Pagina 1 van 1
Verplicht ruiten bij bepaalde bedrijven te laten repareren
Geplaatst: 18.06.2006 - 23:39
door Frumpy
Hallo,
In de polisvoorwaarden van mijn auto-/glasverzekering staat dat ik bij ruitschade deze bij Autoglas dien te laten repareren.
Nou zijn mijn ervaringen en die van kennissen, etc. met de bonafide "Beunhazen" zoals Carglass, Autoglas en consorten niet zo geweldig.
Mag je dit ook bij de Volvodealer laten herstellen, zodat je de juiste kleur en weer de originele ruit gemonteerd krijgt?
Iemand een waterdicht advies?
Alvast bedankt!
P.s.
Kan het voorkomen dat in de voorportier-ruit aan de passagierskant steenslag ontstaat? Is m.i. een wel erg vreemde hoek die een steentje moet maken. Heb daar sinds gisteren een tweetal putjes in zitten. (Of is er wellicht een mislukte poging tot inbraak geweest?)
Geplaatst: 19.06.2006 - 01:25
door hvl
Ligt er aan wat er in je polis ,exakt' staat ivm eigenrisico en zo?
De meeste volvo garage's en mobolitie centers kun wel wat regelen.
Geplaatst: 19.06.2006 - 07:46
door Goofy07
Mijn verzekeringsmaatschappij (FBTO) Heeft dezelfde voorwaarden. Als ik eeb voorruit laat vervangen bij carglass is het eigen risico € 100, anders is het € 200. Mijn volvo dealer was bereid om het verschil grotendeels te compenseren, zodat ik uiteindelijk € 132 betaal.
Geplaatst: 19.06.2006 - 09:09
door V480-S60
Rare voorwaarden van die verzekeringsmaatschappijen. En daar betaal jij zelf uiteindelijk het gelag weer voor. Want mijn ervaring is dat Carglass en dergelijke vaak duurder zijn dan de dealer. (Scheelde bijv bij de V40 circa 50 euro)
Overigens waarom niet allemaal bij Amazon verzekerd. Dat is voor mij zelfs goedkoper dan bijvoorbeeld CB. En bij ruit vervangen maar een eigen risico van 68 Euro (via de Dealer.)
Geplaatst: 19.06.2006 - 09:50
door Frumpy
@All: Bedankt voor de reacties.
Het is dan, voor dat beetje eigen risico, m.i. verstandiger om een ruit bij de Volvo-dealer te laten vervangen. Je weet zeker dat je de juiste ruit (goede kleur e.d.) vakkundig gemonteerd krijgt en ook 100% aanspraak kunt maken op een eventuele garantie, mits er onverhoopt toch iets aan mankeert.
Geplaatst: 19.06.2006 - 10:10
door 480S60
Laatst heb ik mijn ruit bij de glasgarage laten fixen. Ik heb echt alleen maar super ervaringen met dat bedrijf. Ik heb altijd de originele ruit gekregen, maar dan zonder Volvo logo erin. Dat mogen ze niet monteren. Nooit klachten over hun gehad. Altijd perfecte service vind ik. Ook krijg je altijd gratis een leenauto mee. En voor de prijs: 24,50 euro voor een nieuwe ruit hoef je het niet te laten. Met een beetje onderhandelen nemen ze best wel een deel van je eigen risico voor hun rekening. Wel is het altijd zo dat ze je er een klein bedrag voor willen laten betalen.
Geplaatst: 19.06.2006 - 10:52
door Battlecruiser
Helaas zijn veel ruiten bij de glasfitters dunner dan het glas dat bij de dealers geleverd wordt. Ik weet alleen niet of dat ook voor het merk Volvo geldt...
Geplaatst: 19.06.2006 - 10:55
door Richard
Battlecruiser S80 schreef:Helaas zijn veel ruiten bij de glasfitters dunner dan het glas dat bij de dealers geleverd wordt. Ik weet alleen niet of dat ook voor het merk Volvo geldt...
De voorruit is in elk geval dikker bij volvo dan bij bijv. Carglass. Hier is in een topic mbt de autotelefoon ook over gesproken.
Maar carglass verdient juist aan het feit dat hun ruiten goedkoper ingekocht kunnen worden omdat ze dunner zijn en dus minder glas in de ruit is gebruikt.
Geplaatst: 19.06.2006 - 11:41
door 480S60
Bij mij is er altijd exact dezelfde ruit in gegaan als de ruit die Volvo zou leveren alleen dan zonder Volvo logo. Dus ook helemaal dezelfde dikte.
