Off Topic berichten uit PIH topics

In dit board alles over elektriciteit voor het laden van Volvo's. Laadpalen, kabels en stekkers etc etc
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Superfunky schreef:
RoaldH schreef: @SF: Maar ff heel nuchter bekeken… Er is al een handmatige modus. Waarom zouden de paddles niet nu al kunnen werken als je de pook naar links gooit?
Ja, dat was ook mijn idee, maar heb nu 2 partijen in de software laten neuzen en ik krijg terug dat het eruit gesloopt is. Dus niet, zoals bij Audi, de mogelijkheid om het aan te zetten nadat je het stuur gemonteerd hebt.

Ik overweeg nog wel een stuur met paddles te bestellen, gewoon voor de heb en dan de hele dag "vroeeoooooooooommmmmmmmmm" roepen en net doen of je handmatig schakelt!!
Het zou wel lullig zijn als je een kabelboom van de pook naar de stuurkolom moet trekken om dit probleem te tackelen. :(
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
Superfunky
5th Gear member
Berichten: 1231
Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24

RoaldH schreef:
Superfunky schreef:
RoaldH schreef: @SF: Maar ff heel nuchter bekeken… Er is al een handmatige modus. Waarom zouden de paddles niet nu al kunnen werken als je de pook naar links gooit?
Ja, dat was ook mijn idee, maar heb nu 2 partijen in de software laten neuzen en ik krijg terug dat het eruit gesloopt is. Dus niet, zoals bij Audi, de mogelijkheid om het aan te zetten nadat je het stuur gemonteerd hebt.

Ik overweeg nog wel een stuur met paddles te bestellen, gewoon voor de heb en dan de hele dag "vroeeoooooooooommmmmmmmmm" roepen en net doen of je handmatig schakelt!!
Het zou wel lullig zijn als je een kabelboom van de pook naar de stuurkolom moet trekken om dit probleem te tackelen. :(
Die kabelboom zal het probleem niet zijn, die zijn allemaal hetzelfde. Het is puur softwarematig.
Gebruikersavatar
Poni
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31

SF, ik vraag me toch af wat voor voordeel je hieruit denkt te halen.
Sneller schakelen? Beter schakelen?

Hoevaak schakel je handmatig ipv "op de automaat"?
Ik in ieder geval heel erg weinig, alleen om in zijn 6 op diesel op de snelweg te rijden en dan schakel ik niet maar zet ik alleen het pookje in de handmatige stand.

Verder vind ik dat de autmaat het prima doet.
Laatst gewijzigd door Poni op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Poni

2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
Gebruikersavatar
Superfunky
5th Gear member
Berichten: 1231
Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24

Poni schreef: SF, ik vraag me toch af wat voor voordeel je hieruit denkt te halen.
Sneller schakelen? Beter schakelen?

Hoevaak schakel je handmatig ipv "op de automaat"?
Ik in ieder geval heel erg weinig, alleen om in zijn 6 op diesel op de snelweg te rijden en dan schakel ik niet maar zet ik alleen het pookje in de handmatige stand.

Verder vind ik dat de autmaat het prima doet.
Remmen Poni, remmen!! Ik rem altijd handmatig op de motor door aan het stuur terug te schakelen.
Opschakelen prima, laat de auto dat lekker zelf uitzoeken, maar ik word misselijk van een automatisch terugschakelende bak bij het remmen.

Maar ja, ik heb me erbij neergelegd dat ik er aan moet wennen en als dat niet binnen 3 maanden lukt, dan moet mw. SF er maar aan wennen!
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Superfunky schreef: Ik rem altijd handmatig op de motor door aan het stuur terug te schakelen.
Ja maareh, dan regenereer je niet, en haal je die 48 gram CO2/km nooit! :police:
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

Superfunky schreef:
Poni schreef: SF, ik vraag me toch af wat voor voordeel je hieruit denkt te halen.
Sneller schakelen? Beter schakelen?

Hoevaak schakel je handmatig ipv "op de automaat"?
Ik in ieder geval heel erg weinig, alleen om in zijn 6 op diesel op de snelweg te rijden en dan schakel ik niet maar zet ik alleen het pookje in de handmatige stand.

Verder vind ik dat de autmaat het prima doet.
Remmen Poni, remmen!! Ik rem altijd handmatig op de motor door aan het stuur terug te schakelen.
Opschakelen prima, laat de auto dat lekker zelf uitzoeken, maar ik word misselijk van een automatisch terugschakelende bak bij het remmen.

Maar ja, ik heb me erbij neergelegd dat ik er aan moet wennen en als dat niet binnen 3 maanden lukt, dan moet mw. SF er maar aan wennen!
Sorry hoor, maar flippers nodig voor het remmen?? o.O Dan had je een Outlander PEVH moeten kopen, die heeft precies wat je zoekt.

Bij de V60 PIH snap ik niet wat je wilt met de flippers als het je niet om opschakelen gaat. Heb je wel enige kilometers met een V60 PIH gereden?
De V60 PIH remt al extra af om te regenereren en van terugschakelen merk je niks en heb je zeker geen last.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Gebruikersavatar
Superfunky
5th Gear member
Berichten: 1231
Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24

jvov60 schreef:
Sorry hoor, maar flippers nodig voor het remmen?? o.O Dan had je een Outlander PEVH moeten kopen, die heeft precies wat je zoekt.

Bij de V60 PIH snap ik niet wat je wilt met de flippers als het je niet om opschakelen gaat. Heb je wel enige kilometers met een V60 PIH gereden?
De V60 PIH remt al extra af om te regenereren en van terugschakelen merk je niks en heb je zeker geen last.
Je gaat toch niet in een badkuip rijden??? Wat een lelijk hok is dat dan!!!

Zeker, al meerdere dagen mee op pad geweest. Vind 't nog steeds niks, maar misschien denk ik er na 2 weken anders over. Als ding een keer komt tenminste, maar zal ff nieuuw topic starten want ons nieuwe lid jrkalf kan nog niet helemaal handlen dat wij van het PiH gedeeltd graag ontsporen, helemaal los gaan en een stelletje puberale wijven in de kroeg kunnen zijn! Get used to it! :happy: :happy:
Gebruikersavatar
Poni
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31

:-) :-)
Poni

2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5106
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Superfunky schreef: En het andere onderwerp waarover ik met hem mailde was???? :) :) :)
flippers ...

Ik zou toch zweren het lekprikkenvanhetroetfilterwegprogramerenvandeegrenricatuning..... maar zat er kennelijk naast.

Ik blijf sowieso geen liefhebber van een automaat (zelfs niet in een M3 met flappy paddle gearbox) het enige wat ik kan waarderen is het "automatisch" file rijden, flippers maakt voor mij niets uit het blijft een automaat met een soort van wanabee F1 aspiraties
Plaats reactie

Terug naar “Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles”