Opladen in gemeenschappelijke garage

In dit board alles over elektriciteit voor het laden van Volvo's. Laadpalen, kabels en stekkers etc etc
Plaats reactie
wbichelaer
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 17.07.2009 - 07:52

Hoi, ik heb afgelopen december nog op de valreep een V60-PIH kunnen kopen (uit het buitenland). Nu zit ik met de uitdaging om hem te opladen aangezien ik een aparte garageplek heb in een ander gebouw, los van mijn huis dus. Ik kan heb de Schuko stekker erbij gekregen.

Heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken? Moet ik een aparte meter erop plaatsen zodat ik de stroom met de VVE kan verrekenen, en waar kan ik zo'n ding krijgen?

Ik ben benieuwd wat jullie gedachten zijn. Ik hoor het graag.

gr. WJ
JRK
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 07.05.2010 - 22:00

Wbichelaer,

Is het huur of is het koop deze twee strepen op het beton in deze gemeenschappelijke garage?

Bij huur, is het even weten of het inclusief of exclusief servicekosten is. Inclusief, dan is melding maken wel netjes, maar niet verplicht volgens mij. Je maakt gebruik van de faciliteiten waar je voor je in je huur al betaald. (Of het netjes is, dat laat ik er even buiten. Dat is aan eenieders eigen interpretatie!)

Persoonlijk zeg ik: Neem altijd even contact op, misschien is men bereid om een aparte groep met meter aan te leggen naar je parkeerplaats en in overleg of gedeelde kosten ook echt een laadpaal te plaatsen op je parkeerplek.


Jelle
If it can't be fixed with a hammer, it must be an electrical issue.
Hij: Volvo 850 T-5R, (maar gaat over naar een Volvo v60 Plugin Hybrid)
Zij: Volvo S40 1.8 automaat

Ik kom van http://www.volvo850forum.nl/ en post hier eigenlijk weinig.
VROOOOOM!
V60 PIH Power Blue
2nd Gear member
Berichten: 71
Lid geworden op: 30.06.2010 - 18:18

Zit met hetzelfde (koop). Omdat de elektra gezamenlijk is (en niet berekend op laadpalen) is het bij ons zeker niet 'even' te regelen.
Ik zou dus bij het bestuur van de VvE beginnen.

In ons geval denken we aan slimme meters, die je op vrij veel plekken kan krijgen, bijv. bij de forumsponsor Flow-Nederland ;-)
V60 PIH Power Blue met Belgische packs Xenium, Hybrid Technology, Business Motion, Advanced Safety, Security en Winter.
V70 Cedar Green 2.5 T
wbichelaer
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 17.07.2009 - 07:52

Het is een koopplek op beton.
wbichelaer
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 17.07.2009 - 07:52

V60 PIH Power Blue schreef:In ons geval denken we aan slimme meters, die je op vrij veel plekken kan krijgen, bijv. bij de forumsponsor Flow-Nederland ;-)
Welk product bedoel je dan? Ik zie op hun site niet 123 alleen de meter staan.
V60 PIH Power Blue
2nd Gear member
Berichten: 71
Lid geworden op: 30.06.2010 - 18:18

Gewoon even contact met ze opnemen; hoorde het toen ik mijn extra kabel daar heb opgehaald.
V60 PIH Power Blue met Belgische packs Xenium, Hybrid Technology, Business Motion, Advanced Safety, Security en Winter.
V70 Cedar Green 2.5 T
Plaats reactie

Terug naar “Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles”