Pagina 1 van 1

Centrale deurvergrendeling

Geplaatst: 14.01.2014 - 09:34
door Dutch Volvo
Hallo, Een week geleden heb ik tweeters geïnstalleerd, en daarbij kabels tegen gekomen, Ik hoop voor dat het voor de centrale deurvergrendeling is. Maar het is mij opgevallen dat sommige cv motoren een andere stekker heeft.
Dit is wat ik gevonden heb achter de kapjes voor de voordeur:
[img]http://i1362.photobucket.com/albums/r70 ... 67f4cc.jpg[/img]

[img]http://i1362.photobucket.com/albums/r70 ... d885f4.jpg[/img]

http://www.ebay.nl/itm/ZV-STELLMOTOR-MO ... 9d2&_uhb=1
Bij deze zie ik zo'n rode plug die ik ook heb gevonden.

Maar deze heeft weer een hele andere plug : http://www.ebay.nl/itm/Heckklappenstell ... a7f&_uhb=1

Dus hoe zit het nou eigenlijk?
Alvast bedankt

Geplaatst: 14.01.2014 - 15:20
door dash
Heb in mijn foto's gezocht. Zag wel dat er een stekker in zat, maar niet welke kleur draad. Auto had buiten op afstand bediende centrale portievergrendeling ook abs, alarm, el spiegels, el. ramen. Dit zal het aantal draden meer verklaren ten opzichte van jouw foto.

De relais en de draadjes daaraan, de twee dikke draden en de zwarte draden heb ik aangelegd, rest is standaard.
Afbeelding

Foto van de deur zelf helpt wellicht meer:
Afbeelding

Volgens mij zijn de groene en gele draad met zwarte stekker van de deurvergrendeling. De rode stekker van de ramen.

Kijk anders ff bij RubenB
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=59557

Geplaatst: 14.01.2014 - 16:54
door Dutch Volvo
Bedankt dash. Zou de zwarte stekker in een regelunit moeten? En wat mij opvalt dat bij jou een paarse en bruine draad aan de rode stekker zit. En bij mij 2 bruine. De zwarte stekker zat aan de bestuurders kant waar vaak ook de regelunit is (denk ik)

Geplaatst: 14.01.2014 - 18:21
door dash
Kleurverschil in de kabels komt misschien door het productiejaar van de auto.

De zwarte stekkers op je link zou hem kunnen zijn. Ziet er wel uit als gele en groen draden.
De groene en gele draad liepen bij die van mij vanaf de bijrijderszijde naar het midden. Heb ze doorgemeten voor het plaatsten van de relais. Staat kortstondig een + op. Afhankelijk van open of dicht op de groene of de gele.
De regelkast weet ik niet te zitten. Zaten bij die van mij wel 2 extra regelkastjes achter het dashboardkastje. Dus als je bij de donorauto geen regelkastje tegen komt op de plek waar je de zwarte stekker hebt, is een goed alternatief een kijkje nemen achter het dashboardkastje.
De kast met die dikke draad (op jouw foto) erin is van je motor!

Re: Centrale deurvergrendeling

Geplaatst: 18.01.2014 - 12:19
door Dutch Volvo
oh oke, Hier wat foto's:
Afbeelding
Deze zit bij de b-stijl
Afbeelding
En deze in de kofferbak.
Ze hebben allebei groen en geel draad, Die bij de b stijl ook een derde kabel met een rood streep.
Ik denk dat deze met elkaar verbonden is, maar dan moet bij de andere kant ook iets zitten. Maar daar kan ik niks vinden. Is er een mogelijkheid om meten? dat ze met elkaar verbonden zijn?

Re: Centrale deurvergrendeling

Geplaatst: 18.01.2014 - 20:45
door dash
Ja dat is te meten, multimeter er op. Eerst ff meten of er niet toch spanning op staat en zo niet. Draadje eraan met een batterij multimeter op de andere pool en de andere draad verbinden met de draad waarvan je denkt dat die verbonden is.

Re: Centrale deurvergrendeling

Geplaatst: 20.01.2014 - 18:50
door Dutch Volvo
Helaas zit er geen spanning op de kabels. Nu nog een keer kijken met een batterijtje

Re: Centrale deurvergrendeling

Geplaatst: 12.02.2014 - 16:40
door Aaron-460
Ben je al wat wijzer in dit project? ben benieuwd naar je vindingen, ben er toen ook mee bezig geweest toen ik nog een 460/480 had!

