Vandaag in de krant
Geplaatst: 28.01.2014 - 14:00
Wagens die op het Autosalon stonden, worden vaak als nieuw verkocht. Ook al gingen hun deuren tienduizenden keren open en dicht en kropen evenveel bezoekers achter het stuur. "Ze worden nagekeken en in orde gebracht", klinkt het bij constructeurs. Soms worden ook zetels vervangen, omdat er een blauwe schijn op hangt van jeansbroeken. Of de wagens verkocht worden met extra korting- bovenop de gebruikelijke- hangt af van de dealers, schrijft Het Laatste Nieuws.
Het Autosalon lokte tussen 16 en 26 januari 585.000 bezoekers naar de Heizelpaleizen. De auto's hebben dus heel wat moeten doorstaan, maar zijn toch niet allemaal afgeschreven. Veel wagens gaan gewoon terug in de verkoop. "De voertuigen die op het Salon stonden, worden in de eerste plaats grondig gecontroleerd op eventuele schade", zegt Jo Declercq van Ford, dat 17 wagens had op het salon. "We kijken na of er schrammen zijn aan de buiten- en de binnenkant."
"Als de wagens helemaal gereviseerd zijn door de specialisten, vragen we aan onze dealers wie geïnteresseerd is om die auto's te verkopen. Ik ga ervan uit dat de dealer zegt dat zo'n wagen op het Salon gestaan heeft. Wij geven hem ook korting op die auto's. De klant haalt er dus zijn voordeel uit, maar weet wel dat hij op het Autosalon gestaan heeft."
De 20 wagens van Renault maken zelfs nog een tussenstop op weg naar hun nieuwe toekomst. "Op 1 februari start in Luxemburg het Autofestival", legt Karl Schuybroek uit. "De wagens worden nu naar Luxemburg verscheept en worden daar in het dealernetwerk tentoongesteld. Nadien worden ze helemaal opnieuw in orde gezet en gaan ze ofwel naar ons testpark ofwel worden ze als nieuw verkocht."
Bij Volvo gaan er géén auto's naar de verkoop. Alle 15 exemplaren verhuizen naar het test- of fleetpark. Ook bij Citroën gaat een groot deel van de 25 salonwagen terug naar Frankrijk, waar ze gebruikt worden als testwagens.
Het Autosalon lokte tussen 16 en 26 januari 585.000 bezoekers naar de Heizelpaleizen. De auto's hebben dus heel wat moeten doorstaan, maar zijn toch niet allemaal afgeschreven. Veel wagens gaan gewoon terug in de verkoop. "De voertuigen die op het Salon stonden, worden in de eerste plaats grondig gecontroleerd op eventuele schade", zegt Jo Declercq van Ford, dat 17 wagens had op het salon. "We kijken na of er schrammen zijn aan de buiten- en de binnenkant."
"Als de wagens helemaal gereviseerd zijn door de specialisten, vragen we aan onze dealers wie geïnteresseerd is om die auto's te verkopen. Ik ga ervan uit dat de dealer zegt dat zo'n wagen op het Salon gestaan heeft. Wij geven hem ook korting op die auto's. De klant haalt er dus zijn voordeel uit, maar weet wel dat hij op het Autosalon gestaan heeft."
De 20 wagens van Renault maken zelfs nog een tussenstop op weg naar hun nieuwe toekomst. "Op 1 februari start in Luxemburg het Autofestival", legt Karl Schuybroek uit. "De wagens worden nu naar Luxemburg verscheept en worden daar in het dealernetwerk tentoongesteld. Nadien worden ze helemaal opnieuw in orde gezet en gaan ze ofwel naar ons testpark ofwel worden ze als nieuw verkocht."
Bij Volvo gaan er géén auto's naar de verkoop. Alle 15 exemplaren verhuizen naar het test- of fleetpark. Ook bij Citroën gaat een groot deel van de 25 salonwagen terug naar Frankrijk, waar ze gebruikt worden als testwagens.