Pagina 1 van 1

s80 2.0T

Geplaatst: 13.02.2014 - 13:17
door BG_Volvoforum
Ik rij omenteel diesel ,maar owv de weininge kms ga ik over op benzine bij devolgende.

Er zijn zeer interessante 2.0Ts te vinden in Duitsland, dat is in ons economisch klimaat de meest interessante versie (Belgie), maar geen idee hoe dat rijdt/verbruikt.

Verkopers geven hem 1/12-1/13 gemiddeld, ddar kan ik mee leven,

maar iets zegt me dat dit te laag is.

Ik rij korte afstanden, helft stad, helft verbindingswegen, heel af en toe autostrade.

Iemand ervaring met dee motor?

Re: s80 2.0T

Geplaatst: 13.02.2014 - 13:39
door lint
Het is een goede motor maar dat verbruik is wel erg optimistisch zeker bij jouw beoogd gebruik van de auto.

Re: s80 2.0T

Geplaatst: 15.02.2014 - 13:59
door dh105
Als je zuinig wilt rijden, moet je dit soort auto's niet kopen.

Ik heb een 2.9, rijdt geweldig. Bebouwde kom is 1:9/1:10 wel het gemiddelde, op de snelweg pers ik er wel 1:13 uit, als ik me gedeisd hou. Als ik dat niet doe, niet ;).

Re: s80 2.0T

Geplaatst: 15.02.2014 - 16:31
door Volvo-Cees
Vandaag een proefrit gemaakt met een S80 2.0T handgeschakeld.
Op papier komt hij aardig overeen met de 2.5T uit mijn S60, en ook met een S80 2.5T 200 pk versie.
Later kwam er nog even een 231 pk versie.
Maar de motor viel mij wat tegen, allereerst het geluid van zo'n vierpittertje valt natuurlijk tegen bij een 5 cilinder roffel. Maar ook qua trekkracht en souplesse onderin viel het mij tegen. Je moet hem veel meer op toeren houden.
Dus als je uit een diesel stapt merk je dat helemaal.
Ik zoek dus nog maar even door naar S80 2.5T, en dan het liefst een 231 pk uitvoering, al valt met de 200 pk versie ook prima te leven.

Re: s80 2.0T

Geplaatst: 18.02.2014 - 11:24
door BG_Volvoforum
Allen, bedankt voor de feedback.

Ik vreesde zoal een beetje wat jullie allemaal aanhalen.

Vermogen halen uit hoge toeren, en verbruik in realiteit toch rond de 1/10.

En daar kan ik een beetje moeilijk mee leven.

Ik rij met een V50 2.0D, met powerbox erin, als ik naar een benzine ga, dan moet het een turbo zijn om toch iets of wat koppel in de buurt te hebben.

De 2.5 zal zeker voldoen, maar fiscaal in Belgenland is dat een nachtmerrie, terwijl de 2.0 fiscaal perfect te doen is.

Om dat te compenseren moet ik dus nu opzoek naar eentje van een jaartje ouder of zo.

Terug naar ooyyo.de dan maar.

Als dat geen tip is.