Pagina 1 van 1

Volvo V70 2.4 T gekocht

Geplaatst: 31.01.2014 - 12:29
door noah2003
Ik was voornemens om in 1e instantie een Volvo S80 2.9 aan te schaffen maar na een aankoopinspectie deze niet gekocht.

Toen hebben we een proefrit gemaakt in een V70 2.4T met als resultaat:

Volvo V70 2.4T en die zag er op zich prima uit. Netjes onderhouden door dealer. Tijdens de testrit kregen we de melding Oliedruk ..... We hebben het nagekeken bij een pomp en er zat olie in. De garage gebeld met de vraag of we konden doorrijden. Dat was geen probleem want het was waarschijnlijk een sensor.

Op de snelweg begon de auto te ratelen en vlakbij terugkomst kwam er rook uit de uitlaat. De auto meteen stop gezet en we konden weggesleept worden. Conclusie: De motor in puin. Deze is het dus ook niet geworden.

Afgelopen woensdag heb ik wel een V70 2.4T gekocht die ook nog luxer en meer opties heeft. De RTI navigatie is alleen defect (leest cd niet) en deze ga ik vanmiddag bij Elektrofix in Arnhem eens laten bekijken. Zou mooi zijn als ze hem kunnen repareren.

Re: Volvo V70 2.4 T gekocht

Geplaatst: 31.01.2014 - 12:34
door kevinwalter
Omtrent de oliedruk van de eerste proef auto:
(Quote van Dennis850Estate aka www.volvoservice.eu)
Dit is duidelijk het gevolg van versleten o-ringen in je carter. In je carter zit een buisje dat vanaf de pomp naar de oliekoeler loopt. Dit buisje loopt in een bocht en zit maar aan 1 kant met een boutje vast. De olie die daar doorheen stroomt zal het buisje dus naar 1 kant gaan duwen met als gevolg dat het O-ringetje plat wordt geduwd. De oliedruk daalt hierdoor met uiteindelijk motorschade tot gevolg. Of je krukas al beschadigd is zal moeten blijken na demontage van de lagerkappen.

Re: Volvo V70 2.4 T gekocht

Geplaatst: 02.02.2014 - 12:23
door eric vermeer
Ik gok op een verstopte oliezeef, heb al heel veel 2,4T motoren de zeef vervangen en geflusht door slecht onderhoud vervuilen deze motoren best snel en dan komen er verbrande oliedeeltjes los die in de zeef gaat zitten.