Pagina 1 van 1

Zoektocht Volvo 240 Estate

Geplaatst: 11.01.2014 - 09:45
door De Meul
Beste Forummers,

Wij zijn op zoek naar een tweede auto. Een van de opties die ik overweeg is een 240 estate (naast onze huidige Volvo 850 estate).
Ik ben een betrekkelijke leek en vraag dan ook jullie hulp.
Wat vinden jullie van deze?http://www.autotrader.nl/auto/volvo/nij ... ns/detail/

Hoe staat het met dit type motor? Welk type motor is aan te raden?

En hebben jullie nog verder tips.


Groet en dank alvast.

Geplaatst: 11.01.2014 - 10:12
door V70/2.4D/2003
Dit is een 2 liter. Niet dat dit slecht is maar, als je dan toch eentje zoekt:

Redblock forever en de B23 rules.

Ga dus op zoek naar een 2300 (met een B23 blok dus) en let bij aankoop goed op de aandrijflijn. De kruiskoppelingen willen nog wel eens ruim zijn.

Edit: Kijk eens bij Gemert. Kost mogelijk wat meer maar wel een hele eerlijke auto. En dat is ook wat waard.

Geplaatst: 11.01.2014 - 11:03
door jos245
Hee,da's apart. Een 91er die nog een K-Jet heeft.
In sommige landen zijn ze wel erg lang doorgegaan met de mechanische injectie.

Geplaatst: 11.01.2014 - 12:26
door lint

Geplaatst: 11.01.2014 - 14:53
door MU
V70/2.4D/2003 schreef:Dit is een 2 liter. Niet dat dit slecht is maar, als je dan toch eentje zoekt:

Redblock forever en de B23 rules.

Ga dus op zoek naar een 2300 (met een B23 blok dus) en let bij aankoop goed op de aandrijflijn. De kruiskoppelingen willen nog wel eens ruim zijn.
Wat een goede suggestie, +1 :D

Geplaatst: 11.01.2014 - 19:08
door De Meul
Dank aan allen. Het is me duidelijk in ieder geval een 2300.

Geplaatst: 11.01.2014 - 19:15
door Stinky
Nou nou nou, wat een haast. Zonder caravan en airco is een 2 liter heel erg prima hoor.

Geplaatst: 11.01.2014 - 19:59
door jos245
De Superpolars hebben standaard een 2 literblok en airco en daar kun je toch best een caravan mee trekken.

Ik zou echter nooit een K-Jet nemen als ik toch een jongere 240 zocht.

Geplaatst: 12.01.2014 - 21:10
door mightyspawn
jos245 schreef:Hee,da's apart. Een 91er die nog een K-Jet heeft.
In sommige landen zijn ze wel erg lang doorgegaan met de mechanische injectie.
Valt wel mee hoor, in 91 kochten nog veel zuinige Hollanders carburateur auto's, ook een 240 en 740. Kjet is pas in 1995 uitgefaseerd bij sommige merken.

Probeer in NL maar eens een 240 of 740 origineel op kenteken uit 1986 te vinden met moderne LH Jetronic. Vind je niet, in Zweden daarentegen wel. Of in de VS.

We liepen altijd een beetje achter de feiten aan toen dr tijd, ook met luxe opties. Meestal zijn die Hollandse Volvo's uit die tijd behoorlijk karig uitgerust. Juist de zuinige hollander weer.

En er is niks mis met k-jet, je krijgt er zelfs 10 pk meer voor. 131 tegen 121.

Geplaatst: 13.01.2014 - 11:21
door jos245
K-Jet blijft een gedateerd systeem en als je op lpg wilt rijden dan ben je met de LH Jet veel beter af naar mijn mening.

In 1991 waren carburateurmotors tochj niet leverbaar op de 240in NL?
Halverwege 1989 en later heeft elke NL 240 een LH Jet zover ik weet. Ik heb althans noch niet anders gezien en ik heb er toch al waardig wat gesloopt.

Geplaatst: 14.01.2014 - 08:49
door mightyspawn
Ja je hebt gelijk midden 89 hield het op voor bxxxk motoren. Maar op de 360 en 460 was t nog wel tot in de jaren 90 leverbaar. Maar welk laagsegment auto toen dr tijd niet. Heb nog een paar Opels gehad van 91 met carb.

Geplaatst: 14.01.2014 - 09:16
door Walter
440 en 460 zullen tot 93 carburateurs gehad hebben maar met de nieuwe neus was het einde oefening voor en de B17KPD. De 360's zijn volgens mij MY89 voor het laatst gebouwd en dan ook alleen als injectie, 340 1400 is t/m MY91 gebouwd en had een carb.