Pagina 1 van 2

V50 mrt2010 vs V70 mei2010

Geplaatst: 19.01.2014 - 20:35
door Oxfordstreet
Beste mede forum gebruikers.
Mag ik jullie om advies vragen?
Een, voor sommigen misschien een makkelijke, vraag waarbij ik hoop op een soort van discussie die voors en tegens bespreekbaar maakt en zo mij helpt in een keuze. Zelf loop ik een soort van spaak in wel/niet :)

Zoals bekend heb ik een V50 uit 2010. Inmiddels 94500 op de teller en ben prima tevreden. Wel heb ik in mijn hoofd gezet dat ik ooit een V70 zal bezitten.
Nu kijk ik met regelmatig en zie daar een exemplaar wat mij wat lijkt.
Letterlijk de grotere broer (zus) van de V50.
(Vergelijkbare opties etc). Ipv 94500 staat er 140000 op de teller.

De grap is, ik wil nog een (afneembare) trekhaak op de V50. Kosten hiervoor €1500 heb ik begrepen bij de Volvo-dealer. Laat dat nou ook het bedrag zijn wat (indicatief) bij betaald moet worden voor de V50 die een trekhaak heeft.

Wat is wijsheid? V50 inruilen of houden?
(Aankoopkeuring etc is bekend)

Specs:
V50 1.6d drive donker blauw 94500km
V70 1.6d drive donker blauw 140000km ongeveer 50 euro per maand duurder dan V50 http://voorraad.autodatawheelerdelta.nl ... otos;pid=1

Re: V50 mrt2010 vs V70 mei2010

Geplaatst: 19.01.2014 - 20:51
door NielsPHEV
Ga eens rijden met de v70, zou ook eens kijken of een dikkere diesel in het budget zou kunnen passen zeker gezien de trekhaak

Re: V50 mrt2010 vs V70 mei2010

Geplaatst: 19.01.2014 - 23:22
door Oxfordstreet
Dank je wel Niels voor je reactie. Grotere diesel heb ik zeker naar gekeken en budgettair is dat (in combinatie met een voor mij geldende nette km-stand niet zo makkelijk haalbaar als deze. Maar he hebt een goed punt.
Proefrijden staat idd op m'n to do lijstje.

Re: V50 mrt2010 vs V70 mei2010

Geplaatst: 20.01.2014 - 00:14
door wim de jong
2 zaken waar ik raar van opkijk:

- En € 1500 voor een trekhaak? Is erg duur, een trekhaak is iets van 200 - 300 los, en ligt er in een uurtje onder. Zelf een trekhaak onder een V70 gelegd, was in een uurtje klaar.

- Een V70 met een 1.6D ?? Dat is voor een V70 erg beknepen. Gezien zijn gewicht is minimaal een 2.0 op zijn plaats. En dan weet ik niet waarvoor je een trekhaak wilt, (voor een caravan?); maar een V70 1,6D mag maar 1300 kg trekken, en een V70 2.0D al 1600 kg. Scheelt toch wel, en een V70 1,6D zou ik geen caravan willen trekken van ongeveer 1000-1100 kg....

Reken ongeveer op max € 9000 terug voor je V50.......ze staan er al voor € 9000 uit 2010 op autoscout, dus meer krijg jer er echt niet voor terug. De mijne heb ik gekocht voor € 11000 en 1,5 jaar terug.

Re: V50 mrt2010 vs V70 mei2010

Geplaatst: 20.01.2014 - 18:52
door Marcnij
wim de jong schreef: ze staan er al voor € 9000 uit 2010 op autoscout,
Niet met 95k op de teller!

Ik vind een 1.6d ook wel erg licht voor een V70, zeker als je een aanhanger wilt trekken.
En die trekhaak, dan moet volgens mij voor iets meer dan de helft kunnen (origineel)
Ik heb (dacht ik) iets van €600 betaald voor een vaste kogel, en afneembaar was ca. €200 duurder.

Re: V50 mrt2010 vs V70 mei2010

Geplaatst: 21.01.2014 - 07:20
door BartS
Heb je al in de V70 gereden? Dan weet je zeker of de 1.6D in deze auto voldoende is. Voor de V70 is veel te zeggen: de V70 is heerlijk comfortabel, een stuk ruimer dan de V50 en ligt goed op de weg. Wij hebben een V70 uit de eerste serie gehad (MY 2008) en de bouwkwaliteit was nog niet je van het, althans dat was onze ervaring. Dat zal inmiddels wel verbeterd zijn. Persoonlijk vind ik de V50 qua wegligging en bochtgedrag wel de fijnere auto (wellicht een kwestie van smaak). Deze is wat sportiever terwijl de V70 comfortabeler is.

