Pagina 1 van 1
Mijn eerste ervaring met de volvo dealer
Geplaatst: 03.02.2014 - 10:36
door noah2003
Goedemorgen,
Wij hebben vorige week onze 1e volvo gekocht die dienst doet als 2e auto. Het is geworden een Volvo V70 2.4T uit het jaar 2001 met 336.000km op de teller. De auto ziet er visueel (intern/extern) tip top uit. De auto heeft netjes iedere 20.000km een beurt gehad en 3 maanden geleden is de distributieriem vervangen.Bij aankoop was er bekend dat er een emmissies foutmelding aangegeven werd. Bij het uitlezen daarvan kwam er een lamdasonde code naar voren, echter heb ik niet gekeken of het de voorste of achterste is.
Aangezien we van plan zijn om de auto netjes te onderhouden en je naar het schijnt voorlopig kan doorrijden met de auto heb ik vandaag telefonisch contact opgenomen met De Jong Mobility Centre Rotterdam (hoofdweg). Nu kan ik niet zeggen dat dit een positieve indruk heeft achtergelaten. Ik heb aangegeven dat ik graag wil weten of het de voorste of achterste sonde is zodat ik weet met welke kosten we te maken krijgen. De man vertelde dat ze hier € 97,50 voor rekenen, puur het alleen uitlezen van de foutcode. Ik heb toen aangegeven dat ik dit een aardig bedrag vond voor 5 minuten werk (zolang duurde het vorige week bij aanschaf). De man gaf aan dat dit vaste bedragen zijn en werd kortaf en wenste me veel succes verder (het kwam nogal sarcastisch over).
Ik heb vervolgens contact opgenomen met Hooftman in Schoonhoven. Deze ervaring is heel anders verlopen. Ik werd vriendelijk te woord gestaan en werd verteld dat ze hier € 20,- voor rekenen (het uitlezen van de foutcode) met de uitleg dat ze tijd en materiaal gebruiken. Na het uitlezen kunnen we samen gaan bekijken wat de reparatiekosten hiervoor zijn. Dit heeft een geheel ander gevoel (positief) achtergelaten dan het contact met de andere dealer.
De eerste rij impressie na een week rijden is absoluut positief. Wij rijden normaal een nieuwe BMW 3-serie met een 8-traps automaat en gaan nu waarschijnlijk de V70 als hoofdauto gebruiken aangezien ik deze toch prettiger vind rijden. Het hebben van drie kinderen speelt hier ook mee.
Is het normaal dat er zo'n verschil zit tussen de dealers qua kosten?
Re: Mijn eerste ervaring met de volvo dealer
Geplaatst: 03.02.2014 - 10:42
door BlackcurrantV70
Dealers zijn ook mensen, dus ja daar kan verschil in zitten.
Ik ben in 2008 bij een lokale dealer aan de deur gezet toen ik met een okkasie V70 aankwam rijden met de vraag of ze de airco wilden checken, ik moest maar naar de dealer rijden waar ik de auto kocht was de boodschap.
Ik ben toen naar een andere dealer in de buurt gereden en werd met open armen ontvangen, de 2e dealer heeft sinds 2008 dan al 5 Volvos aan mij en mijn familie mogen leveren.
Loontje komt om zijn boontje....
Re: Mijn eerste ervaring met de volvo dealer
Geplaatst: 03.02.2014 - 10:57
door noah2003
BlackcurrantV70 schreef:
Dealers zijn ook mensen, dus ja daar kan verschil in zitten.
Ik ben in 2008 bij een lokale dealer aan de deur gezet toen ik met een okkasie V70 aankwam rijden met de vraag of ze de airco wilden checken, ik moest maar naar de dealer rijden waar ik de auto kocht was de boodschap.
Ik ben toen naar een andere dealer in de buurt gereden en werd met open armen ontvangen, de 2e dealer heeft sinds 2008 dan al 5 Volvos aan mij en mijn familie mogen leveren.
Loontje komt om zijn boontje....
Je hebt te maken met mensen, en die kunnen een slechte dag hebben. Dit kan ten koste gaan van een goede naam maar wat me met name verbaasde is het verschil in de kosten en bereidwilligheid/arrogantie.
Ik had bijvoorbeeld dezelfde vraag voorgelegd bij Volvotech en de beste man was zelfs op zaterdagavond om 23:00 uur mijn e-mails aan het beantwoorden. Ze hadden deze week helaas geen tijd ervoor om het na te kijken.
