Pagina 1 van 1
Probleem met kachelventilator
Geplaatst: 23.03.2014 - 20:47
door HansEindhovenV70
Hoi,
Ik heb een probleem met de kachelventilator, namelijk dat deze altijd alleen op de laagste stand draait. Ook als ik het knopje voor voorruit ontwaseming indruk blijft de motor langzaam draaien. Het gaat om een v70, 140 pk benzine uit 2002.
Ik heb zoiets vroeger weleens gehad bij een auto, toen was het een weerstand die vervangen moest worden.
Weet iemand wat dit kan zijn? Hoe op te lossen?
Alvast bedankt, Hans
Re: Probleem met kachelventilator
Geplaatst: 23.03.2014 - 21:23
door lint
Klinkt inderdaad als een probleem met kachelmotorweerstand of de motor zelf. Als je de schopplaat rechtsvoor en het dashboardkastje wegneemt kan je erbij.
Re: Probleem met kachelventilator
Geplaatst: 23.03.2014 - 22:20
door HansEindhovenV70
Dank voor je antwoord. Voordat de motor nu alleen op laagste toerental loopt viel het mij voorheen op dat het toerental weleens meer fluctueerde dan voorheen.... mijn eeste gedachte is dus de weerstand, delen jullie die mening?
Is dit door te meten?
Mvg, Hans
Re: Probleem met kachelventilator
Geplaatst: 23.03.2014 - 23:34
door MarioC70
lint schreef:
Klinkt inderdaad als een probleem met kachelmotorweerstand of de motor zelf. Als je de schopplaat rechtsvoor en het dashboardkastje wegneemt kan je erbij.
Re: Probleem met kachelventilator
Geplaatst: 24.03.2014 - 10:49
door Plein69
krijgt hij wel de juiste waardes door van de CCM?
Ventilatortje in het climatecontrol paneel een keer schoonmaken.
Richard
Re: Probleem met kachelventilator
Geplaatst: 24.03.2014 - 15:38
door HansEindhovenV70
Hoi,
Ik heb er vandaag aan gewerkt en het bleek de kachelmotorweerstand te zijn, deze vervangen en alles werkt weer als vanouds... het lastigste is om het achterste torx schroefje van de kachelmotor eruit te halen, je hebt hier maar heel erg weinig ruimte.
Hans
Re: Probleem met kachelventilator
Geplaatst: 24.03.2014 - 16:15
door JosW
HansEindhovenV70 schreef:
Hoi,
Ik heb er vandaag aan gewerkt en het bleek de kachelmotorweerstand te zijn, deze vervangen en alles werkt weer als vanouds... het lastigste is om het achterste torx schroefje van de kachelmotor eruit te halen, je hebt hier maar heel erg weinig ruimte.
Hans
Over dat schroefje, klopt. Doe ik met een flexibele schroevendraaier, anders lukt het bijna niet.