Re: V50 mrt2010 vs V70 mei2010

Geplaatst: 21.01.2014 - 09:43
door Oxfordstreet
Dank jullie allen voor berichtgeving het gaat precies over wat er besproken wordt. Ik ben blij met jullie antwoorden.

@Wim, ik dacht ook dat het duur was en heb inderdaad ook gezien dat een trekhaak los kopen veel goedkoper kan. Echter de hele bekabeling er bij maakt het duurder?

Ik heb nog niet in deze v70 gereden maar wel in andere (o.a. een 1.6D) maar ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo heel erg let op "power" als in een 2.5 of D5. Met de dingen die je noemt ben ik het overigens wel eens. Echter een caravan ambieer ik niet de komende 8 jaar, een aanhanger sluit ik niet uit (daarbij ook een vouwwagen), en dat moet volgens mij kunnen bij beide auto's. Het is wel een reden dat ik heb gekeken naar een 1.6D/2.0D en niet groter (budget haalt dat niet).

M'n gevoel zegt gaan voor comfort, precies zoals Bart omschrijft, m'n ratio zegt wat anders :)
Wel grappig om te lezen dat het bij jou (Bart) precies andersom is gegaan. Zit de motivatie van jouw/jullie switch in de uitleg die je geeft?

Re: V50 mrt2010 vs V70 mei2010

Geplaatst: 21.01.2014 - 10:01
door BartS
Oxfordstreet schreef: Dank jullie allen voor berichtgeving het gaat precies over wat er besproken wordt. Ik ben blij met jullie antwoorden.

@Wim, ik dacht ook dat het duur was en heb inderdaad ook gezien dat een trekhaak los kopen veel goedkoper kan. Echter de hele bekabeling er bij maakt het duurder?

Ik heb nog niet in deze v70 gereden maar wel in andere (o.a. een 1.6D) maar ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo heel erg let op "power" als in een 2.5 of D5. Met de dingen die je noemt ben ik het overigens wel eens. Echter een caravan ambieer ik niet de komende 8 jaar, een aanhanger sluit ik niet uit (daarbij ook een vouwwagen), en dat moet volgens mij kunnen bij beide auto's. Het is wel een reden dat ik heb gekeken naar een 1.6D/2.0D en niet groter (budget haalt dat niet).

M'n gevoel zegt gaan voor comfort, precies zoals Bart omschrijft, m'n ratio zegt wat anders :)
Wel grappig om te lezen dat het bij jou (Bart) precies andersom is gegaan. Zit de motivatie van jouw/jullie switch in de uitleg die je geeft?
De switch heeft niet zozeer met rijgedrag van de grotere Volvo's te maken. We reden de Volvo('s) privé en de zakelijke auto had ik buiten de bijtelling. De zakelijke auto is van 1 januari weer in de bijtelling en we kunnen dus privé met een kleinere en goedkopere auto toe. In oktober loopt mijn huidige leasecontract af en ik overweeg dan sterk om voor een V60 D4 met 8-traps automaat te gaan.

Re: V50 mrt2010 vs V70 mei2010

Geplaatst: 21.01.2014 - 11:09
door Oxfordstreet
aha vandaar. Dank je wel voor je uitleg.

Re: V50 mrt2010 vs V70 mei2010

Geplaatst: 21.01.2014 - 12:32
door wim de jong
De kabel bij een volvo is helemaal een lachertje...........linksachter zit een lege connector, je prikt hem er zo in, en alles werkt.
Voor een 13-polige connector bij de trekhaak is wel extra software nodig, maar las je geen caravan hebt, zou ik het zeker niet doen, en gaan voor een 7 polige..........werkt direct.
Met de V70-D5 had ik zelf de trekhaak eronder gegooid, en met een vouwwagen (jamet) reed hij prima met een 7 polige stekker.
Alleen voor een caravan is een 13 polige nodig, en voor de rest heb je alleen maar verlooprotzooi nodig voor die kleine bagagekarretjes, vouwwagens, fietsendragers etc etc.

