Pagina 1 van 3

Problemen met Sensus Connect / VOC app

Geplaatst: 21.01.2014 - 22:34
door arnoud
Ik rij ondertussen een paar weken met mijn nieuwe V60 rond, en ik ben ondertussen toch al een aantal dingen tegen gekomen in het nieuwe Sensus Connect systeem welke niet helemaal lekker werken.

En aangezien het een nieuw systeem is, is dat niet zo heel vreemd. Vandaar dat ik dit lijstje samen heb gesteld, met de hoop dat ze het in Göteborg ook meelezen en het met de volgende update verhelpen 8-)

Als achtergrond: ik heb het Sensus Connect systeem met Premium Sound en Sensus Pro (de Volvo On Call exta's) op een MY2014 V60 van begin 2014.

Sensus vergeet waar hij was als contact eraf gaat

Als het contact van de auto af gaat vergeet het audio systeem waar hij bezig was met het afspelen van de iPod.

Afbeelding

Bij normaal afspelen van een nummer krijg je als je aan de MENU knop draait de inhoud van het album te zien waarnaar je aan het luisteren bent. (Opm: je ziet nu niet meer welk nummer je bezig bent, maar je start altijd bovenaan). Dit is ook het normale gedrag bij een iPod.

Afbeelding

Als de auto van het contact af geweest is krijg je niet de inhoud van het huidige album te zien maar spring je helemaal terug naar het hoogste niveau van de iPod. Dus als je van het huidige album een ander nummer wilt selecteren moet je eerst Artiesten -> Artiest -> Album -> tracks kiezen om naar een ander nummer te gaan.

Al mijn vorige Volvo's deden het bovenstaande wel goed.

Album art verdwijnt bij het wijzigen van thema

Als je van thema wisselt op het TFT scherm ben je de albumhoes kwijt op het Sensus scherm:

Afbeelding

iPod loopt erg vaak vast

Ik weet niet 100% zeker of het aan de iPod of Sensus ligt, maar ik heb met mijn 160GB iPod Classic meerdere keren per week dat de iPod zichzelf ophangt en gereset moet worden voordat ik hem weer kan benaderen met de auto. Met mijn vorige V60 had ik dit eens per maand ook wel eens, maar nu heb ik het bijna dagelijks. Hoewel het niet uitgesloten is dat het aan de iPod ligt is het wel heel toevallig dat sinds ik mijn nieuwe auto heb dit meerdere keren per week gebeurt. Dit gebeurt vooral tijdens het wisselen van nummers en nadat de auto van het contact af geweest is. Mijn gevoel is dat zegt me dat het vastlopen tijdens het wisselen van nummers te maken heeft met het ophalen van de album-art.

Het instellen van de standkachel via de app geeft verkeerde info in app

Afbeelding

Zowel met de iOS als de Android versie van de VOC app geeft de app de verkeerde timer informatie weer. Na het instellen op een tijd (in dit geval 6:55u in de ochtend) geeft de app "0:00" weer als ingestelde tijd.

Als je dan in de auto kijkt zie je dat daar de juiste tijd wel aangekomen is:

Afbeelding

Verder heb ik gemerkt dat de USB hub die ik in mijn vorige V60 kon gebruiken om zowel mijn USB harde schijf als mijn iPod tegelijkertijd aan te sluiten in deze auto niet werkt. Niets wat ik hierop aan sluit wordt herkend.

Zijn er nog meer dingen wat mensen tegen zijn gekomen? En mogelijke oplossingen?

Re: Problemen met Sensus Connect / VOC app

Geplaatst: 22.01.2014 - 06:57
door rsnhakan
Interessant lijstje Arnoud. Ik hoop niet dat we weer een aantal updates moeten binnen halen, net zoals het vorige Sensus, totdat alles weer normaal werkt..

Re: Problemen met Sensus Connect / VOC app

Geplaatst: 22.01.2014 - 08:08
door RichieB
Maffe bugs. Je kan dit beter via je dealer melden. Dan heb je een grotere kans dat er iets aan wordt gedaan.

