Wat een geweldige auto!
Geplaatst: 01.02.2014 - 14:28
Na bijna 3 jaar trouwe dienst begin januari mijn V60 D3 ingeleverd voor een V60 D4.
Wat een geweldig auto is dat, de D3 beviel uitermate goed dus was misschien een beetje bang dat het tegen zou vallen. Beter kon haast niet, maar niks is minder waar. De auto voelt veel steviger aan, geen idee waarom maar is wel zo (misschien omdat ie nog nieuw is?). De auto is stil, niet een beetje stil, maar héél erg stil. Bij snelheden tot 140 km/u is de motor niet of nauwelijks hoorbaar. Eigenlijk het enige wat je hoort is windgeruis rond de spiegel en A-stijl, en omdat de auto nu op sneeuwbanden staat hoor je die ook afhankelijk van type en staat van het asfalt. Maar ook dat is ver op de achtergrond.
De auto is ook snel, de eerste 1000 km wat rustig aan gedaan, maar lijkt nu steeds sneller te worden. En omdat de auto zo stil is rij je snel een flink stuk te hard. Ik denk dat de D3 wat "explosiever" was, de D4 bouwt veel rustiger op. De D3 ging er bij 1500 tpm als een raket vandoor. Dat gaat nu veel soepeler.
Verbruik valt me ook helemaal niet tegen, zonder erg mijn best te doen en met gebruik van de standkachel (2x per dag) zit ik nu op gemiddeld 1:18/18,2 l/km (gemeten aan de pomp, getankte liters/gereden km's)
O ja, het is een D4 kinetic, caspian blue, 17"pandora (nu dus op 16"oden), business pack connect, scandinavian line.
Is er dan niks te zeuren? Jawel, maar een deel daarvan zal eraan liggen dat ik nog moet uitvinden hoe ik er mee om moet gaan:
1: Met instrumenten ingesteld op "performance" dacht ik de ideale stand gevonden te hebben voor als de caravan er straks achter hangt. Toerenteller/snelheidsmeter, met dan rechts het gebruikte en beschikbare vermogen en links de koelwater temperatuur meter (die is dus weer terug). Helaas, zodra de cruise controle ingeschakeld wordt maakt de koelwater temp. meter plaats voor een soort 2-de snelheidsmeter met de ingestelde snelheid. Ik hoop dat dat ergens te veranderen is. Waarom niet gewoon ergens een tekst met ingestelde snelheid (zoals in de D3 was) De CC gebruik ik eigenlijk altijd, neem 'm wel eens over maar zodra het weer kan gaat de CC er weer op.
2: Ik heb muziek gezet op de HDD en had die van te voren netjes gescheiden in 2 mappen. 1 voor wat de rest van de familie ook weet te waarderen en 2 met wat ik vooral leuk vind. In iedere map bevinden zich sub mappen per artiest. Helaas kan je per map wel kiezen voor shuffle, maar alleen voor de nummers in die map, niet voor een complete map. Wel voor alle beschikbare nummers, maar dan krijg je weer alles. Of heb ik nog niet gevonden hoe dat wel voor elkaar te krijgen.
3: Is het mogelijk het sensus systeem te resetten d.m.v. een knop ergens. Had vorige week de auto geparkeerd en moest hem kort daarna een stukje verplaatsen. Auto gestart en welkomst scherm verschijnt (blauw/grijs met Volvo logo) en dat was dat. Het systeem ging niet verder. Na uitzetten van de auto en deur openen, bleef scherm ook gewoon aan. Het leek of je de harde schijf kon horen draaien (zit er wel een draaiende schijf in?). Pas na een tijdje prutsen en meerdere keren de uit knop van de radio ingedrukt te hebben ging het scherm uit. Na een uur auto weer gestart en alles werkte weer. Maar goed, wat als het niet uitgaat. Is er, net als op een PC, een reset knop ergens?
Wat een geweldig auto is dat, de D3 beviel uitermate goed dus was misschien een beetje bang dat het tegen zou vallen. Beter kon haast niet, maar niks is minder waar. De auto voelt veel steviger aan, geen idee waarom maar is wel zo (misschien omdat ie nog nieuw is?). De auto is stil, niet een beetje stil, maar héél erg stil. Bij snelheden tot 140 km/u is de motor niet of nauwelijks hoorbaar. Eigenlijk het enige wat je hoort is windgeruis rond de spiegel en A-stijl, en omdat de auto nu op sneeuwbanden staat hoor je die ook afhankelijk van type en staat van het asfalt. Maar ook dat is ver op de achtergrond.
De auto is ook snel, de eerste 1000 km wat rustig aan gedaan, maar lijkt nu steeds sneller te worden. En omdat de auto zo stil is rij je snel een flink stuk te hard. Ik denk dat de D3 wat "explosiever" was, de D4 bouwt veel rustiger op. De D3 ging er bij 1500 tpm als een raket vandoor. Dat gaat nu veel soepeler.
Verbruik valt me ook helemaal niet tegen, zonder erg mijn best te doen en met gebruik van de standkachel (2x per dag) zit ik nu op gemiddeld 1:18/18,2 l/km (gemeten aan de pomp, getankte liters/gereden km's)
O ja, het is een D4 kinetic, caspian blue, 17"pandora (nu dus op 16"oden), business pack connect, scandinavian line.
Is er dan niks te zeuren? Jawel, maar een deel daarvan zal eraan liggen dat ik nog moet uitvinden hoe ik er mee om moet gaan:
1: Met instrumenten ingesteld op "performance" dacht ik de ideale stand gevonden te hebben voor als de caravan er straks achter hangt. Toerenteller/snelheidsmeter, met dan rechts het gebruikte en beschikbare vermogen en links de koelwater temperatuur meter (die is dus weer terug). Helaas, zodra de cruise controle ingeschakeld wordt maakt de koelwater temp. meter plaats voor een soort 2-de snelheidsmeter met de ingestelde snelheid. Ik hoop dat dat ergens te veranderen is. Waarom niet gewoon ergens een tekst met ingestelde snelheid (zoals in de D3 was) De CC gebruik ik eigenlijk altijd, neem 'm wel eens over maar zodra het weer kan gaat de CC er weer op.
2: Ik heb muziek gezet op de HDD en had die van te voren netjes gescheiden in 2 mappen. 1 voor wat de rest van de familie ook weet te waarderen en 2 met wat ik vooral leuk vind. In iedere map bevinden zich sub mappen per artiest. Helaas kan je per map wel kiezen voor shuffle, maar alleen voor de nummers in die map, niet voor een complete map. Wel voor alle beschikbare nummers, maar dan krijg je weer alles. Of heb ik nog niet gevonden hoe dat wel voor elkaar te krijgen.
3: Is het mogelijk het sensus systeem te resetten d.m.v. een knop ergens. Had vorige week de auto geparkeerd en moest hem kort daarna een stukje verplaatsen. Auto gestart en welkomst scherm verschijnt (blauw/grijs met Volvo logo) en dat was dat. Het systeem ging niet verder. Na uitzetten van de auto en deur openen, bleef scherm ook gewoon aan. Het leek of je de harde schijf kon horen draaien (zit er wel een draaiende schijf in?). Pas na een tijdje prutsen en meerdere keren de uit knop van de radio ingedrukt te hebben ging het scherm uit. Na een uur auto weer gestart en alles werkte weer. Maar goed, wat als het niet uitgaat. Is er, net als op een PC, een reset knop ergens?