VOLVO 164 1969 Automaat
Geplaatst: 30.03.2014 - 22:59
Recent een rit gedaan van ongeveer 200km. Heen 100 km over autoweg(+/- 100kmh) en expresweg(+/-90kmh). Prima, geen problemen.
Terugweg - na 30km ongeveer 45minuten fileverkeer -20meter rijden/stilstaan - 100meter rijden/stilstaan - enzovoort. Temperatuur loopt op maar blijft wel ver van de rode zone. Autoweg verlaten en via binnenwegen naar huis. Naald komt terug netjes in het midden staan. Gestopt voor tankbeurt - bij aanzetten contact gaat naald onmiddellijk in het rood - wagen start niet - er gebeurt helemaal niets. Kwartiertje gewacht-naald zakt ondertussen weg uit de rode zone en wagen start normaal.
Vandaag een rit van +/- 13km - landelijk wegen(+/-70kmh) en op 2km van stalling wagen stilgelegd aan spoorwegovergang. Start normaal.
Op 1km van stalling 2minuten stilgestaan met draaiende motor achter voorganger. Bij aankomst aan stalling motor stilgelegd - poort geopend - starten onmogelijk.
Radiator en slangen zeer heet - koelwater staat op maximum. Tien minuten gewacht en start terug normaal.
De wagen is technisch in orde - motorrevisie - koelwater ok - enzovoort.
Moet ik me zorgen maken? Kan er iemand mij in de richting van een oorzaak en eventuele oplossing zetten aub?
Beste groeten.
Terugweg - na 30km ongeveer 45minuten fileverkeer -20meter rijden/stilstaan - 100meter rijden/stilstaan - enzovoort. Temperatuur loopt op maar blijft wel ver van de rode zone. Autoweg verlaten en via binnenwegen naar huis. Naald komt terug netjes in het midden staan. Gestopt voor tankbeurt - bij aanzetten contact gaat naald onmiddellijk in het rood - wagen start niet - er gebeurt helemaal niets. Kwartiertje gewacht-naald zakt ondertussen weg uit de rode zone en wagen start normaal.
Vandaag een rit van +/- 13km - landelijk wegen(+/-70kmh) en op 2km van stalling wagen stilgelegd aan spoorwegovergang. Start normaal.
Op 1km van stalling 2minuten stilgestaan met draaiende motor achter voorganger. Bij aankomst aan stalling motor stilgelegd - poort geopend - starten onmogelijk.
Radiator en slangen zeer heet - koelwater staat op maximum. Tien minuten gewacht en start terug normaal.
De wagen is technisch in orde - motorrevisie - koelwater ok - enzovoort.
Moet ik me zorgen maken? Kan er iemand mij in de richting van een oorzaak en eventuele oplossing zetten aub?
Beste groeten.