Re: Problemen met Sensus Connect / VOC app

Geplaatst: 22.01.2014 - 08:47
door Montalbano
Vreemde bugs idd. Ik heb mijn muziek allemaal naar de interne HDD gekopieerd, en dat werkt op zich prima.

Wel de volgende in mijn ogen wat vreemde dingen:
- Als je in een album zit en je wilt naar een ander album, moet je eerst een keer aan het draaiwieltje draaien voordat je op "exit" drukt. Doe je dat niet dan krijg je een heel ander menu ipv door de albums en tracks bladeren.
- Telefoon ophangen zou gewoon moeten kunnen zonder eerst terug naar "tel" te gaan.
- Leesbaarheid van verbruiksinfo is niet handig. Gemiddeld stroomverbruik wordt niet genoemd.

Re: Problemen met Sensus Connect / VOC app

Geplaatst: 22.01.2014 - 09:10
door arnoud
Ah ja, het kopieren van muziek naar de HDD moet ik ook nog proberen. Enig idee hoe veel ruimte hierop beschikbaar is?

Het gedrag van het draaiwiel is hetzelfde als in oudere versies van Sensus. Het probleem is dat de EXIT knop voor meerdere dingen gebruikt wordt, en met deze tussenstap kunnen onbedoelde input voorkomen worden. Ik ben daar ondertussen al wel aan gewent.

En inderdaad, dit speel ik ook door aan de dealer, maar aangezien ik toch het lijstje hiervoor aan het samenstellen was kon ik het net zo goed hier ook neerzetten natuurlijk. Ik ga er van uit dan VCN hier ook mee leest :-)

Re: Problemen met Sensus Connect / VOC app

Geplaatst: 22.01.2014 - 09:23
door Montalbano
arnoud schreef: Ah ja, het kopieren van muziek naar de HDD moet ik ook nog proberen. Enig idee hoe veel ruimte hierop beschikbaar is?
Ik las laatst ergens dat dat meer dan 200GB zou moeten zijn, maar heb het nog niet getest. Heb zelf iets van 15GB er nu opstaan denk ik.

Re: Problemen met Sensus Connect / VOC app

Geplaatst: 22.01.2014 - 22:13
door arnoud
Ik ga morgen iets van 115GB vanaf een harde schijf proberen. Ik hou jullie op de hoogte.

Re: Problemen met Sensus Connect / VOC app

Geplaatst: 24.01.2014 - 17:22
door arnoud
Ik ben blij verrast.

De functionaliteit van een USB HDD is er flink op vooruit gegaan ten opzicht van de vorige Sensus. Hij doet netjes de schijf indexeren en je kunt daarna gewoon via de Artiesten/Albums/etc menu keuzes door de HDD bladeren, in plaats van alleen door de mappen.

En... hij onthoudt waar hij gebleven was nadat het contact eraf is geweest. Dus het kan wel. Waarom hij er dan met de iPod zoveel moeite mee heeft?

Ik moet nog wel even kijken hoe ik het ga aanpakken, want alleen de eerste 240 mappen werden van de HDD gelezen en daarna was de pret over. Waarschijnlijk in kleinere hapklare brokken de 250GB aan muziek aanleveren :-)

Re: Problemen met Sensus Connect / VOC app

Geplaatst: 25.01.2014 - 18:17
door arnoud
Volgens de handleiding zou ik tot 1000 mappen in de root van de USB schijf kunnen zetten, maar iedere keer kom ik niet verder dan zo'n 235-240 mappen en dan is de pret gedaan. De overige mappen op de schijf worden niet herkend.

Dus de 1025 mappen die ik er naar toe wilde verplaatsen opgedeeld in 7 submappen (A-D, D-G etc), alleen dat maakte dus ook niets uit. Iets meer dan 1 hoofdmap en een deel van de tweede map werden geïmporteerd, daarna stopt het weer.

Zo meteen maar eens proberen meerdere artiesten bij elkaar in 1 map poten, zodat het aantal mappen lager wordt, kijken of dat wel lukt.