Zelf doen is echt makkelijk, geen kunst aan, maar als je het zelf niet wilt, of kunt.
vraag eens voor de lol een offerte aan hier:
http://www.budgetservice.nl/overige-rep ... vice.nl%2F

Brink trekhaken (zelfde als de dealer) en afneembaar. Dan heb je een indruk van de prijs.....ik denk rond de € 500 ben je klaar vooer een 7 polige.

Een losse volvo trekhaak afneembaar is er al voor € 229:
http://www.trekhaakshop.nl/default.asp? ... ogle=volvo V50
kabelsetje erbij, origineel, misschien rond de € 100, en zou dan de montagekosten bij VOLVO € 1300 zijn voor 2,5 uur klussen?

Re: V50 mrt2010 vs V70 mei2010

Geplaatst: 21.01.2014 - 13:04
door Oxfordstreet
Wauw tnx Wim voor deze info!

Klinkt dan inderdaad krom zo'n hoge prijs. Ik zal het dan vast en zeker ergens goed mis hebben.

Re: V50 mrt2010 vs V70 mei2010

Geplaatst: 21.01.2014 - 19:39
door Rutger
Buiten het trekhaal verhaal...Ik heb ook met de V70 1.6D gereden, en dat viel me niet tegen hoor. MAAR....ik kwam destijds van een 1.3CDTI blok af, en dat was wellicht wel het te verklaren verschil. Ik rijd nu met twee 1.6D's en vindt het prima. Laatst ook nog in een V60 de D3 gereden...maaruh ik heb die power niet nodig. Ik zet mijn auto's op CC en dan tuf ik lekker op en neer.

Re: V50 mrt2010 vs V70 mei2010

Geplaatst: 22.01.2014 - 10:45
door Oxfordstreet
Ik herken me in je power en cc gedachte Rutger, welke me dan ook weer terugbrengt naar m'n eigen interne discussie gevoel of ratio.

Re: V50 mrt2010 vs V70 mei2010

Geplaatst: 22.01.2014 - 11:36
door guidof
Ik zal zeker een proefrit gaan maken met de 1,6D. Afhankelijk van je rijstijl kan het voldoende zijn.
Ruimte en rijgenot is in een V70 veel groter dan een V50.

Re: V50 mrt2010 vs V70 mei2010

Geplaatst: 22.01.2014 - 11:59
door MarioC70
Software is voor een Bosal trekhaak met bekabeling niet nodig,is Plug and Play, 13 polig.

Re: V50 mrt2010 vs V70 mei2010

Geplaatst: 22.01.2014 - 16:53
door Rutger
Aan je interne discussie kan ik weinig veranderen. Gebruik dan mss? Tja de 1.6D en 2.0D ontlopen elkaar dan ook niet zo heel veel. Onderhoudskosten...tja die ken je...Dan lijkt het me bijna gewoon een goede keuze om over te stappen. Dan verlaat je wel één van de weinige breaks / stations met een echt lekker smoel en kont werk :)

Re: V50 mrt2010 vs V70 mei2010

Geplaatst: 22.01.2014 - 18:34
door Oxfordstreet
Hahaha Rutger nee dat helpt :)
Blijf ik dan echt hangen op €56 per maand duurder uit zijn?

(Serieus, bedankt allemaal voor meedenken).

Re: V50 mrt2010 vs V70 mei2010

Geplaatst: 22.01.2014 - 18:54
door Rutger
Haha, ik maakte maar een grapje uiteraard. Maar ik ben wel benieuwd naar je besluit.

Re: V50 mrt2010 vs V70 mei2010

Geplaatst: 22.01.2014 - 19:32
door Oxfordstreet
N.a.v. jouw topic Guido ben ik overigens meer overtuigd dat een 1.6D meer dan voldoende kan zijn. Dank daar voor :-)
(Wel een hele fraaie uitvoering hoor).

Ik heb (nu definitief) besloten om de 1.6D die ik heb gezien met een bezoekje te brengen, in combinatie met een proefrit.
Dat is al een drempel over. Wellicht help ik mezelf hiermee in de nesten omdat ik het dan helemaal niet meer weet.

Normaal is mijn standpunt "bij twijfel niet doen" maar foei daar heb ik het nu toch wel lastig mee...


Ps. staat er toch een zwarte 2.0D met nog geen 115000 km in Nijmegen zag ik net....

Re: V50 mrt2010 vs V70 mei2010

Geplaatst: 31.01.2014 - 09:14
door guidof
Hoe is de proefrit bevallen Oxfordstreet?