Re: Mijn eerste ervaring met de volvo dealer
Geplaatst: 05.02.2014 - 09:51
door Carfreak
Mijn garage leest fouten gratis uit. Stekkertje erin, ff wachten en klaar. Nog geen 5min werk dus belachelijk om zo'n handeling in rekening te brengen. Service noemen ze dat. Als ik de reparatie maar door hun laat uitvoeren

Re: Mijn eerste ervaring met de volvo dealer
Geplaatst: 05.02.2014 - 10:01
door noah2003
Carfreak schreef:
Mijn garage leest fouten gratis uit. Stekkertje erin, ff wachten en klaar. Nog geen 5min werk dus belachelijk om zo'n handeling in rekening te brengen. Service noemen ze dat. Als ik de reparatie maar door hun laat uitvoeren
Ben ik het mee eens. Ik heb inmiddels wel begrepen van een andere partij dat dit vanuit volvo geïnitieerd wordt. De software licentie kost een hoop geld en zoals ik het begreep moeten ze voor iedere check een x bedrag betalen.
Re: Mijn eerste ervaring met de volvo dealer
Geplaatst: 05.02.2014 - 18:22
door lint
De auto uitlezen op storingen hoeft niet gratis te zijn maar dit zijn wel hele forse verschillen in het tarief. Gewoon naar de dealer gaan die je een goed gevoel geeft en niet de hoofdprijs rekent.
Re: Mijn eerste ervaring met de volvo dealer
Geplaatst: 05.02.2014 - 19:42
door kuupertie
Mijn ervaring is dat dealers allemaal boeven zijn.
Ik denk dat er bij (Volvo) specialisten en hier op het forum ook meer kennis zit dan bij de gemiddelde dealer.
Re: Mijn eerste ervaring met de volvo dealer
Geplaatst: 05.02.2014 - 19:57
door V70/2.4D/2003
Service is geen afdeling maar een mentaliteit.
Het verlenen van service kan leiden tot klantenbinding en klantenwinning.
Het verlenen van gratis diensten waar je als ondernemer wel eerst voor dient te investeren is de garantie voor een faillissement.
Re: Mijn eerste ervaring met de volvo dealer
Geplaatst: 06.02.2014 - 05:57
door kuupertie
Mooi geschreven....ik was weer overmand door emoties !
Re: Mijn eerste ervaring met de volvo dealer
Geplaatst: 08.02.2014 - 08:25
door Rutger
Ik kwam niet zo lang geleden bij onze vaste dealer met mijn C30. Die hebben we daar niet gekocht, en was er tot dan nog niet geweest. Ik rook namelijk een "brand" lucht type elektrisch. Netjes gevraagd aan de balie of ze even wilde kijken. 5 minuten later kwam een monteur me halen en reden samen de auto naar binnen. Hij keek onder motorkop, rook rond, pakte een stethoscoop en luisterde. Daarna gaf hij me uitleg over wat het zou kunnen zijn.
Vervolgens zag je hem nadenken, en zei wacht even. Sloot de auto aan op Vida en las hem uit. Daar kwam naar voren dat het DPF dus zeer veel regenereerde. Vervolgens printte hij de boel uit voor me en zei me wat de vervolgstappen zouden moeten zijn. En niet eens van, je moet het hier laten herstellen. Ik bedankte hem, en kon weer weg...met een goed gevoel. Ik heb niets betaald, ik wist wat er aan de hand was en ik kon eigenlijk kiezen waar ik de reparatie wilde uitvoeren.
Juist door deze opstelling van de balie, monteur en zaak ben ik dus terug gegaan om daar de reparatie uit te laten voeren. 545 euro (garantie van een niet Volvo dealer). Al het papierwerk, de kosten en de moeite nam de dealer voor zijn rekening. En precies dat gevoel wat je daar bij hebt, zeg ik top dealer. Sterker nog, ik kreeg een V60 mee voor 4 dagen, waar ik maar twee dagen voor hoefde te betalen. Het is wel goed zo meneer. Fijn weekend. En dat voor een spoedreparatie tussen alle drukte door.
Dus het ligt heel erg aan het personeel. Maar deze dealer, die heeft me op alle fronten vast, en de rest van onze wagens komt hier vandaan, onderhoud en nieuwe waarschijnlijk ook.
Re: Mijn eerste ervaring met de volvo dealer
Geplaatst: 08.02.2014 - 08:56
door Fulaks
Of zoals ze bij mijn garage zeggen : de eerste auto verkoop je in de toonzaal, alle volgende in de garage.
Re: Mijn eerste ervaring met de volvo dealer
Geplaatst: 08.02.2014 - 21:30
door m.mulder
Geen enkele autogarage vertrouwen totdat het tegendeel is ondervonden....?