Oh, de ruimte op de HDD waar je je eigen bestanden op kunt zetten is maar liefst 10GB. Kuch. Daar kunnen we dus ook al niet zo veel mee. Hoe veel had het nu gekost om daar een iets grotere schijf in te zetten?

Re: Problemen met Sensus Connect / VOC app

Geplaatst: 27.01.2014 - 16:42
door mailman
Bij mij kon er maar zo'n 10 gb naar de interne hdd. Ik heb er een externe hdd van 160 gb aan hangen.

Overigens heb ik dezelfde issues mbt preconditioning timer als de TS. De overige zaken heb ik nog niet getest

Re: Problemen met Sensus Connect / VOC app

Geplaatst: 27.01.2014 - 17:08
door arnoud
Die 160GB HDD, hoeveel muziek heb je daar op staan? Ik ben flink aan het stoeien met de hoeveelheid muziek die ik kwijt wil.

Re: Problemen met Sensus Connect / VOC app

Geplaatst: 27.01.2014 - 17:15
door rsnhakan
In onze Volvo heb ik een 500GB harde schijf liggen. 88GB aan muziek, 13.855 bestanden en 437 mappen

Destijds zat ik ook boven de 1000 mappen en werden er een aantal mappen niet gelezen. Heel veel mappen verwijderd en nu lukt het wel.. blijkbaar is er geen andere oplossing.

Re: Problemen met Sensus Connect / VOC app

Geplaatst: 27.01.2014 - 17:21
door RichieB
Natuurlijk is er wel een andere oplossing. Volvo moet nu eindelijk eens eens met een volwassen multimedia systeem komen. Of je koopt een iPod..

Re: Problemen met Sensus Connect / VOC app

Geplaatst: 27.01.2014 - 21:33
door arnoud
RichieB schreef: Natuurlijk is er wel een andere oplossing. Volvo moet nu eindelijk eens eens met een volwassen multimedia systeem komen. Of je koopt een iPod..
Ja maar daar was het topic net over begonnen. De iPod ondersteuning is ook niet je-van-het.

Als ik alle muziek op de HDD heb zodat het ingelezen wordt zie ik nog 1 misser: geen ondersteuning voor gapless-playback...

Re: Problemen met Sensus Connect / VOC app

Geplaatst: 27.01.2014 - 21:39
door RichieB
Auw. Geen gapless-playback? In een 2014 systeem? Wat ben ik toch blij met mijn SCT. :D

Re: Problemen met Sensus Connect / VOC app

Geplaatst: 28.01.2014 - 18:39
door santu001
Officieel ondersteund SCT dat standaard natuurlijk ook niet. :-)

Re: Problemen met Sensus Connect / VOC app

Geplaatst: 29.01.2014 - 21:25
door arnoud
Ik krijg exact 15.000 tracks ingelezen en daarna stopt het vrij definitief. Hoe ga ik die resterende 12.899 tracks er nu op krijgen?

Afbeelding

Re: Problemen met Sensus Connect / VOC app

Geplaatst: 29.01.2014 - 21:56
door Montalbano
Puntje dat toegevoegd kan worden aan de lijst met Sensus Connect eigenaardigheden:
- Als je de systeeminstelling voor verbruiksweergave op iets anders dan l/100km zet, is er in het verbruiksweergave scherm geen weergave van het elektriciteitsverbruik. De staafdiagrammen tonen dan uitsluitend brandstof.

Re: Problemen met Sensus Connect / VOC app

Geplaatst: 29.01.2014 - 22:26
door arnoud
Nog een puntje: als je het TFT op "Performance" zet heb je geen informatie meer van de ACC. Dus je ziet niet meer wat de snelheid van je voorganger is en wat de maximumsnelheid is.

Re: Problemen met Sensus Connect / VOC app

Geplaatst: 22.02.2014 - 13:22
door jash
Verkeerde timer info van de standkachel weergave is inmiddels opgelost.

grts jash