Origineel volvo guard klasse 3 afgekeurd
Geplaatst: 08.03.2014 - 00:23
Hallo,
Sinds vorige week ben ik een trotse bezitter van een C30 R-design uit november 2010.
Ik wilde hierop een alarm hebben en heb, na divers speurwerk oa hier op het forum, besloten om dan maar geld uit te geven en voor een origineel Volvo Guard Alarm te gaan.
Vorige week spullen besteld bij de dealer en zelf ingebouwd afgelopen weekend. De bumper los was even spannend, verder stelt het niet zoveel voor en liggen alle kabeltjes keurig op de plek waar je ze mag verwachten.
Bij software-laden zou ik een SMC-certificaat krijgen.
Was wat gedoe over omdat schijnbaar 24-48 u voor het daadwerkelijk kunnen aanvragen van het certificaat, bij SMC moet worden aangegeven dat dit wordt ingebouwd. Certificaat afgeven kon dus niet die dag.
Afijn, vanmorgen de auto een paar uur achtergelaten bij de dealer want dan zou ie officieel worden aangemeld en kon er een steekproef op vallen.
Pech of geluk? Maar hij viel in de steekproef en is uitvoerig gecontroleerd. Bij het afhalen van de auto blijkt --> SCM afgekeurd en krijg dus geen certificaat.
Volgens de "keurmeester" reageert de interieur beveiliging te laat:
"er kan, nog voor het akoestisch signaal gaat, gemakkelijk bijvoorbeeld een telefoon van een stoel worden gepakt na het inslaan van een zijruit."
Bijzonder, want alles is ingebouwd volgens specificaties en bovendien is dit, ookal achteraf ingeboud, originele alarm type goedgekeurd voor klasse 3.
Wie o wie is er op de hoogte van de eisen voor de interieurbeveiliging?
Het enige wat ik op de site van kiwa kan vinden is dát het alarm moet afgaan maar kan nergens een tijdsspanne vinden waarbinnen deze moet aanspreken.
Bron kiwa.nl
----------
T13 Ruimtelijke detectie:
Het alarm dient te worden geactiveerd wanneer een verticale plaat van
0,2 × 0,15 m2 met een snelheid van 0,4 m/s, parallel aan het wegdek
en onder een hoek van 45 ° met het middenlangsvlak van het voertuig
door het geopende raam van het voorportier in de passagiersruimte
over een afstand van 0,3 m EU 95/56, par. 5.2.11
----------
Dus was de keurmeester in een humeurige bui of heeft ie gewoon gelijk?
Maar als ie gelijk heeft, dan komt de vraag natuurlijk wat Volvo hieraan gaat doen, die verkopen het tenslotte als goedgekeurd alarm... en daar heb ik voor betaald....
De magazijn medewerker die mij de spullen heeft geleverd was vrij vandaag en zou me in de loop van de komende week bellen, mogelijk een andere interieursensor proberen...
Denk niet dat ze zitten te wachten op nog een keuring, kost ze immers een hoop tijd en daar ga ik niet zomaar voor betalen..
Advies welkom,
Grtz,
Hugo
Sinds vorige week ben ik een trotse bezitter van een C30 R-design uit november 2010.
Ik wilde hierop een alarm hebben en heb, na divers speurwerk oa hier op het forum, besloten om dan maar geld uit te geven en voor een origineel Volvo Guard Alarm te gaan.
Vorige week spullen besteld bij de dealer en zelf ingebouwd afgelopen weekend. De bumper los was even spannend, verder stelt het niet zoveel voor en liggen alle kabeltjes keurig op de plek waar je ze mag verwachten.
Bij software-laden zou ik een SMC-certificaat krijgen.
Was wat gedoe over omdat schijnbaar 24-48 u voor het daadwerkelijk kunnen aanvragen van het certificaat, bij SMC moet worden aangegeven dat dit wordt ingebouwd. Certificaat afgeven kon dus niet die dag.
Afijn, vanmorgen de auto een paar uur achtergelaten bij de dealer want dan zou ie officieel worden aangemeld en kon er een steekproef op vallen.
Pech of geluk? Maar hij viel in de steekproef en is uitvoerig gecontroleerd. Bij het afhalen van de auto blijkt --> SCM afgekeurd en krijg dus geen certificaat.
Volgens de "keurmeester" reageert de interieur beveiliging te laat:
"er kan, nog voor het akoestisch signaal gaat, gemakkelijk bijvoorbeeld een telefoon van een stoel worden gepakt na het inslaan van een zijruit."
Bijzonder, want alles is ingebouwd volgens specificaties en bovendien is dit, ookal achteraf ingeboud, originele alarm type goedgekeurd voor klasse 3.
Wie o wie is er op de hoogte van de eisen voor de interieurbeveiliging?
Het enige wat ik op de site van kiwa kan vinden is dát het alarm moet afgaan maar kan nergens een tijdsspanne vinden waarbinnen deze moet aanspreken.
Bron kiwa.nl
----------
T13 Ruimtelijke detectie:
Het alarm dient te worden geactiveerd wanneer een verticale plaat van
0,2 × 0,15 m2 met een snelheid van 0,4 m/s, parallel aan het wegdek
en onder een hoek van 45 ° met het middenlangsvlak van het voertuig
door het geopende raam van het voorportier in de passagiersruimte
over een afstand van 0,3 m EU 95/56, par. 5.2.11
----------
Dus was de keurmeester in een humeurige bui of heeft ie gewoon gelijk?
Maar als ie gelijk heeft, dan komt de vraag natuurlijk wat Volvo hieraan gaat doen, die verkopen het tenslotte als goedgekeurd alarm... en daar heb ik voor betaald....
De magazijn medewerker die mij de spullen heeft geleverd was vrij vandaag en zou me in de loop van de komende week bellen, mogelijk een andere interieursensor proberen...
Denk niet dat ze zitten te wachten op nog een keuring, kost ze immers een hoop tijd en daar ga ik niet zomaar voor betalen..
Advies welkom,
Grtz,
Hugo