 30.12.2013 - 21:57
door lint
bart simpson schreef:dat weet je of dat denk je?
Dat denk ik, ik ga er van uit dat als een auto aan de Duitse eisen voldoet diezelfde auto dan ook in Nederland op de weg wordt toegelaten, zeker binnen de heilige Europese Unie.
Geplaatst: 30.12.2013 - 23:17
door Richo
bart simpson schreef:dat weet je of dat denk je?
neem aan als men normaal zonder problemen een auto kan invoeren vanuit duitsland, dit ook geen probleem zou mogen zijn gezien het feit dat hij al in duitsland goed gekeurd is.
waar ik wel even op zou letten is de centrale deurvergrendelijk die regelgeving is net iets anders in de VS dan hier. In de VS zal X tijd na het starten van de auto alle deuren op slot gaan ter beveiliging van de inzittenden, dit mag in Europa niet omdat het gevaar kan opleveren na een ongeluk (elektronische storingen waardoor je de auto niet meer open zou kunnen krijgen). Dit weet ik toevallig omdat mijn ouders dit met hun Amerikaanse auto hebben gehad toen ze hem ingevoerd hebben.
Geplaatst: 30.12.2013 - 23:28
door Msuidgeest
Oh? Nog nooit in een MB Vito gereden? Of een Renault Scenic? Die gaan gewoon op slot Richo.
Geplaatst: 30.12.2013 - 23:32
door Richo
Msuidgeest schreef:Oh? Nog nooit in een MB Vito gereden? Of een Renault Scenic? Die gaan gewoon op slot Richo.
Ja wel heb een Vito uit '99 gereden en nu eentje uit '05 kan ik gewoon open maken onder het rijden als ik zou willen. in een franse auto wil ik trouwens nog niet eens dood in gevonden worden

dit werd mij in 2004 verteld, bij de invoering van de auto (hebben we toen nog in de software moeten laten aanpassen)
Geplaatst: 31.12.2013 - 00:09
door peer54
Royco,
Van welk bouwjaar is de V70 ?
Groet, Peer
Geplaatst: 31.12.2013 - 02:10
door mightyspawn
Nieuwe peugeot partner gaat ook op slot, afschuwelijk vind ik t. Druk iedere keer op t centraal ontgrendel knopje. Vertrouw die Fransen niet met hun balle elektro techniek.
Dus lijkt me niet echt verboden voor de NL markt.
Geplaatst: 31.12.2013 - 08:38
door Walter
zeker niet verboden, is optioneel in te stellen in heel veel Volvo's
Geplaatst: 31.12.2013 - 09:05
door MartinG
Mijn XC90 MY2007 is het inderdaad in te stellen, heb het geprobeerd maar niet echt handig. De auto gaat op slot bij het behalen van 7km p/u, maar bij stoppen en bestuurderdeur openen blijft de rest op slot. Dus deuren openen voor de kinderen kan niet op dat moment. Heb het er maar weer afgehaald.
Nog even terug: er worden genoeg Amerikaanse auto's geimporteerd direct of via Duitsland. Lijkt me dus geen probleem.
Geplaatst: 31.12.2013 - 09:09
door V70/2.4D/2003
ik ga er van uit dat als een auto aan de Duitse eisen voldoet diezelfde auto dan ook in Nederland op de weg wordt toegelaten, zeker binnen de heilige Europese Unie.
Is inderdaad, om meerdere redenen op fiscaal- en typegoedkeringgebied, een veel gebruikte route om US auto's hier op kenteken te krijgen.
er worden genoeg Amerikaanse auto's geimporteerd direct of via Duitsland. Lijkt me dus geen probleem.
Dat zou dus wel eens een juiste conclusie kunnen zijn.
Geplaatst: 31.12.2013 - 09:51
door mees
Ik heb ook een V70 USA import. Door een vorige eigenaar meegenomen naar NL. Door Serva 'aangepast'. Een probleempje dat weleens voorkomt: brandstoflekkage zegt Vida. Lekt niet, alles okee. Het schijnt dat deze waarschuwing komt omdat bij de keuring in het 'Verre Westen' de druk in de brandstofleiding getest moet worden. Schijnt hier in NL niet te kunnen.
Na reset door dealer bij APK, blijft de waarschuwing terugkomen. Soms met checkengine lampje erbij. Maar dat brandt te pas en te onpas.....
Geplaatst: 31.12.2013 - 09:57
door Paul
MartinG schreef:Mijn XC90 MY2007 is het inderdaad in te stellen, heb het geprobeerd maar niet echt handig. De auto gaat op slot bij het behalen van 7km p/u, maar bij stoppen en bestuurderdeur openen blijft de rest op slot. Dus deuren openen voor de kinderen kan niet op dat moment. Heb het er maar weer afgehaald.
Nog even terug: er worden genoeg Amerikaanse auto's geimporteerd direct of via Duitsland. Lijkt me dus geen probleem.
Meeste boeven, willen de deuren openen als je stil staat, ben blij dat hij dus dicht blijft!
Geplaatst: 31.12.2013 - 12:41
door diesel01
Paul schreef:MartinG schreef:Mijn XC90 MY2007 is het inderdaad in te stellen, heb het geprobeerd maar niet echt handig. De auto gaat op slot bij het behalen van 7km p/u, maar bij stoppen en bestuurderdeur openen blijft de rest op slot. Dus deuren openen voor de kinderen kan niet op dat moment. Heb het er maar weer afgehaald.
Nog even terug: er worden genoeg Amerikaanse auto's geimporteerd direct of via Duitsland. Lijkt me dus geen probleem.
Meeste boeven, willen de deuren openen als je stil staat, ben blij dat hij dus dicht blijft!
+1
Erg fijne optie en heb het bij de XC ook weer aangevinkt in de BC.
Met gelaagd glas rondom ook hamer/krik/bandensleutel proof.
Re: Amerikaanse V70 '08 summum 3,2 geartronic
Geplaatst: 18.01.2014 - 20:03
door wim de jong
maar bij stoppen en bestuurderdeur openen blijft de rest op slot. Dus deuren openen voor de kinderen kan niet op dat moment.
Beetje knullig als je in een lichte kop-staart botsing zit, en de hulpverleners kan bij brandgevaar niet je auto in om je eruit te halen bij beklemming.
Re: Amerikaanse V70 '08 summum 3,2 geartronic
Geplaatst: 19.01.2014 - 18:16
door Fredhead
Ook met de deuren op slot weten ze die wel open te krijgen en anders zijn er nog andere manieren om de inzittenden eruit te krijgen