Hoi allemaal,
Ik heb net een ex-KLPD D5 uit oktober 2002 gekocht. Zie bij even voorstellen en heb een hoop vragen.
Is deze auto voorzien van een roetfilter?
Is een interieurfilter hetzelfde als een pollenfilter?
Is de wagen door de KLPD technisch gewijzigd, bijvoorbeeld de remmen of de motormanagement software?
Hoe krijg ik de deurpanelen los? Ik was al zover dat je die ronde knopjes kan verwijderen nadat je het centrale palletje naar binnen heb gedrukt, maar verder kwam ik niet.
Waar zit de antenne? Mijn zelf ingebouwde radio heeft uitstekend ontvangst terwijl alle sprietjes zijn verwijderd.
Ik wil graag cruise control inbouwen. Is dit echt zo gemakkelijk als hier gesuggereerd wordt, nl schakelaartje plaatsen en software instellen. Hoe verwijder je het front van het stuurwiel om de schakelaar te kunnen plaatsen?
Werkt dit met het inbouwen van een boardcomputer net zo?
Heeft iemand nog een setje blauwe mistlampen liggen ?
Beginnersvragen
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Ik kan alleen spreken voor de engelse politie auto's, maar misschien is het hetzelfde bij de nederlandse auto's. In ieder geval een lijstje met dingen die anders zouden kunnen zijn:
- remmen
- draagarmen voorwielophanging
- andere zekering kast
- beter gecalibreerde snelheidsmeter
- andere achterveren en -dempers
- rubber matten
- ander stickertje op de lichtschakelaar
- speciaal raamfolie tegen de zon (band boven raam)
- speciale bekleding
- remmen
- draagarmen voorwielophanging
- andere zekering kast
- beter gecalibreerde snelheidsmeter
- andere achterveren en -dempers
- rubber matten
- ander stickertje op de lichtschakelaar
- speciaal raamfolie tegen de zon (band boven raam)
- speciale bekleding
- mehrzahl
- 3rd Gear member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 04.03.2006 - 12:29
- Locatie: Etten-Leur
Gefeliciteerd!
Ben benieuwd of die agenten een beetje netjes gereden hebben met die S60...Heb je info over de onderhoudshistorie? Hoeveel heeft ie eigenlijk gelopen?
Je vragen:
- nee, de D5 heeft géén roetfilter, die is pas bij de 185 pk versie leverbaar. Geef maar eens flink gas, en kijk naar de rookwolk in je binnenspiegel.
- een interieurfilter is hetzelfde als een pollenfilter.
- deurpanelen weet ik niet, meestal zit achter de greep een schroef en breken alle kunststof haakjes af als je het paneel eraftrekt...
- de antenne zit in de achterruitverwarming verwerkt.
Wat betreft boodrcomputer en cruisecontrol ben ik overvraagd, echter weet ik wel dat je moet oppassen met het klooien aan de electronica...zelfs een andere radio moet je "aanmelden" via VADIS in de hoofdcomputer van de auto.
Succes verder!
Ben benieuwd of die agenten een beetje netjes gereden hebben met die S60...Heb je info over de onderhoudshistorie? Hoeveel heeft ie eigenlijk gelopen?
Je vragen:
- nee, de D5 heeft géén roetfilter, die is pas bij de 185 pk versie leverbaar. Geef maar eens flink gas, en kijk naar de rookwolk in je binnenspiegel.
- een interieurfilter is hetzelfde als een pollenfilter.
- deurpanelen weet ik niet, meestal zit achter de greep een schroef en breken alle kunststof haakjes af als je het paneel eraftrekt...
- de antenne zit in de achterruitverwarming verwerkt.
Wat betreft boodrcomputer en cruisecontrol ben ik overvraagd, echter weet ik wel dat je moet oppassen met het klooien aan de electronica...zelfs een andere radio moet je "aanmelden" via VADIS in de hoofdcomputer van de auto.
Succes verder!
Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
- NOS
- 7th Gear member
- Berichten: 6567
- Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
- Locatie: Pijnacker
ik hoop wel dat die smerissen de eerste 3000km een beetje rustig aan hebben gedaan.
De vragen:
eigenlijk al beantwoord.
je moet zo'n paneeltje kopen (mischien bij www.volvos.nl)
meestal zitten die dingen al voorbereid dus even bij de dealer de software laten activeren zou moeten kunnen
De vragen:
eigenlijk al beantwoord.
je moet zo'n paneeltje kopen (mischien bij www.volvos.nl)
meestal zitten die dingen al voorbereid dus even bij de dealer de software laten activeren zou moeten kunnen
- Totan
- 1st Gear member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 13.06.2006 - 23:03
- Remmen
Geen idee
- draagarmen voorwielophanging
Ik heb inderdaad een veerpootbrug (zo heet dat toch) over de motor lopen, is dat niet standaard?