Heb je de boxen nog trouwens?:P

Re: Centrale deurvergrendeling

Geplaatst: 14.02.2014 - 22:02
door Dutch Volvo
Ja de boxen heb ik nog :D en werken perfect, Inmiddels heeft de 460 ook al tweeters dus het geluids systeem is compleet :D
En met het project, Ik denk dat het zwarte stekker achter het dashboard waar alles bij 1 komt in stekkers moet, Maar bij mij is 1 gat leeg waar een stekker in zou kunnen, Maar daar loopt helemaal geen bekabeling naartoe, en ook geen socket om de stekker in te doen, wel een vierkant leeg gat... Ik denk dat het toch nog een belangrijk stuk kabelboom mist. Helaas hebben ze in Den Haag op de sloop geen 440/460's staan. Dus ik moet nog even wachten voordat ik verder kan kijken hoe het nou precies zit. Misschien niet echt duidelijk maar achter het dashboard heb je dus een heleboel kabels, Eigenlijk achter het zekeringkastje, Daar zie ik bij mij 4 gaten zitten, En er zijn al drie stekkers daar, Die gat is net zo groot als de zwarte stekker die ik voorin heb gevonden. alleen is er verder geen bekabeling, Dus ik kan wel motoren aansluiten, Maar dan worden ze denk ik niet aangestuurd door iets, en krijgen ze ook geen spanning.

Re: Centrale deurvergrendeling

Geplaatst: 24.02.2014 - 17:13
door Aaron-460
Ik weet nog dat ik op de sloop een module heb mee genomen ooit, voor de centrale vergrendeling. deze kwam uit een phase 2 460. dit was een grijs/beige unit van ongeveer 15x15 cm, in een zwarte plastic houder om te monteren (alle origineel volvo). Deze kunnen achter het dashboardkastje zitten, of tussen het stuur en de pedalen, achter een kapje. hier in konden 2 stekkers als ik me niet vergis.
ik denk dat dit is wat je nog mist, helaas heb ik het setje al verkocht, anderhalf jaar geleden.

Nou kom ik geregeld op sloperijen door brabant, ik zal mijn ogen open houden voor dat soort hebbedingetjes, al neem ik ze vaak toch wel mee dan.

Laat maar weten!

Re: Centrale deurvergrendeling

Geplaatst: 01.03.2014 - 14:28
door Dutch Volvo
Dat kastje is volgens mij voor de keyless entry, De ontvanger dus. Ik denk dat voor de centrale vergrendeling een aparte kabelboom is. En bij de basis model mist.
Ik heb een foto gemaakt van waar alle kabels bij elkaar komen in stekkers, en dan zie je dat er op 1 plek gewoon een leeg plekje is:
Afbeelding
En ik denk dat dat plekje voor de CV is. Helaas is in de buurt weinig sloperijen met 440/460's die misschien wel cv hebben. Wat ook opvalt, de stekkers die naar de motor gaat (met groen/geel bedrading) zijn rond en zwart. en die heb ik ook niet. Dus denk ik dat ik de accesoires kabelboom mis. Had schoutencc toevallig een Experience - line? want hij was toch ook bezig met de cv en kabelboom?
Ohja de locatie van die stekkers is onder het stuurwiel, daar zit een openplek en daar achter zou je het kunnen zien.

Re: Centrale deurvergrendeling

Geplaatst: 01.03.2014 - 16:48
door dash
Heb ff door de foto's gezocht. Op mijn foto zie ik een gele, een blauwe, een lege plek, een rode en een witte stekker. Dus zit er naast de blauwe een gele dan is dat hetzelfde. De mijne had alarm met centrale portievergrendeling met afstandsbediening.

Re: Centrale deurvergrendeling

Geplaatst: 03.03.2014 - 14:53
door Dutch Volvo
Afbeelding
Zo te zien mis ik de gele ook... Dan ben ik wel benieuwd hoe het met de gele stekker zou moeten zitten. Waar zouden dan de bekabeling voor die stekker vandaan komen?

Re: Centrale deurvergrendeling

Geplaatst: 03.03.2014 - 19:57
door dash
beter foto ervan heb ik niet:
Afbeelding

Re: Centrale deurvergrendeling

Geplaatst: 13.03.2014 - 14:47
door Aaron-460
bel anders naar Frans van den Mosselaar in dongen, die heeft er sowieso een aantal staan met CV