Pagina 1 van 12

Accu probleem

Geplaatst: 27.01.2014 - 19:49
door Johan2631
Gisteren werd ik onaangenaam verrast door een storingsmelding in mijn Volvo. Ik was lekker een weekendje weg met mijn vriendin in Amersfoort en bij het verlaten van de parkeergarage van het hotel kreeg ik de melding 'Storing hybride systeem' Service vereist. Ik gelijk de 'on call' button gebruikt en kreeg een vriendelijke mevrouw aan de lijn, die verbond me door met de technische dienst. Die wist me te vertellen dat op zondag alle Volvo service punten in de buurt gesloten waren maar ik kon met die melding naar huis rijden, ik moest dan wel direct de volgende dag naar mij dealer toe. Als er meer meldingen kwamen of als ik het niet vertrouwde moest ik weer contact opnemen.

Na gezellig gewinkeld te hebben stapten we in de auto om naar huis te gaan. Eerlijk gezegd hoopte ik dat de melding vanzelf weer verdwenen zou zijn, gebeurt bij een computer soms ook als je hem uit heb gezet en weer aanzet, maar helaas de melding was er gewoon. Terwijl ik net opweg was ging ook het accu lampje branden en kwam er een melding bij dat er problemen waren met de spanning van mijn accu. Gelijk weer contact opgenomen met de 'on call' service en die vertelde dat ik de auto moest stilzetten en ze zouden hulp sturen. Ik direct een parkeerplaats opgezocht en tijdens de afhandeling van de formele zaken omtrent de hulpverlening werd ik lichtelijk gek van alle meldingen die over m'n display schoven. Van ABS functioneert niet meer en lampen worden uitgeschakeld tot media center wordt uitgeschakeld, toen was ook de verbinding met de 'ons call' service weg, maar belde gelukkig terug. Daarna stopte de motor er ook mee.

Dan zit toch knap te balen in je nieuwe PIH van net een maand oud. Gelukkig was de wegenwacht er snel en wist hij te melden dat dit zijn eerste Volvo PIH was, hij moest bellen met de helpdesk om te vragen wat te doen. Na enig onderzoek kwam hij erachter dat de 12V accu niet meer werd opgeladen. Als advies kreeg hij om de accu op te laden en de auto te resetten (accu klemmen los halen en 5 minuten wachten) na dit alles gedaan te hebben bleek de accu nog niet bijgeladen te worden en werd er dus besloten dat mijn Volvo weggetakeld moest worden. Ook dat is een uitdaging met een lege accu, want dan werkt de hendel van de automaat ook niet meer, maar de berger heeft dat gelukkig opgelost met even een noodaccu om de auto te starten en de vrachtwagen op te rijden.

Als het goed is is mijn auto vandaag naar de dealer gebracht en gaan ze morgen kijken wat het probleem is. Ben benieuwd. Wordt vervolgt

Re: Accu probleem

Geplaatst: 27.01.2014 - 20:26
door Montalbano
Ai... daar wordt je niet blij van! Je kenteken komt grotendeels overeen met de mijne, dus als het een productiefout is ben ik eerdaags ook aan de beurt.
Succes, hopelijk valt het mee.

Re: Accu probleem

Geplaatst: 27.01.2014 - 20:47
door rsnhakan
Al deze berichten drukken de voorpet wel moet ik zeggen.. vreemde verschijnselen!

Re: Accu probleem

Geplaatst: 27.01.2014 - 21:00
door Erik_van_H
Hmmm, vervelend. Hopenlijk makkelijk op te lossen.


rsnhakan schreef: Al deze berichten drukken de voorpet wel moet ik zeggen.. vreemde verschijnselen!
Nee joh, hier leren ze van bij Volvo. Komt volgende week een update en wij kunnen zorgenloos de sleutel in februari in ontvangst nemen (althans, daar hoop ik een beetje op :D )

Re: Accu probleem

Geplaatst: 27.01.2014 - 21:02
door jrkalf
rsnhakan,

ZEN....