- andere zekering kast
Die van mij is van notenhout, nee geintje, niet gekeken.
- beter gecalibreerde snelheidsmeter
Ik heb een tabelletje bij de papieren zitten met afgelezen en werkelijke snelheid
- andere achterveren en -dempers
Geen idee
- rubber matten
Heb ik, heel handig in een nieuwe Vinexwijk (itt de witte lak)
- ander stickertje op de lichtschakelaar
Nee
- speciaal raamfolie tegen de zon (band boven raam)
Ik heb een blauwe band. Is dit niet standaard?
- speciale bekleding
Nee
Kwa onderhoudshistorie weet ik alleen dat hij elke beurt netjes heeft gehad en dat bij 160dkm de distributieriem is vervangen. De km-stand is nu 196dkm. Verder weet ik niets.
Wat dat netjes rijden betreft heb ik meer vertrouwen in KLPD personeel dan in de gemiddelde automobilist. Een ding weet je zeker, er worden geen boodschappenritjes mee gedaan en op onderhoud wordt niet beknibbeld.
Geen idee
- draagarmen voorwielophanging
Ik heb inderdaad een veerpootbrug (zo heet dat toch) over de motor lopen, is dat niet standaard?
- andere zekering kast
Die van mij is van notenhout, nee geintje, niet gekeken.
- beter gecalibreerde snelheidsmeter
Ik heb een tabelletje bij de papieren zitten met afgelezen en werkelijke snelheid
- andere achterveren en -dempers
Geen idee
- rubber matten
Heb ik, heel handig in een nieuwe Vinexwijk (itt de witte lak)
- ander stickertje op de lichtschakelaar
Nee
- speciaal raamfolie tegen de zon (band boven raam)
Ik heb een blauwe band. Is dit niet standaard?
- speciale bekleding
Nee
Kwa onderhoudshistorie weet ik alleen dat hij elke beurt netjes heeft gehad en dat bij 160dkm de distributieriem is vervangen. De km-stand is nu 196dkm. Verder weet ik niets.
Wat dat netjes rijden betreft heb ik meer vertrouwen in KLPD personeel dan in de gemiddelde automobilist. Een ding weet je zeker, er worden geen boodschappenritjes mee gedaan en op onderhoud wordt niet beknibbeld.
- mehrzahl
- 3rd Gear member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 04.03.2006 - 12:29
- Locatie: Etten-Leur
Op één of andere manier heb ik niet zoveel vertrouwen in KLPD-ers...zal wel met de acceptgiro's te maken hebben die ze me regelmatig sturen. En ook KLPD-ers moeten wel eens boodschappen doen.
Distributieriem is idd heel belangrijk. Hoe weet je dat hij elke beurt heeft gehad, en vooral de laatste?
Verder is die "veerpootbrug" gewoon een ophanging van de bovenste motorsteun, dus die levert geen beter weggedrag op. Heb ik ook dus is geen politie-specifiek onderdeel.
Ik heb een groene band (nee geen karate), maar dat zal wel met de lakkleur te maken hebben.
Distributieriem is idd heel belangrijk. Hoe weet je dat hij elke beurt heeft gehad, en vooral de laatste?
Verder is die "veerpootbrug" gewoon een ophanging van de bovenste motorsteun, dus die levert geen beter weggedrag op. Heb ik ook dus is geen politie-specifiek onderdeel.
Ik heb een groene band (nee geen karate), maar dat zal wel met de lakkleur te maken hebben.
Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
Volgens Vadis, zijn er inderdaad andere remmen en wielophanging (veren/dempers) gemonteerd.
Zijn vast wel een paar Volvo-monteurs die dit zeker weten.
Hij is in ieder geval goed ingereden. Ze kwamen mij altijd met een rot gang voorbij.
Zijn vast wel een paar Volvo-monteurs die dit zeker weten.
Hij is in ieder geval goed ingereden. Ze kwamen mij altijd met een rot gang voorbij.
- Totan
- 1st Gear member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 13.06.2006 - 23:03
Alle beurten zijn afgetekend en gestempeld door de volvodealer in Weert in het onderhoudsboekje. Voor de 200dkm beurt zal ik zelf moeten zorgen.mehrzahl schreef:Distributieriem is idd heel belangrijk. Hoe weet je dat hij elke beurt heeft gehad, en vooral de laatste?
- Totan
- 1st Gear member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 13.06.2006 - 23:03
FF een update
Cruise control installeren kost 330 euro ex arbeidsloon bij de dealer. Board computer 550 euro ex arbeidsloon. Dat is me te veel, dat verdien ik nooit terug.
