Pagina 1 van 1
Wijziging interval vervangen distri-riem D2
Geplaatst: 17.03.2014 - 15:43
door Walter
Berichtje van Volvo:
Volvo Car Company heeft besloten om met onmiddellijke ingang de service interval van de distributieriem van de 1.6 Dieselmotor te wijzigen van 240.000km naar 140.000km. Deze wijziging betreft alle modellen met motorcode 84, D4162T, vanaf modeljaar 2011. Bij alle betrokken Volvo’s waarbij de auto reeds meer dan
140.000km heeft gereden, dient de distributieriem bij de eerstvolgende onderhoudsbeurt te worden vervangen. Deze wijziging is doorgevoerd omdat uit onderzoek is gebleken dat de riem de interval van 240.000km niet probleemloos overbrugt. Dit kan in voorkomende gevallen tot motorschade en ongewenst hoge kosten voor de eigenaar leiden.
Re: Wijziging interval vervangen distri-riem D2
Geplaatst: 17.03.2014 - 18:08
door lint
Dat is verstandig, zeker door ervaring wijs geworden en de vervangingstermijn teruggebracht.
Re: Wijziging interval vervangen distri-riem D2
Geplaatst: 17.03.2014 - 18:33
door dbosker
voortschrijdend inzicht.
Trouwens mij is altijd op de lagere school geleerd - onmiddellijk (dubbel D, dubbel L), maar dat terzijde

Re: Wijziging interval vervangen distri-riem D2
Geplaatst: 17.03.2014 - 18:50
door Mart van der Steeg
Da's nogal een inschattingsfout geweest, een tonnetje minder voor vervangingsinterval.
Gezien de ingreep wordt het wel tijd eens een riem te maken die een paar ton mee kan. Er zijn toch 'super sterke vezels'van AKZO?
Re: Wijziging interval vervangen distri-riem D2
Geplaatst: 17.03.2014 - 18:51
door MarioC70
Er zijn al riemen die nooit meer vervangen hoeven worden..
Re: Wijziging interval vervangen distri-riem D2
Geplaatst: 17.03.2014 - 19:05
door mad
MarioC70 schreef:
Er zijn al riemen die nooit meer vervangen hoeven worden..
vertel....
Re: Wijziging interval vervangen distri-riem D2
Geplaatst: 17.03.2014 - 19:20
door Mart van der Steeg

roeiriemen?
Re: Wijziging interval vervangen distri-riem D2
Geplaatst: 17.03.2014 - 19:43
door MarioC70
Nieuwe Conti distributieriem gaat dieselleven mee
Techniek Distributieriem
Nu onze overheid dieselrijden bijna onbetaalbaar heeft gemaakt, komt Contitech met een werkzaam tegengif: de Conti Diesel Runner. Deze nieuwe distributieriem voor VW Golf en Tiguan common rail-motoren gaat een autoleven mee. Wat is het geheim…
Niet alleen de nokkenas, maar ook de brandstofpomp aandrijven is een extra uitdaging voor een distributieriem. Zeker als dat via rollen met kleine diameter gebeurt. Eindeloos ver heen en weer buigen en toch heel blijven, valt niet mee.
Daarom heeft Contitech voor de Diesel Runner dunnere trekkoorden gebruikt.
Re: Wijziging interval vervangen distri-riem D2
Geplaatst: 17.03.2014 - 19:45
door Mart van der Steeg
aha, nou da's wel een stap voorwaarts, nu nog in een Volvo hangen.
Re: Wijziging interval vervangen distri-riem D2
Geplaatst: 17.03.2014 - 19:56
door mad
MarioC70 schreef:
Nieuwe Conti distributieriem gaat dieselleven mee
Techniek Distributieriem
Nu onze overheid dieselrijden bijna onbetaalbaar heeft gemaakt, komt Contitech met een werkzaam tegengif: de Conti Diesel Runner. Deze nieuwe distributieriem voor VW Golf en Tiguan common rail-motoren gaat een autoleven mee. Wat is het geheim…
Niet alleen de nokkenas, maar ook de brandstofpomp aandrijven is een extra uitdaging voor een distributieriem. Zeker als dat via rollen met kleine diameter gebeurt. Eindeloos ver heen en weer buigen en toch heel blijven, valt niet mee.
Daarom heeft Contitech voor de Diesel Runner dunnere trekkoorden gebruikt.
Interessant! Merci!
Re: Wijziging interval vervangen distri-riem D2
Geplaatst: 18.03.2014 - 08:48
door jaapburg
MarioC70 schreef:
Nieuwe Conti distributieriem gaat dieselleven mee
Techniek Distributieriem
Nu onze overheid dieselrijden bijna onbetaalbaar heeft gemaakt, komt Contitech met een werkzaam tegengif: de Conti Diesel Runner. Deze nieuwe distributieriem voor VW Golf en Tiguan common rail-motoren gaat een autoleven mee. Wat is het geheim…
Niet alleen de nokkenas, maar ook de brandstofpomp aandrijven is een extra uitdaging voor een distributieriem. Zeker als dat via rollen met kleine diameter gebeurt. Eindeloos ver heen en weer buigen en toch heel blijven, valt niet mee.
Daarom heeft Contitech voor de Diesel Runner dunnere trekkoorden gebruikt.
Ik vraag me dan alleen af wat 'een autoleven lang' betekend. Dat zeggen ze ook van de longlife olie in de GT bakken, en van de retrofit roetfilters. Zou allemaal een autoleven lang mee gaan....
Wel een mooie vooruitgang.