Onze auto's komen niet uit die verhoogde productiedruk tijd dat men voor eind 2013 nog al die auto's af moest leveren.
De mijne wordt deze week geassembleerd en kan in alle rust en met alle aandacht in elkaar gesleuteld worden.

Dat komt vast goed!


Jelle

Re: Accu probleem

Geplaatst: 27.01.2014 - 22:01
door RoaldH
Zou er toch een probleem zijn met de ISG in MY2014.5 PIH's gezien de andere topic?

Re: Accu probleem

Geplaatst: 27.01.2014 - 23:10
door vaudi
RoaldH schreef: Zou er toch een probleem zijn met de ISG in MY2014.5 PIH's gezien de andere topic?
Vind het ook vreemd. Het betreft vooral veel PIH's uit december 2013. (assemblage maand december dus).

Re: Accu probleem

Geplaatst: 27.01.2014 - 23:24
door s60magic
Geen paniek, de mijne is van half november maar ben nog niet weer bij de garage geweest. Afkloppen natuurlijk.

Re: Accu probleem

Geplaatst: 28.01.2014 - 00:24
door vaudi
s60magic schreef: Geen paniek, de mijne is van half november maar ben nog niet weer bij de garage geweest. Afkloppen natuurlijk.
Ja, als die uit november komt val je niet in de december groep en heb je een topper.

Re: Accu probleem

Geplaatst: 28.01.2014 - 07:19
door Johan2631
Ik zie in dit topic dat het accu probleem al langer speelt dan alleen bij de december modellen

Re: Accu probleem

Geplaatst: 28.01.2014 - 08:57
door RoaldH
Johan2631 schreef: Ik zie in dit topic dat het accu probleem al langer speelt dan alleen bij de december modellen
Uitgesteld laden is een belangrijke factor bij het accu probleem. Omdat ik mijn laadlocatie "thuis" niet meer kan aanpassen om uitgesteld laden uit te zetten, geef ik in het weekend (of als ik weet dat de PIH langer dan een dag of 2/3 staat) via VOC het signaal het uitgesteld laden te overrulen. Zolang je de auto niet van het slot haalt, blijft het lampje bij de stekker groen (ipv blauw na het laden). Volgens mij is er geen lekstroom op dat moment.

Re: Accu probleem

Geplaatst: 28.01.2014 - 11:54
door Montalbano
vaudi schreef:
s60magic schreef: Geen paniek, de mijne is van half november maar ben nog niet weer bij de garage geweest. Afkloppen natuurlijk.
Ja, als die uit november komt val je niet in de december groep en heb je een topper.
De foto van de auto op de trailer is van een eind-november productie auto zo te zien (zelfde als mijne).

Re: Accu probleem

Geplaatst: 28.01.2014 - 12:15
door rsnhakan
jrkalf schreef: rsnhakan,

ZEN....

Onze auto's komen niet uit die verhoogde productiedruk tijd dat men voor eind 2013 nog al die auto's af moest leveren.
De mijne wordt deze week geassembleerd en kan in alle rust en met alle aandacht in elkaar gesleuteld worden.

Dat komt vast goed!


Jelle
Die van ons wordt over 2 weken in elkaar gesleuteld. Hopende dat de meest recente software erop staat. (zowel als die van de motor als die van het Sensus systeem)

Re: Accu probleem

Geplaatst: 28.01.2014 - 12:17
door jp-v60
Montalbano schreef:
vaudi schreef:
s60magic schreef: Geen paniek, de mijne is van half november maar ben nog niet weer bij de garage geweest. Afkloppen natuurlijk.
Ja, als die uit november komt val je niet in de december groep en heb je een topper.
De foto van de auto op de trailer is van een eind-november productie auto zo te zien (zelfde als mijne).
Die van mij is van dezelfde periode en tot nu toe nog geen problemen

Re: Accu probleem

Geplaatst: 28.01.2014 - 13:21
door vaudi
@aRSNHakan,
Dan krijg je nog aangepaste software die n.a.v. onze vragen/opmerkingen alsnog door de fabriek wordt doorgevoerd.

