Pagina 1 van 1
verbrande klep v40 t4 1.9
Geplaatst: 26.01.2014 - 17:14
door otto31
hoi. wie heeft er ervaring met vervangen van een klep.
ik wil zelf de kleppen gaan vervangen die waarschijnlijk verbrand zijn.
heb 12 bar 1e cilinder 2e 2bar.
eerst nog even een moment sleutel halen en dan kan de pret beginnen.
wie heeft er nog tips ?????
Re: verbrande klep v40 t4 1.9
Geplaatst: 26.01.2014 - 17:39
door lint
Is het niet verstandig de oorzaak van de verbrande klep op te sporen?
Als er meer defect is kan een revisie cylinderkop ook een optie zijn.
Re: verbrande klep v40 t4 1.9
Geplaatst: 01.02.2014 - 18:06
door otto31
ik vind het niet erg om de oorzaak te zoeken.
er worden nog een aantal dingen veranderd aan de auto.
waaronder andere injectoren en grotere turbo.
en om dan gelijk de kleppen te vervangen vind ik geen gek idee.
en ook wel leuk om te doen.
heb alleen niet zoveel ervaringen met een volvo motor.
Re: verbrande klep v40 t4 1.9
Geplaatst: 01.02.2014 - 19:18
door MarioC70
Is geen simpel klusje en je hebt afstel gereedschap nodig om de nokkenassen enz af te stellen.
En gebruik orginele Volvo kit om het deksel te plakken..
Nieuwe kopbouten.
Nokkenaskeerringen.
Enz.
Re: verbrande klep v40 t4 1.9
Geplaatst: 01.02.2015 - 09:30
door HP4VOLVO
Beste Otto31,
Zoals ook Lint al aangaf is nader onderzoek zeer wenselijk voordat je een nieuwe klep monteert.
Mogelijk zijn ook andere kleppen en klepzittingen beschadigd.
Compressieverlies kan ook optreden als de zuigerveren niet juist meer afdichten... met andere woorden gedegen onderzoek is noodzakelijk.
Ik begrijp uit je relaas dat je ook een grotere turbo wilt monteren? Wellicht is chiptuning een mogelijkheid, in plaats van een grotere turbo te monteren.
Naast het vlakken van de cilinderkop is het belangrijk bij montage de juiste nieuwe boeten en originele pakkingen te gebruiken zoals MarioC70 ook aangeeft.
Ben benieuwd naar je bevindingen c.q. resultaat van je werkzaamheden.
Met vriendelijke groet
HP4VOLVO
Re: verbrande klep v40 t4 1.9
Geplaatst: 02.02.2015 - 23:28
door René D
Wat is de reden dat je een grotere turbo wil?
Je zou ook kunnen kijken voor een turbo met een hoger rendement.
Groter betekend minder koppel onderin en meer boven in.
Heb je al met een endoscoop naar binnen gekeken?
Hoe is de klepspeling?
Hoe zien je bougies er uit?
Mis ook voorstel rondje.