Geplaatst: 19.06.2006 - 11:54
door V480-S60
We hebben het hier niet over de ervaring met de Glaszetters onder de autobedrijven. (En of ze nu wel of geen dikker glas gebruiken)
Maar over de vraag of het voor de verzekering verplicht is om een bepaald bedrijf in te schakelen, en als je dat niet doet dat je dan extra no claim kan betalen.
Ik heb daarover al wat gezegd. Ik vind dat dus niet kunnen. En het mag volgens mij ook niet van de wetgever want dat is koppelverkoop of belemmering van vrije handel.
Geplaatst: 19.06.2006 - 11:56
door Richard
V480-V40 schreef:We hebben het hier niet over de ervaring met de Glaszetters onder de autobedrijven. (En of ze nu wel of geen dikker glas gebruiken)
Maar over de vraag of het voor de verzekering verplicht is om een bepaald bedrijf in te schakelen, en als je dat niet doet dat je dan extra no claim kan betalen.
Ik heb daarover al wat gezegd. Ik vind dat dus niet kunnen. En het mag volgens mij ook niet van de wetgever want dat is koppelverkoop of belemmering van vrije handel.
Oh, dan had ik de vraag wat anders opgevat denk ik.
Maar inderdaad is het op z'n zachts gezegd vreemd. De vrije handel wordt op zo'n manier behoorlijk belemmerd.
Geplaatst: 19.06.2006 - 12:03
door Ben
mods edit
Voor de goede orde.
Ik geloof niet dat we gevestigde bedrijven hier als 'beunhazen' moet betitelen.
Onder 'beunhaas' versta ik toch écht iets anders.
Ik heb de titel van het startbericht aangepast.
Geplaatst: 19.06.2006 - 12:35
door CeeBee
Persoonlijk zou ik indien noodzakelijk m'n auto naar de glaszetters brengen, die hebben meer ervaring als de dealer, aan de andere kant geeft de dealer je een beter gevoel.
Gelukkig plakken we ze zelf op de zaak, weet ik zeker dat het goed gebeurd met de originele ruit.
Geplaatst: 19.06.2006 - 12:45
door V480-S60
Geen reclame maken Chris, dat doe je al genoeg

(En overigens naar tevredenheid.)
Maar zullen we
hier alsjeblieft bij het topic blijven?
Moet je naar de glaszetter of mag je ook elders wat laten doen. Als het in je polisvoorwaarden staat. . Zijn er eventuuel oplossingen.
Geplaatst: 19.06.2006 - 12:55
door geestschrijver
Een beunhaas is iemand die een bedrijf uitoefent zonder de bekwaamheid daartoe te bezitten. Dat kan in de praktijk helaas ook een gevestigd bedrijf zijn. En als iemand die ervaring heeft met een bedrijf, dan mag dat toch gezegd worden? Kom, hoe heette dat ook alweer...
(De enige ervaring die ik zelf met Carglass heb, is dat ze niet kwamen omdat ik op een parkeerplaats aan de snelweg stond met mijn eend... (en ik mocht ook niemand anders bellen van mijn verzekering, geloof ik.))
Geplaatst: 19.06.2006 - 12:59
door bart simpson
Ik heb goede ervaringen met Autotaalglas (heb geen belangen bij ze) de originele Volvoruit werd daar ook door de dealer aangeleverd, heb niet het idee dat ze slecht werk leveren, zijn doordat ze de hele dag niet anders doen tamelijk efficient in wat ze doen.
Geplaatst: 20.06.2006 - 15:18
door hvl
er zijn veel problemen bekend met dit soort bedrijven in komb met volvo's
lekkende ramen regencencoren die niet of nietgoed werken en tevens de antene's werken niet meer.
Dit is een kleine opsomming van de problemen?
De keuze is aan u zelf
Ik weet het wel
Geplaatst: 20.06.2006 - 20:56
door Maurice Pierik
Heb op zich gemengde ervaring met Carglass: aanvankelijk hadden ze de voorruit van mijn 240 er bijzonder slecht ingekit. Zonder veel gedoe hebben ze hun fout erkend en gratis een nieuwe ruit erin gezet. Nu zit ie er wel goed in.
Carglass monteerd ruiten van Sekurit of Pilkington, maar zonder Volvo er op.
Nu, Volvo maakt uiteraard niet z'n eigen glas en koopt het ook in bij beide leveranciers. Dat ruiten zonder automerklogo er op dunner zouden zijn is absolute kul. Alle ruiten moeten binnen een bepaalde maattolerantie zitten.