Trekhaak op de T6 laten zetten
Geplaatst: 06.01.2014 - 10:40
Ik heb de dealer een trekhaak laten zetten op de T6 voor de sporadische fietsendrager en het trekken van een paardentrailer.
Hieronder de foto's van het resultaat op de T6; ik zie vaak vragen over trekhaken dus bij deze mijn ervaringen.
Het moest een afneembare trekhaak zijn waarvan ik niets van wilde zien wanneer deze gedemonteerd is; dus geen zichtbare uitsparing in de bumper met evt. een lelijke afdekkap.... Nu heb ik op de 2.5T ook de Volvo (merk Bosal) afneembare trekhaak, waarvoor ze toch een minimale rand uit de bumper moeten zagen die je ziet als je erachter staat of rijdt.
De trekhaak is een afneembare Bosal trekhaak type AK6, welke er van onderaf ingestoken wordt. De stekkerdoos kan omhoog weggeklapt worden achter de bumper, volledig uit het zicht. Dit in tegenstelling tot de Volvo (Bosal type AK4) op de 2.5T welke er zijwaards ingestoken wordt en waarvan de stekkerdoos vast wordt gemonteerd (in het zicht).
De achterbumper van een T6 loopt van achter boven tot zo'n 50-60cm horizontaal onder de auto door. In het horizontale, liggende gedeelte van de bumper is een uitsparing gemaakt waar de stekkerdoos en de trekhaakhouder in gemonteerd worden. Wanneer je achter de auto staat zie je geen uitsparing (of je moet wel heel laag liggen).
Behalve de trekhaak heb ik achteraf ook nivomats op de auto laten zetten. Hoewel de huidige V70 weinig doorzakt bij volle belading achterin (in vergelijking met een V70 van voor 2008) wilde ik toch nivomats hebben. Ondanks verhalen dat nivomats achteraf er niet op de huidige V70 te zetten zijn (vanwege bodemplaat constructie?) gaf mijn dealer aan dat het wel degelijk mogelijk was. Met de nivomats blijft de auto mooi horizontaal met volle bepakking.
Roel
Hieronder de foto's van het resultaat op de T6; ik zie vaak vragen over trekhaken dus bij deze mijn ervaringen.
Het moest een afneembare trekhaak zijn waarvan ik niets van wilde zien wanneer deze gedemonteerd is; dus geen zichtbare uitsparing in de bumper met evt. een lelijke afdekkap.... Nu heb ik op de 2.5T ook de Volvo (merk Bosal) afneembare trekhaak, waarvoor ze toch een minimale rand uit de bumper moeten zagen die je ziet als je erachter staat of rijdt.
De trekhaak is een afneembare Bosal trekhaak type AK6, welke er van onderaf ingestoken wordt. De stekkerdoos kan omhoog weggeklapt worden achter de bumper, volledig uit het zicht. Dit in tegenstelling tot de Volvo (Bosal type AK4) op de 2.5T welke er zijwaards ingestoken wordt en waarvan de stekkerdoos vast wordt gemonteerd (in het zicht).
De achterbumper van een T6 loopt van achter boven tot zo'n 50-60cm horizontaal onder de auto door. In het horizontale, liggende gedeelte van de bumper is een uitsparing gemaakt waar de stekkerdoos en de trekhaakhouder in gemonteerd worden. Wanneer je achter de auto staat zie je geen uitsparing (of je moet wel heel laag liggen).
Behalve de trekhaak heb ik achteraf ook nivomats op de auto laten zetten. Hoewel de huidige V70 weinig doorzakt bij volle belading achterin (in vergelijking met een V70 van voor 2008) wilde ik toch nivomats hebben. Ondanks verhalen dat nivomats achteraf er niet op de huidige V70 te zetten zijn (vanwege bodemplaat constructie?) gaf mijn dealer aan dat het wel degelijk mogelijk was. Met de nivomats blijft de auto mooi horizontaal met volle bepakking.
Roel