Wij hebben nu 1 PIH en straks wellicht 2. Onze elektroboer heeft gemeten hoeveel stroom ons bedrijf gebruikt en kwam op een max verbruik van 54 ampere op een hoofdzekering van 80 amp, dus 26 over.
De laadpaal voor twee auto's trekt volgens de leasemij 32 ampere, en dus hebben we niet genoeg capaciteit.
Klopt dat wat hierboven staat? Trekt zo'n paal als er twee auto's aanhangen inderdaad 32 ampere? Ik ben niet erg technisch geschoold maar 32 ampere lijkt me wel erg veel!
Edit: de mensen die opladen werken 8 uur per dag op kantoor en we hoeven dus niet snel te laden. Het is prima als de accu in 8 uur langzaam volloopt.
Laadpaal & impact om stroomverbruik
- hans98
- 4th Gear member
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
- Locatie: Leiderdorp
Laatst gewijzigd door hans98 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: toevoeging
Reden: toevoeging
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
-
- 4th Gear member
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 30.11.2012 - 13:46
Volgens mij kan de paal ingesteld worden op een maximum ampere, deze zou je dus ook lager kunnen laten zetten....
Ik weet niet hoeveel die van ons op de zaak trekken, genoeg capaciteit. Bij mij thuis staat die volgens mij op max 13 ampere.
Ik weet niet hoeveel die van ons op de zaak trekken, genoeg capaciteit. Bij mij thuis staat die volgens mij op max 13 ampere.
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
In de praktijk wordt die maximale 16A niet gehaald. Maar voor de veiligheid zou je beide palen op max 10A in kunnen stellen.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
- Poni
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31
Ja maar als je een hoofdzekering van 80a hebt mag je ook niet doorlopend daarbij in de buurt zitten.
Heel veel apparaten, vooral motoren, hebben de nare eigenschap bij het opstarten een stroompiek te veroorzaken.
Je wilt niet dat je hoofdzekering eruit ligt, want dat kost toch steeds weer een hoop tijd om er weer een goede in te krijgen.
Maarrreeh, is het 80a 1 fase of is het 3-fase en is in dat geval gekeken naar de afzonderlijke fases?
Heel veel apparaten, vooral motoren, hebben de nare eigenschap bij het opstarten een stroompiek te veroorzaken.
Je wilt niet dat je hoofdzekering eruit ligt, want dat kost toch steeds weer een hoop tijd om er weer een goede in te krijgen.
Maarrreeh, is het 80a 1 fase of is het 3-fase en is in dat geval gekeken naar de afzonderlijke fases?
Poni
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S