Pagina 1 van 1

Aankoop C30

Geplaatst: 06.04.2014 - 13:07
door ArieV40R
Beste forumleden

Ik oriƫnteer mij op de aanschaf van een gebruikte C30 ca 2009/2010.

Gelet op de kilometerprijsberekening maakt het voor mij niet zoveel uit of ik op benzine of diesel ga rijden. Daarom vind ik de toekomstige onderhoudskosten belangrijk.

Wanneer komen de grote onderhoudskosten bij:

- C30 benzine-uitvoering met 50.000 km op de teller?

-C30 drive E (diesel) met 140.000km op de teller?

Alvast bedankt,

Arie

Re: Aankoop C30

Geplaatst: 06.04.2014 - 19:44
door Paul
Bij Volvo zijn de onderhoudsprijzen bekend bij elke kilometer, volgens mij 20k 350 euro en 40k dan weer 500 euro ofzo.
En bij die met 140.000km zijn er DrivE modellen die bij 160.000km nieuwe riem moeten. D2 hoeft dit niet.
Verder ben ik met al mijn auto's nooit iets geks kwijt geweest naast de standaardonderhoudsdingen.

Re: Aankoop C30

Geplaatst: 06.04.2014 - 21:32
door lint
Volgens mij kan je bij de dealer een onderhoudsschema vragen met de prijzen van alle beurten.

Re: Aankoop C30

Geplaatst: 06.04.2014 - 21:56
door V50 R
Als je veel korte stukjes gaat rijden dan zou ik niet voor de d2/drive/1.6d gaan, de roetfilter kan dan gaan dicht zitten en de egr klep kan ook letterlijk roet in het eten gooien, wat natuurlijk de nodige kosten met zich mee brengt.
De benzine varianten zullen ook hun problematiek hebben, maar daar ben ik niet zo goed in thuis.
Wellicht heb je hier iets aan:
http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... rhoud.aspx

Re: Aankoop C30

Geplaatst: 07.04.2014 - 12:02
door prwi
V50 R schreef: Als je veel korte stukjes gaat rijden dan zou ik niet voor de d2/drive/1.6d gaan, de roetfilter kan dan gaan dicht zitten en de egr klep kan ook letterlijk roet in het eten gooien, wat natuurlijk de nodige kosten met zich mee brengt.
De benzine varianten zullen ook hun problematiek hebben, maar daar ben ik niet zo goed in thuis.
Wellicht heb je hier iets aan:
http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... rhoud.aspx
Aan de andere kant: als je alleen maar lange afstanden rijdt (wij doen 2*26km/dag), gaat zo'n roetfilter veel langer mee dan 120.000km. Bij onze C30 is recent de regeneratievloeistof aangevuld (90,- eu) en is het filter getest, volgens de meting is het filter voor ongeveer 20 procent vol. Km-stand is nu 145.000

Re: Aankoop C30

Geplaatst: 07.04.2014 - 14:02
door MartenS40
Als je het precies wilt weten kijk dan hier:
http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... rhoud.aspx
(ik zie overigens nu pas dat de link al gegeven was)

Kijk even bij autotrader oid voor een kenteken van een auto die je zou overwegen, vul dat in en voilla.

Overigens is het onderhoud bij de 1.8 en 2.0 (zijn nagenoeg identiek) allemaal niet zo spannend. Goed zelf te doen ook, en weinig problematische dingen.

Re: Aankoop C30

Geplaatst: 07.04.2014 - 20:20
door Longone
In dit geval voor de benzine gaan.

Je weet niet hoe de 1.6 PSA diesel onderhouden en bereden is, en de kans op een kapotte turbo van 1600 Euro tussen de 150.000 en 200.000 is niet geheel denkbeeldig.

Re: Aankoop C30

Geplaatst: 07.04.2014 - 20:27
door janvanmeer
Longone schreef: In dit geval voor de benzine gaan.

Je weet niet hoe de 1.6 PSA diesel onderhouden en bereden is, en de kans op een kapotte turbo van 1600 Euro tussen de 150.000 en 200.000 is niet geheel denkbeeldig.
nee hoor, als je maar om de 10.000 olie ververst met filter

Re: Aankoop C30

Geplaatst: 07.04.2014 - 20:44
door MartenS40
janvanmeer schreef:
Longone schreef: In dit geval voor de benzine gaan.

Je weet niet hoe de 1.6 PSA diesel onderhouden en bereden is, en de kans op een kapotte turbo van 1600 Euro tussen de 150.000 en 200.000 is niet geheel denkbeeldig.
nee hoor, als je maar om de 10.000 olie ververst met filter
Dus als de auto allemaal korte ritjes heeft gehad, en de Turbo is bijna aan het eind... Dan blijft hij het gewoon doen als TS dan gewoon de olie elke 10dkm gaat verversen... Geef jij ook garantie? O-)

Re: Aankoop C30

Geplaatst: 10.04.2014 - 14:32
door Richo
MartenS40 schreef: Dus als de auto allemaal korte ritjes heeft gehad, en de Turbo is bijna aan het eind... Dan blijft hij het gewoon doen als TS dan gewoon de olie elke 10dkm gaat verversen... Geef jij ook garantie? O-)
gewoon geen olie vervangen dan? draagt toch niet bij aan de levensduur...
olie aflaten dan meteen ff koelvloeistof mee doen boeit toch niet :D

Re: Aankoop C30

Geplaatst: 10.04.2014 - 14:41
door MarioC70
Longone schreef: In dit geval voor de benzine gaan.

Je weet niet hoe de 1.6 PSA diesel onderhouden en bereden is, en de kans op een kapotte turbo van 1600 Euro tussen de 150.000 en 200.000 is niet geheel denkbeeldig.
Ik weet niet hoe je aan dat bedrag komt? 1600 voor een turbo?

Re: Aankoop C30

Geplaatst: 10.04.2014 - 20:19
door MartenS40
Richo schreef:
MartenS40 schreef: Dus als de auto allemaal korte ritjes heeft gehad, en de Turbo is bijna aan het eind... Dan blijft hij het gewoon doen als TS dan gewoon de olie elke 10dkm gaat verversen... Geef jij ook garantie? O-)
gewoon geen olie vervangen dan? draagt toch niet bij aan de levensduur...
olie aflaten dan meteen ff koelvloeistof mee doen boeit toch niet :D
Tuurlijk olie verversen, even iets vaker als het kan, en zeker vaker bij veel korte ritjes. Je antwoorde op een suggestie van iemand die terecht opmerkt dat over het algemeen een slecht onderhouden diesel meer kan kosten dan een slecht onderhouden benzine (want kan meer kapot). Dan kun je daarna nog zoveel olie verversen tot je scheel ziet, de schade is al aanwezig en daar kom je niet meer onderuit.

Re: Aankoop C30

Geplaatst: 11.04.2014 - 21:49
door ArieV40R
Bedankt voor de reacties jongens!

Re: Aankoop C30

Geplaatst: 16.04.2014 - 17:46
door Rutger
Heb je een keuze gemaakt dan?