Zijn er al veel PIH gebruikers waarbij de title een AH effect oproept?
Bij een mercedes zeggen ze altijd. eerst de 100k en dan...
Zelf merk ik nu rond de 4k km iets verschil vooral na een langere rit.
Bij welke km stand zouden we echt kunnen spreken van: nu is die echt ingelopen?
Hee, maar nu is mjn PIH ingereden hij rijdt nog soepeler dan voorheen...
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 16:29
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
-
- 1st Gear member
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 23.02.2013 - 10:17
Hoi,
Ik heb een verbruik van 2,9 en heb nu ongeveer 4500 km gereden. Wat ik alleen merk is dat, vooral, in de eerste kilometers dat ik de diesel gebruik het gebruik extreem hoog is. Ging laatst naar Maastricht en op het stuk A2 met trajectcontrole (gemiddeld 102km p.u., 108 op teller, versnelling in manueel) rijd ik dan 8,1 / 100. Dit is vrij verschrikkelijk. Stukje verder alleen maar 130/140 op teller met een verbruik van circa 7/100. Is dit normaal voor een opwarmende diesel? Rijd vaak kortere stukjes met weinig diesel, maar als ik hem gebruik is het vaak maar 5 minuten (zeker omdat hij soms uitgaat bij constante snelheid). Het verbruik is dan not within the range discussed here (1 - 16/17), het is eerder 1 oop 7/8.
Herkent iemand dit, of moet ik snel naar een garage...?
Ik heb een verbruik van 2,9 en heb nu ongeveer 4500 km gereden. Wat ik alleen merk is dat, vooral, in de eerste kilometers dat ik de diesel gebruik het gebruik extreem hoog is. Ging laatst naar Maastricht en op het stuk A2 met trajectcontrole (gemiddeld 102km p.u., 108 op teller, versnelling in manueel) rijd ik dan 8,1 / 100. Dit is vrij verschrikkelijk. Stukje verder alleen maar 130/140 op teller met een verbruik van circa 7/100. Is dit normaal voor een opwarmende diesel? Rijd vaak kortere stukjes met weinig diesel, maar als ik hem gebruik is het vaak maar 5 minuten (zeker omdat hij soms uitgaat bij constante snelheid). Het verbruik is dan not within the range discussed here (1 - 16/17), het is eerder 1 oop 7/8.
Herkent iemand dit, of moet ik snel naar een garage...?
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3919
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Ik herken dit. Vaak hoor je aan het geluid van de D5 dat niet alle vloeistoffen op temperatuur zijn. Na een kort stukje zie je het verbruik snel dalen tot 6L/100km bij 100 km/h en 7L/100km bij 130 km/h.mheliz schreef: Hoi,
Ik heb een verbruik van 2,9 en heb nu ongeveer 4500 km gereden. Wat ik alleen merk is dat, vooral, in de eerste kilometers dat ik de diesel gebruik het gebruik extreem hoog is. Ging laatst naar Maastricht en op het stuk A2 met trajectcontrole (gemiddeld 102km p.u., 108 op teller, versnelling in manueel) rijd ik dan 8,1 / 100. Dit is vrij verschrikkelijk. Stukje verder alleen maar 130/140 op teller met een verbruik van circa 7/100. Is dit normaal voor een opwarmende diesel? Rijd vaak kortere stukjes met weinig diesel, maar als ik hem gebruik is het vaak maar 5 minuten (zeker omdat hij soms uitgaat bij constante snelheid). Het verbruik is dan not within the range discussed here (1 - 16/17), het is eerder 1 oop 7/8.
Herkent iemand dit, of moet ik snel naar een garage...?
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 16:29
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Zo veel? Ik rij op de ACC bij 120km/u op zo'n 6.1L / 100km.
Bij 100km/u ligt het bij mij meestal op de 5.2L / 100km.
Ik heb gisteren bijvoorbeeld naar het werk gereden (80km) met een bijna lege accu. Ik heb 2.8kWh verbruikt waarvan 0.6kWh geregenereerd op de rit. Hierbij slechts 4.1L gebruikt. Dat is een 5.1L/100km. Dit is een gevarieerd stuk van zowel 100km/u als 120km/u.
Bij 100km/u ligt het bij mij meestal op de 5.2L / 100km.
Ik heb gisteren bijvoorbeeld naar het werk gereden (80km) met een bijna lege accu. Ik heb 2.8kWh verbruikt waarvan 0.6kWh geregenereerd op de rit. Hierbij slechts 4.1L gebruikt. Dat is een 5.1L/100km. Dit is een gevarieerd stuk van zowel 100km/u als 120km/u.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
Het is wel zo als de accu is leegg ereden en de auto schakelt dan automatisch over naar de D5, dan zal de eerste km's het verbruik extra hoog zijn.
1 de motor is dan vrijwel koud,
2 de accu wordt dan ook opgeladen.
Dit kun je makkelijk controleren in het menu: My Car > hybris > stroomverbruik
Dan zie je veelal pijlen van de motor naar de batterij lopen ten teken dat de motor ook de accu oplaad. Dat levert meteen een meerverbruik op zoals je dat ook zou
hebben in de stand save.
Echter in de stand save stopt het stroom opwekken indien er ongeveer voor 20km aan accu voorraad aanwezig is.
1 de motor is dan vrijwel koud,
2 de accu wordt dan ook opgeladen.
Dit kun je makkelijk controleren in het menu: My Car > hybris > stroomverbruik
Dan zie je veelal pijlen van de motor naar de batterij lopen ten teken dat de motor ook de accu oplaad. Dat levert meteen een meerverbruik op zoals je dat ook zou
hebben in de stand save.
Echter in de stand save stopt het stroom opwekken indien er ongeveer voor 20km aan accu voorraad aanwezig is.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
Klop jp-v60
Dat doet die van ons ook. Is natuurlijk wel afhankelijk van mee- of tegenwind. Daarbij moet de motor wel op temp zijn en de weg moet vlak zijn.
Een kleine helling af bij 100km/u resulteert zomaar in een verbruik van rond de 4.
Dat doet die van ons ook. Is natuurlijk wel afhankelijk van mee- of tegenwind. Daarbij moet de motor wel op temp zijn en de weg moet vlak zijn.
Een kleine helling af bij 100km/u resulteert zomaar in een verbruik van rond de 4.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
Vorige maand vond ik de D5 motor al fijner ronddraaiden. Maar afgelopen week merkt ik op langere stukken, dat de PIH nog weer soepeler draait.
Nu met tegen de 10k km schakelt en zoemt het op de diesel duidelijk smeuïger dan voorheen.
Daarbij is het diesel verbruik ook weer iets lager bij constante snelheden op CC. Uiteraard nog steeds erg afhankelijk van de windrichting.
Op elektrisch was het altijd al soepel en stil en merk ik geen verschil met nu.
Nu met tegen de 10k km schakelt en zoemt het op de diesel duidelijk smeuïger dan voorheen.
Daarbij is het diesel verbruik ook weer iets lager bij constante snelheden op CC. Uiteraard nog steeds erg afhankelijk van de windrichting.
Op elektrisch was het altijd al soepel en stil en merk ik geen verschil met nu.
Laatst gewijzigd door vaudi op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.