Pagina 1 van 1
Send to Car...?
Geplaatst: 07.03.2014 - 19:45
door ssdroog
Inmiddels alweer 3 dagen de trotse eigenaar van een nieuwe V60 D2 powershift. Las al een tijdje mee hier, maar ik heb nu toch echt een vraag...
Ik krijg Send to Car niet aan de praat. Volvo On Call app doet het prima, sim kaart in de Volvo werkt ook naar wens, alles met Internet verbinding doet het maar Send To Car vanuit here.com.... ho maar. Here.com zegt dat het adres succesvol verzonden is maar ik krijg helemaal niets binnen in de auto.
Bij wie werkt het wel en kan me "op weg" helpen?
Waar kun je eigenlijk je Volvo id gegevens zien en/of aanpassen? Ik vind alleen maar een Belgische (of anderstalige) inlog maar die doet het niet want mijn account is Nederlands.
Re: Send to Car...?
Geplaatst: 07.03.2014 - 22:47
door jrkalf
ssdroog,
Ik heb zojuist pas m'n sim geactiveerd in de auto, dus nog niet uitvoerig mee getest, maar heb je in de internet browser instellingen wel je volvo-ID gekoppeld? Als je in browser zit, heb je ook nog een instellingen schermpje waar je jouw volvo-id moet invullen om send-to-car verzoeken te kunnen ontvangen.
Jelle
Re: Send to Car...?
Geplaatst: 08.03.2014 - 11:13
door ssdroog
Dank voor je reactie. Onder browser heb ik geen instellingen die iets met Volvo ID te maken hebben. Bij het lijstjes met apps heb ik wel Instellingen, daar had ik het Volvo ID volgens mij al eens ingesteld. Maar dat zie je niet, dus ik heb getracht dat nogmaals te doen. Na het invoeren van mijn Volvo ID zegt hij dat er een mail gestuurd wordt, maar die komt nooit aan. Waarschijnlijk omdat dit ID al geactiveerd is.
In mijn mailbox heb ik wel een bericht die mijn Volvo ID bevestigd, van toen ik het Volvo ID heb aangemaakt:
Volvo ID Confirmation
This email is to confirm that your new Volvo ID: xx@xx.com has been activated and is now ready to use.
Your new Volvo ID allows you access to a range of online Volvo services and functions, such as the Volvo On Call app and [bcolor=#FF0000]send-to-car[/bcolor] functions.
Best regards,
Volvo Cars
Dus je zou zeggen...
Re: Send to Car...?
Geplaatst: 09.03.2014 - 16:21
door jrkalf
Dat heb ik ook zo gedaan. Nu heb ik het wel getest, met een AH mobiel data simmetje.
Helaas lijkt Send to car niet te werken....
Re: Send to Car...?
Geplaatst: 09.03.2014 - 21:34
door ssdroog
Fijn dat je het nu ook getest hebt, jammer dat het ook bij jou niet werkt. Ik ben dus niet de enige. Sinds wanneer heb jij je Volvo? Zou het alleen bij nieuwe Volvo IDs zijn wellicht? Zijn er mensen bij wie het wel werkt (en die een Sensus Connect hebben uiteraard)?
Re: Send to Car...?
Geplaatst: 11.03.2014 - 20:11
door @je
Bij mij werkt send to car (vanuit
www.here.com) wel als ik het naar mijn auto stuur op basis van VIN nummer.
De eerste pogingen mislukte bij mij ook, echter toen gebruikte ik mijn volvo ID.
Heb je dat al eens geprobeerd?
Re: Send to Car...?
Geplaatst: 11.03.2014 - 20:56
door ssdroog
Geweldig, dat is de oplossing! Bedankt!
Wel raar trouwens, want hij herkend het Volvo id echt wel. Als ik een ander email adres gebruik krijg ik de melding dat dat geen geldig id is. Maar ik heb nu in ieder geval een workaround die werkt. Nogmaals dank!
Re: Send to Car...?
Geplaatst: 11.03.2014 - 21:15
door @je
Super dat het bij jouw nu ook werkt.
Idd wel wazig met het volvo id.
Maar dat zijn wel meer zaken met het volvo id.
Op de nl site kan je ook niet inloggen.
Op de BE site wel, maar kan je uiteraard niets met een nl id.
Re: Send to Car...?
Geplaatst: 21.03.2014 - 12:51
door Superfunky
Ik snap echt niet hoe jullie dit voor elkaar hebben gekregen.
Kan één van jullie misschien een how-to posten?
Re: Send to Car...?
Geplaatst: 21.03.2014 - 19:21
door ssdroog
Re: Send to Car...?
Geplaatst: 22.03.2014 - 09:34
door @je
Bij deze een beknopte handleiding met wat screenshots.
Nu nog kijken hoe ik dat attachment zichtbaar krijg.
Werkt..
Re: Send to Car...?
Geplaatst: 09.06.2014 - 19:50
door rsnhakan
Wij hebben 2 Volvo ID's. Bij mijn vaders Volvo ID werkt het wel en ook via de VIN code. Maar bij mijn Volvo ID geeft hij aan dat de locatie succesvol verzonden is, maar aankomen bij de auto doet hij niet..
Re: Send to Car...?
Geplaatst: 10.06.2014 - 07:21
door MichelR
Mijn auto is net 2 weken te vroeg geproduceerd anders had ik ook "Send to car"

maar helaas..
Re: Send to Car...?
Geplaatst: 10.06.2014 - 07:48
door rsnhakan
Sensus Connect (dus ook send to car) is voor een V40 pas beschikbaar vanaf MY15.
Re: Send to Car...?
Geplaatst: 10.06.2014 - 08:12
door MichelR
Nee, Send to car was toen ook al beschikbaar.. maar had je als je ook Volvo On Call er bij had gekocht.
Ik had in het verleden een tabel gevonden op Volvo site met functie's per model.
En bij de V40 stond toen dat net 2 weken na mijn auto productie het wel mogelijk is ivm andere Sensus module.
Re: Send to Car...?
Geplaatst: 10.06.2014 - 09:23
door rsnhakan
Ohja, met Volvo On Call kon je dan via de app een locatie sturen. Maar via Here.com werkt het niet zo ver ik weet.
Re: Send to Car...?
Geplaatst: 10.06.2014 - 09:29
door MichelR
Als VIN nummer intikt moet het lukken.. Zelf krijg ik dus de melding dat mijn VIN niet wordt ondersteund.
Re: Send to Car...?
Geplaatst: 10.06.2014 - 09:47
door rsnhakan
Als je via de VOC app een bestemming stuurt, krijg je daar gelijk een melding van in je navigatiesysteem. (gaat via de servers van Volvo On Call)
Als je dit via Here.com doet, moet je de send to car app openen in de auto, en daarna krijg je de verzonden bestemmingen te zien. Aangezien je niet over deze app beschikt, lijkt het mij sterk dat je ook de site kunt gebruiken. (gaat via internet namelijk)
Re: Send to Car...?
Geplaatst: 10.06.2014 - 09:54
door MichelR
Ik kan het zelf helemaal niet gebruiken aangezien mijn auto voor deze functie 2 weken te vroeg is geproduceerd..
