Pagina 1 van 1
120000km onderhoud v50 16d bj 2008
Geplaatst: 19.02.2014 - 21:16
door suban
operaties uren:233.10euro
luchtfilter:22.82euro
partikelfilter:315euro
ring:1.52euro
multifilter:27.74euro
eolys kit:93.57euro
pakking:7.60euro
oliefilter:13.46euro
motorolie 5-w30 a5/b5 total:53.65euro
brandstoffilter:69.57euro
borgmoeren:2.82eur
ruitspr.vloeistof:3.84euro
milieubijdrage:9.17euro
kleine benodigheden:10euro
het koelsysteem is beveiligd tot -32°c
som job:863.86euro
btw:181.41euro
totaal:1.045.27euro
Dit is bij een erkende volvo garage en misschien is dit handig voor bepaalde mensen wat hen te wachten staat bij dit onderhoud.

Re: 120000km onderhoud v50 16d bj 2008
Geplaatst: 19.02.2014 - 21:33
door hendrik38
Prijzig!Ik heb net ook een 120.000 km beurt gehad voor een v70 uit 2008. Incl twee nieuwe remschijven en blokken kwam ik op hetzelfde bedrag. Ook gedaan bij een erkende volvo garage. Misschien zijn de 120.000 beurten tussen een v70 en v50 wezenlijk verschillend!
Prijzen verschillen dus aardig.
Re: 120000km onderhoud v50 16d bj 2008
Geplaatst: 19.02.2014 - 23:52
door Marcnij
Bij de 120.000 beurt van de 1.6D motor wordt het roetfilter vervangen en regeneratievloeistof bijgevuld.
Dat maakt deze beurt extra duur.
Re: 120000km onderhoud v50 16d bj 2008
Geplaatst: 20.02.2014 - 08:27
door isomo
Exact.
Haal de prijs van de partikelfilter en eolyskit er uit, inculief een de minderkost qua werkuren voor de vervanging ervan, en een groot onderhoud (om de 60.000km) valt terug op ongeveer 400 € inclusief BTW.)
In België althans krijg je bovendien nog gratis Volvo assistance bij voor 1 jaar, kost anders toch ook een kleine 100€ als je dit elders apart onderschrijft.
Is dit dan zo duur?
Re: 120000km onderhoud v50 16d bj 2008
Geplaatst: 20.02.2014 - 18:04
door suban
Het onderhoud is bij vanhoudt in turnhout gebeurd en is erkend volvo dealer.Wou met dit topic eens zien hoeveel de prijzen verschillen tegenover andere dealers in belgie en nederland.Bij elk onderhoud krijg je natuurlijk een jaar volvo pechverhelping in heel europa.

Re: 120000km onderhoud v50 16d bj 2008
Geplaatst: 20.02.2014 - 22:21
door Longone
Ik ben binnenkort aan de beurt voor de 180.000 km service aan mijn S40 D5 geartronic.
Gaat standaard 1015 Euro kosten, plus wat er eventueel nog bij komt.
Best veel geld, maar als je dat niet kunt betalen moet je geen Volvo rijden denk ik dan maar.
Re: 120000km onderhoud v50 16d bj 2008
Geplaatst: 21.02.2014 - 12:02
door MarioC70
Longone schreef:
Ik ben binnenkort aan de beurt voor de 180.000 km service aan mijn S40 D5 geartronic.
Gaat standaard 1015 Euro kosten, plus wat er eventueel nog bij komt.
Best veel geld, maar als je dat niet kunt betalen moet je geen Volvo rijden denk ik dan maar.
Al met al blijft het een hoop geld,daar zul je het mee eens zijn denk ik..
En voor veel mensen zijn die uurlonen niet meer op te brengen als particulier zijnde.
Of je nu Volvo rijdt of een ander merk,daar zit weinig verschil in.
Re: 120000km onderhoud v50 16d bj 2008
Geplaatst: 03.03.2014 - 15:03
door prwi
Marcnij schreef:
Bij de 120.000 beurt van de 1.6D motor wordt het roetfilter vervangen en regeneratievloeistof bijgevuld.
Dat maakt deze beurt extra duur.
Bij onze C30 is alleen de regeneratievloeistof bijgevuld, het roetfilter was volgens de metingen nog niet voor 20% vol. Afhankelijk van het gebruik en de rijstijl gaat zo'n filter veel langer mee dan 120dkm.
Re: 120000km onderhoud v50 16d bj 2008
Geplaatst: 03.03.2014 - 15:42
door MarioC70
prwi schreef:
Marcnij schreef:
Bij de 120.000 beurt van de 1.6D motor wordt het roetfilter vervangen en regeneratievloeistof bijgevuld.
Dat maakt deze beurt extra duur.
Bij onze C30 is alleen de regeneratievloeistof bijgevuld, het roetfilter was volgens de metingen nog niet voor 20% vol. Afhankelijk van het gebruik en de rijstijl gaat zo'n filter veel langer mee dan 120dkm.
Roetfilter kun je ook laten reinigen,resetten enz..kost de helft minder.
Bij Manessen in Soesterberg..
Re: 120000km onderhoud v50 16d bj 2008
Geplaatst: 03.03.2014 - 15:53
door raspaardje
Het enige wat schoon gebrand wordt is roet, metaaloxides uit olie en sporenelementen in brandstof blijven als as in het roetfilter zitten, kunnen alleen nog mechanisch verwijderd worden. De reden dat roetfilters met regeneratievloeistof sneller worden vervangen is omdat die regeneratievloeistof zelf veel as produceert. Maar die zou je ook gewoon leeg moeten kunnen blazen/kloppen. Leegtrillen /blazen precies na een regeneratie zodat roet de as niet blokkeert.
Re: 120000km onderhoud v50 16d bj 2008
Geplaatst: 03.03.2014 - 18:54
door MarioC70
raspaardje schreef:
Het enige wat schoon gebrand wordt is roet, metaaloxides uit olie en sporenelementen in brandstof blijven als as in het roetfilter zitten, kunnen alleen nog mechanisch verwijderd worden. De reden dat roetfilters met regeneratievloeistof sneller worden vervangen is omdat die regeneratievloeistof zelf veel as produceert. Maar die zou je ook gewoon leeg moeten kunnen blazen/kloppen. Leegtrillen /blazen precies na een regeneratie zodat roet de as niet blokkeert.
Roetfilters die gereinigd worden door het bedrijf wat ik noemde zijn net zo schoon als nieuw..
Re: 120000km onderhoud v50 16d bj 2008
Geplaatst: 05.03.2014 - 10:07
door prwi
Na reinigen wel terugplaatsen ! Anders krijg je problemen op het forum

Re: 120000km onderhoud v50 16d bj 2008
Geplaatst: 05.03.2014 - 22:50
door FvT
En met de APK
Re: 120000km onderhoud v50 16d bj 2008
Geplaatst: 06.03.2014 - 09:45
door prwi
FvT schreef:
En met de APK
Dus niet (en ik spreek uit ervaring). Maar die discussie mag niet meer gevoerd worden.
Re: 120000km onderhoud v50 16d bj 2008
Geplaatst: 06.03.2014 - 21:04
door FvT
Voldoen aan de typegoedkeuring?
Re: 120000km onderhoud v50 16d bj 2008
Geplaatst: 07.03.2014 - 09:36
door prwi
Geen emissiefoutcodes = goedkeur. Zo simpel is het.