Ik heb ondertussen ook de installatiehandleidingen op internet gevonden, dat ziet er nog vrij eenvoudig uit. Jammer dat je die software alleen bij de dealer kan krijgen.
Dan mijn eerste ervaringen, eerst het zuur en dan het zoet.
Wat een draaicirkel, ik ken containerschepen die sneller keren. Dat is wel even wennen op parkeerplaatsen. De achterdeuren zijn erg lang, ook dit is wennen (voor mijn kinderen) op parkeerplaatsen. We hadden bijna een deukje gemaakt in een autootje van een niet nader te noemen frans merk. De ruimte op de achterbank is wat smaller voor de passagiers dan ik gewend was. Nu zijn mijn kinderen nog klein, dus op zich is dit niet erg. Maar het kinderstoeltje waar de oudste van 4 inzit is wel breed, hierdoor kan ik steeds slechts met moeite zijn gordel vastkrijgen.
Dan de zoet zoals beloofd. Die witte kleur valt me erg mee, ik was er been beetje bang voor maar van binnen zie je er niets van en van buiten is het eigenlijk toch wel mooi moet ik zeggen, vooral omdat het zo mooi met het zwart van spiegels, striping en lampen combineert. De kinderen vinden het vet cool dat ze in een oude politie auto rijden. "Die kunnen het allerhardst he pap?" "Ja jongen."
Ook voor de eerste keer getankt, na 1000 kilometer: 1 op 16,3. Ik weet niet wat jullie doen maar ik vind het niet onaardig. Dit betekent namelijk dat deze S60 aan brandstof even duur is als mijn oude 850 op LPG.
De auto is heerlijk stil en is zeer comfortabel, ook op lange stukken of in de drukte. De standaard speakers klinken goed. Ja, en dan die motor. Geweldig, wat een koppel en hoe soepel. Zelfs het geluid vind ik mooier dan dat van mijn oude roffel. Ik heb wel de neiging om veel te snel in te voegen, dat moet ik nog afleren. Gelukkig zijn de remmen ook veel beter dan ik gewend was. O ja, de kofferbak, dat lijkt van buiten niets maar van binnen is ze groot.
Kortom, ik denk nog niet aan aftreden. Eens kijken wat de dealer volgende week aan moties indient.
Cruise control installeren kost 330 euro ex arbeidsloon bij de dealer. Board computer 550 euro ex arbeidsloon. Dat is me te veel, dat verdien ik nooit terug.
Ik heb ondertussen ook de installatiehandleidingen op internet gevonden, dat ziet er nog vrij eenvoudig uit. Jammer dat je die software alleen bij de dealer kan krijgen.
Dan mijn eerste ervaringen, eerst het zuur en dan het zoet.
Wat een draaicirkel, ik ken containerschepen die sneller keren. Dat is wel even wennen op parkeerplaatsen. De achterdeuren zijn erg lang, ook dit is wennen (voor mijn kinderen) op parkeerplaatsen. We hadden bijna een deukje gemaakt in een autootje van een niet nader te noemen frans merk. De ruimte op de achterbank is wat smaller voor de passagiers dan ik gewend was. Nu zijn mijn kinderen nog klein, dus op zich is dit niet erg. Maar het kinderstoeltje waar de oudste van 4 inzit is wel breed, hierdoor kan ik steeds slechts met moeite zijn gordel vastkrijgen.
Dan de zoet zoals beloofd. Die witte kleur valt me erg mee, ik was er been beetje bang voor maar van binnen zie je er niets van en van buiten is het eigenlijk toch wel mooi moet ik zeggen, vooral omdat het zo mooi met het zwart van spiegels, striping en lampen combineert. De kinderen vinden het vet cool dat ze in een oude politie auto rijden. "Die kunnen het allerhardst he pap?" "Ja jongen."
Ook voor de eerste keer getankt, na 1000 kilometer: 1 op 16,3. Ik weet niet wat jullie doen maar ik vind het niet onaardig. Dit betekent namelijk dat deze S60 aan brandstof even duur is als mijn oude 850 op LPG.
De auto is heerlijk stil en is zeer comfortabel, ook op lange stukken of in de drukte. De standaard speakers klinken goed. Ja, en dan die motor. Geweldig, wat een koppel en hoe soepel. Zelfs het geluid vind ik mooier dan dat van mijn oude roffel. Ik heb wel de neiging om veel te snel in te voegen, dat moet ik nog afleren. Gelukkig zijn de remmen ook veel beter dan ik gewend was. O ja, de kofferbak, dat lijkt van buiten niets maar van binnen is ze groot.
Kortom, ik denk nog niet aan aftreden. Eens kijken wat de dealer volgende week aan moties indient.