Reeds 35 jaar (Volvo) ervaring met verschillende garagebedrijven waar ook merkdealers bij zaten.
Eigenaar(s) bestuurder(s) die geen / weinig technische kennis hebben lopen extra "gevaar" is mijn ervaring. "Nee mevrouw(tje) dit moet onmiddellijk worden vervangen! Want bla bla bla Kosten €€€€€€€..."
Weet je wel wat er (technisch) loos is dan is " men" wat voorzichtiger.
Daarom is een (Volvo) forum, zoals dit zeer handig en bespaart menig (Volvo)gebruiker erg veel geld. En krijgt steeds meer technisch inzicht!
Kortom ga je naar een garage, laat weten waar je het over hebt en onderzoek eerst goed of en door wie de reparatie wordt uitgevoerd.
Re: Mijn eerste ervaring met de volvo dealer
Geplaatst: 10.02.2014 - 18:30
door kuupertie
Juist...wellicht was ik wat kort door de bocht.
Re: Mijn eerste ervaring met de volvo dealer
Geplaatst: 11.02.2014 - 21:24
door Turbotom
kuupertie schreef:
Juist...wellicht was ik wat kort door de bocht.
Zijn we wel gewend van BMdinges rijders
Tom
Re: Mijn eerste ervaring met de volvo dealer
Geplaatst: 12.02.2014 - 20:01
door PeterS
Mja, ik heb juist hele goede ervaringen met de vestiging in Barendrecht. Ritje Zeeland- Rotterdam, en kreeg melding spoed motorservice (v70 2010).
Deze was het dichtste bij volgens Rti, langs geweest, direct fout uitgelezen en de kosten waren €0.
Zeker gezien het tijdstip, 12:00, vind ik dat ik daar heel netjes ben geholpen.
Re: Mijn eerste ervaring met de volvo dealer
Geplaatst: 13.02.2014 - 05:57
door kuupertie
Hahah Tom
Goede ervaring met Henk Scholten in Arnhem
Geplaatst: 15.02.2014 - 21:54
door veeeseventy
Hier ben ik errug tevreden met de dealer Henk Scholten in Arnhem die voorheen mijn 850 jarenlang onderhouden heeft.
Waren toen wel regelmatig hartverlammingen van 1100 euri of meer maar met defecte radiatoren etc tikt dat aardig aan.
Afgelopen december de beurt gehad met de melding dat de schijven er aan stonden te komen.
Omdat ik graag de originele Castrol Edge 0W30 erin laat doen heb ik de olie op de bijrijdersstoel gezet met het verzoek deze te gebruiken.
Werd netjes van de rekening afgehaald met een total van € 515.
Voor de schijven vóór incluis remblokjes vraagt men € 450 waar de beun hier slechts € 50 minder voor vraagt met (uiteraard!) originele onderdelen.
Vandaag langsgereden op de zaterdag vanwege het gedoenkedoenk onder de auto en er werd gewoon tijd vrijgemaakt.
Al met al zéér tevreden over deze mannen

.
Re: Mijn eerste ervaring met de volvo dealer
Geplaatst: 16.02.2014 - 00:19
door MarioC70
450 is een flinke prijs voor alleen de voorzijde.
Re: Mijn eerste ervaring met de volvo dealer
Geplaatst: 16.02.2014 - 19:30
door Rutger
Wow, dan ben ik blij dat ik dat zelf doe, blokken en schijven...Dat is steviger aan de prijs dan ik dacht.
Re: Mijn eerste ervaring met de volvo dealer
Geplaatst: 22.02.2014 - 16:54
door Bover
""DINEREN AL LA CARTE" IS ALTIJD DUURDER.
Brembo remschijven kosten ongeveer 180,= in de btw met dikte 28mm. Je hebt ook 26mm die zijn goedkoper. Set remblokken gemiddeld 60,= is totaal aan materiaal max 240,= ( kan dus goedkoper en natuurlijk veel duurder)
Dan de arbeid, laten we zeggen 1,5 uur met betaald koffie drinken. 55,- per uur in de btw bij de vakgarage IS 90,==. Kom je rond 330,=.
Bij de dealer dus 120,= duurder.
Het is te wensen dat een volvomonteur hopelijk verder kijkt dan de remschijf verwisselen en ook zijn deskundige blik over de rest van de auto laat gaan. De vraag is of men daar tijd voor heeft. Immers de omloopsnelheid brug maakt onderdeel uit van het verdienmodel volvo.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... #last_post