Kijk dat is nu leuk van een dergelijk forum. We leren veel en snel van elkaar omtrent de mogelijkheden en speciale futures.
Ach om normaal met de auto te rijden heb je dit wellicht niet nodig, maar technisch gezien is het leuk en we hebben er genoeg voor betaald. Dus het moet voldoen aan de verkoop specs.

Re: Accu probleem

Geplaatst: 28.01.2014 - 14:56
door Poni
RoaldH schreef:
Uitgesteld laden is een belangrijke factor bij het accu probleem. Omdat ik mijn laadlocatie "thuis" niet meer kan aanpassen om uitgesteld laden uit te zetten, geef ik in het weekend (of als ik weet dat de PIH langer dan een dag of 2/3 staat) via VOC het signaal het uitgesteld laden te overrulen. Zolang je de auto niet van het slot haalt, blijft het lampje bij de stekker groen (ipv blauw na het laden). Volgens mij is er geen lekstroom op dat moment.
Roald, de delaer kan via VCNL door VCC in jouw account (in the cloud) aanpassingen doen, waardoor alle bekende laadlocaties weggegooit worden.
Schijnt lastig te zijn, maar als men vasthoudend is lukt het wel. Althans, in mijn geval heeft men het bij Hoftman in Woerden voor elkaar gekregen.

Re: Accu probleem

Geplaatst: 28.01.2014 - 15:48
door RoaldH
Poni schreef: RoaldH schreef:
Uitgesteld laden is een belangrijke factor bij het accu probleem. Omdat ik mijn laadlocatie "thuis" niet meer kan aanpassen om uitgesteld laden uit te zetten, geef ik in het weekend (of als ik weet dat de PIH langer dan een dag of 2/3 staat) via VOC het signaal het uitgesteld laden te overrulen. Zolang je de auto niet van het slot haalt, blijft het lampje bij de stekker groen (ipv blauw na het laden). Volgens mij is er geen lekstroom op dat moment.
Roald, de delaer kan via VCNL door VCC in jouw account (in the cloud) aanpassingen doen, waardoor alle bekende laadlocaties weggegooit worden.
Schijnt lastig te zijn, maar als men vasthoudend is lukt het wel. Althans, in mijn geval heeft men het bij Hoftman in Woerden voor elkaar gekregen.
Thx. Anders vraag ik Broekhuis om bij twijfel ff te bellen met jouw dealer.

Re: Accu probleem

Geplaatst: 28.01.2014 - 16:47
door LennartS
Om niet alleen de slechte verhalen te horen. Ik heb de sleutels 2 november gekregen en heb geen enkele issues gehad. Zo kan het dus ook.

Re: Accu probleem

Geplaatst: 28.01.2014 - 18:57
door jvov60
Ik heb zelf sinds eind oktober ook helemaal geen problemen. Behalve zeer matige afwerking aan de buitenkant, met name afhangen en uitlijnen van de carrosseriedelen. Maar dat terzijde...

Vanmiddag rond 17.30u werd er echter een witte V60 PIH op een bergingsauto afgevoerd in de buurt van Joure.... Iemand van hier?

Hopen dat Volvo het voor elkaar krijgt definitieve oplossingen te geven voor problemen die optreden. Heb daar nog niet direct 100% vertrouwen in bij de Volvo organisatie...

Re: Accu probleem

Geplaatst: 28.01.2014 - 20:09
door Gio013
Die van mij gaf al een storing in het accupakket bij het rijklaar maken. Hij moest dan ook terug naar VCNL.
Ben je blij dat de auto er is en in plaats van ophalen wordt het dan terugsturen.

Vandaag te horen gekregen dat de PIH weer terug is, dus een dezer dagen eindelijk ophalen.
Wat het precies was weet ik niet maar als het goed is hebben ze uit voorzorg het gehele accupakket vervangen.