Beste mede-Volvisten,
Ik rijd al vele jaren naar tevredenheid in mijn S60 MY2001 met LPi-installatie, maar zo af en toe irriteren kleinigheden een klein beetje. Zo merk ik bijvoorbeeld dat na een lange rechterbocht - zoals een klaverblad - dat de motor even 'schokt' als ik aan het einde van de bocht (die ik met constante snelheid) weer gas geef. Op benzine is dit niet. Het lijkt wel of er heel even geen gas aangevoerd wordt of zoiets.
Iemand een idee van de oorzaak? Moet de tank bijvoorbeeld op een bepaalde manier gedraaid in de reservewielbak liggen?
Bij voorbaat dank.
Schok na lange rechterbocht
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 20.02.2007 - 17:37
Ford Escort 1.6 GL op LPG / 1987 (170.000) - 1998 (420.000)
Saab 900 V6 / 1998 (160.000) - 2001 (285.000)
Peugeot 406 3.0-24V Coupe / 2001 (70.000) - 2002 (80.000)
Peugeot 206 XS 1.6-16V - 2002 (5.000) - 2004 (45.000)
Volvo S60 2.4-170 pk op LPG / 2005 (160.000) - 2016 (429.000)
Volvo V60 D5 Momentum / 2016 (134.000) - ???
Saab 900 V6 / 1998 (160.000) - 2001 (285.000)
Peugeot 406 3.0-24V Coupe / 2001 (70.000) - 2002 (80.000)
Peugeot 206 XS 1.6-16V - 2002 (5.000) - 2004 (45.000)
Volvo S60 2.4-170 pk op LPG / 2005 (160.000) - 2016 (429.000)
Volvo V60 D5 Momentum / 2016 (134.000) - ???
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 21.09.2013 - 21:43
Ik heb ook wel eens zoiets gehad met een andere auto, ik had het vooral op rotondes.
Bleek dat mijn motor in de bocht naar 1 kant ging hangen wat tot gevolg had dat er een scheurtje open getrokken werd in de rubber tussen luchtfilterhuis en motor.
Mischien heb je ook wel een klein vacuum lekje.
Bleek dat mijn motor in de bocht naar 1 kant ging hangen wat tot gevolg had dat er een scheurtje open getrokken werd in de rubber tussen luchtfilterhuis en motor.
Mischien heb je ook wel een klein vacuum lekje.