Nieuwe XC90 rijder
Geplaatst: 01.01.2014 - 14:51
Beste allemaal,
Als eerste de beste wensen voor een goed en gezond 2014.
En dat we maar veel kilometers mogen blijven rijden.
Zins een paar maanden ben ik in het bezit van een XC-90 uit 2005.
En na lang wikken en wegen toch besloten om voor de V8 te gaan.
Dit was een lang gekoesterde wens en omdat ik woonwerk met de motor doen ( = nooit in de file.) is het aantal Km met de V8 beperkt (<10.000) en dus betaalbaar.
Er is maar 1 nadeel aan deze auto, de XC-90 is geweldig en je wilt nooit meer iets anders rijden..
Ik heb vooraf veel gelezen op internet over problemen met deze Volvo. Maar ik heb de auto goed laten nakijken maar alles blijkt goed te werken.
Er staat ook nog maar 130.000 op de teller dus hij is nog zo goed als nieuw.
En elke dag ontdek je nog iets nieuws, zoals dat je achterruitwisser aan gaat als je achteruit rijdt. geweldig...
mbt verbruik valt het me mee, snelweg en niet te veel gas bij stoplichten is 1-9 te halen. ( PS: nu vind ik het V8 gebrul erg leuk waardoor ik 1 op 8 rij..)
Dus Ja, ik denk zelf dat de V8 zuiniger is dan een T6.
Voor deze Volvo heb ik jaren oldtimers gereden. Volvo 164,265 en 760.
Met deze laatste met PRV V6 reed ik 1 op 6 maar dan wel op Gas. Door de MRB verandering zou ik een 1600,- moeten betalen en dat was voor mij wel de aanleiding om naar iets nieuwers te gaan kijken.
Dacht eerst aan een S80 maar kwam er toen achter dat een XC90 niet zoveel meer kost. En zo ging het ook van de T5 naar T6 en dus kwam ik bij de V8 uit..
Ik zeg maar zo, als je het doet doe het dan ook helemaal goed.
Ik kan nu wel zeggen een echte V8 te hebben gereden, over X jaar zullen we waarschijnlijk allemaal elektrisch moeten rijden vanwege een of andere brandstof taks.
Maar voorlopig dus volop genieten!!
2014 kan eigenlijk al niet meer stuk..
Groeten,
Andre
Als eerste de beste wensen voor een goed en gezond 2014.
En dat we maar veel kilometers mogen blijven rijden.
Zins een paar maanden ben ik in het bezit van een XC-90 uit 2005.
En na lang wikken en wegen toch besloten om voor de V8 te gaan.
Dit was een lang gekoesterde wens en omdat ik woonwerk met de motor doen ( = nooit in de file.) is het aantal Km met de V8 beperkt (<10.000) en dus betaalbaar.
Er is maar 1 nadeel aan deze auto, de XC-90 is geweldig en je wilt nooit meer iets anders rijden..
Ik heb vooraf veel gelezen op internet over problemen met deze Volvo. Maar ik heb de auto goed laten nakijken maar alles blijkt goed te werken.
Er staat ook nog maar 130.000 op de teller dus hij is nog zo goed als nieuw.
En elke dag ontdek je nog iets nieuws, zoals dat je achterruitwisser aan gaat als je achteruit rijdt. geweldig...
mbt verbruik valt het me mee, snelweg en niet te veel gas bij stoplichten is 1-9 te halen. ( PS: nu vind ik het V8 gebrul erg leuk waardoor ik 1 op 8 rij..)
Dus Ja, ik denk zelf dat de V8 zuiniger is dan een T6.
Voor deze Volvo heb ik jaren oldtimers gereden. Volvo 164,265 en 760.
Met deze laatste met PRV V6 reed ik 1 op 6 maar dan wel op Gas. Door de MRB verandering zou ik een 1600,- moeten betalen en dat was voor mij wel de aanleiding om naar iets nieuwers te gaan kijken.
Dacht eerst aan een S80 maar kwam er toen achter dat een XC90 niet zoveel meer kost. En zo ging het ook van de T5 naar T6 en dus kwam ik bij de V8 uit..
Ik zeg maar zo, als je het doet doe het dan ook helemaal goed.
Ik kan nu wel zeggen een echte V8 te hebben gereden, over X jaar zullen we waarschijnlijk allemaal elektrisch moeten rijden vanwege een of andere brandstof taks.
Maar voorlopig dus volop genieten!!
2014 kan eigenlijk al niet meer stuk..
Groeten,
Andre