Mening gevraagd
Geplaatst: 06.03.2014 - 10:35
Hallo allemaal,
Vorige week heb mijn XC70 D5 uit 2006 met 195.000 km op de teller naar de dealer gebracht. Met de melding; Auto wil na 5 dagen niet meer starten omdat de accu leeg is. 2 dagen gaat nog, na 5 dagen is hij leeg en moet ik startkabels gebruiken.
Na drie dagen gebeld heb ik gebeld om te vragen of ze al iets wisten. Er werd me verteld dat ze al 3 dagen aan het zoeken waren naar lekstroom, maar dit niet konden vinden. 0,06 ampere, en dit was binnen de marges volgens hen.
Ik heb toen zelf geopperd (enigzins verbaasd) om de accu te testen en eventueel te vervangen. "Ja, dat kan ook." was het antwoord. Zo gezegd, zo gedaan.
Volgende dag auto opgeghaald.
De rekening zouden ze wel op sturen want ze wilden toch de oude accu nog testen.
Nu heb ik dus een rekening ontvangen voor natuurlijk de accu, maar ook voor onderzoek naar lekstroom, diverse metingen en verschillende verbindingen reiningen. Ik zal het bedrag niet noemen, maar ik schrok er best van. De accu was 10 euro duurder dan de metingen.
Ik heb ze gebeld. Het lijkt mij logisch dat als een auto niet start omdat de accu leeg is dat de accu het eerste is wat gecheckt moet worden. Als de accu goed blijk ga je op zoek naar lekstroom.
Volgens hen is dat ook zo, maar omdat ik had gezegd na 2 dagen doet ie het nog wel en na 5 dagen niet was het aannemelijker dat er sprake was van lekstroom.
Dit zit me nu dus niet lekker. Ik begrijp dat onderhoud geld kost, en dat is ook het laatste waar ik op bezuinig. Te veel betalen daarentegen staat ook niet op mijn verlanglijstje. Ik heb nu het gevoel dat ik onnodig te veel betaal.
Wat zeggen jullie?
Gr. Alex
Vorige week heb mijn XC70 D5 uit 2006 met 195.000 km op de teller naar de dealer gebracht. Met de melding; Auto wil na 5 dagen niet meer starten omdat de accu leeg is. 2 dagen gaat nog, na 5 dagen is hij leeg en moet ik startkabels gebruiken.
Na drie dagen gebeld heb ik gebeld om te vragen of ze al iets wisten. Er werd me verteld dat ze al 3 dagen aan het zoeken waren naar lekstroom, maar dit niet konden vinden. 0,06 ampere, en dit was binnen de marges volgens hen.
Ik heb toen zelf geopperd (enigzins verbaasd) om de accu te testen en eventueel te vervangen. "Ja, dat kan ook." was het antwoord. Zo gezegd, zo gedaan.
Volgende dag auto opgeghaald.
De rekening zouden ze wel op sturen want ze wilden toch de oude accu nog testen.
Nu heb ik dus een rekening ontvangen voor natuurlijk de accu, maar ook voor onderzoek naar lekstroom, diverse metingen en verschillende verbindingen reiningen. Ik zal het bedrag niet noemen, maar ik schrok er best van. De accu was 10 euro duurder dan de metingen.
Ik heb ze gebeld. Het lijkt mij logisch dat als een auto niet start omdat de accu leeg is dat de accu het eerste is wat gecheckt moet worden. Als de accu goed blijk ga je op zoek naar lekstroom.
Volgens hen is dat ook zo, maar omdat ik had gezegd na 2 dagen doet ie het nog wel en na 5 dagen niet was het aannemelijker dat er sprake was van lekstroom.
Dit zit me nu dus niet lekker. Ik begrijp dat onderhoud geld kost, en dat is ook het laatste waar ik op bezuinig. Te veel betalen daarentegen staat ook niet op mijn verlanglijstje. Ik heb nu het gevoel dat ik onnodig te veel betaal.
Wat zeggen jullie?
Gr. Alex