Pagina 1 van 2

Beetje zure columnist

Geplaatst: 13.04.2014 - 09:33
door Volvoman

Re: Beetje zure columnist

Geplaatst: 13.04.2014 - 09:58
door Ben
Ik had het al gelezen en concludeerde toen dat hij iets vertelt over het recente (Ford) verleden van Volvo.

Re: Beetje zure columnist

Geplaatst: 13.04.2014 - 10:52
door Mart van der Steeg
Wat zurig wellicht, maar de kern is niet helmaal onterecht.
Een unieke positie in de markt is kostbaar. Vergelijk het met destijds de smaakverandeing van coca cola. Qua marketing een misser. Alleem het gedoe leverde zoveel publiciteit op dat het weer goed kwam.

Re: Beetje zure columnist

Geplaatst: 13.04.2014 - 11:19
door BlackcurrantV70
Met de voetgangersairbag en city safety zijn ze toch wel weer naar veiligheid gericht ?

Re: Beetje zure columnist

Geplaatst: 13.04.2014 - 11:24
door Mart van der Steeg
Dat klopt, maar ook concurrenten hebben tegenwoordig veel veiligheidsvoorzieningen.
Een Volvo besteed ook constructief veel aandacht aan veiligheid en duurzaamheid wat niet direct zichtbaar is. Dat moet dan wel 'uitgevent' worden om de unieke positie te handhaven.

Re: Beetje zure columnist

Geplaatst: 13.04.2014 - 11:32
door lint
Het blijft een wat zuur betoog met soms kleine dingen om over na te denken voor de toekomst.

Re: Beetje zure columnist

Geplaatst: 13.04.2014 - 12:05
door DrRossi
Het gaat er niet om hoe veilig Volvo is, het gaat erom dat ze het imago hebben/hadden.
Als ze nu een sexy imago willen creeren dan verliezen ze meer klanten dan hun lief is vermoed ik.
Geely heeft het imago gekocht lijkt me.
Dat is in de afgelopen 40 jaar zorgvuldig wereldwijd opgebouwd.
Door in films de juiste personages te kiezen en gedegen campagnes.

Volvo sexy, hou toch op !

Re: Beetje zure columnist

Geplaatst: 13.04.2014 - 12:38
door Oceanracer
Met het imago "veilig & duurzaam" trok Volvo niet voldoende (nieuwe) klanten. Volvo verliest met het ouder worden van haar klandizie uiteraard ook een marktaandeel. Kennelijk proberen ze met het nieuwe imago "hip & sexy" een andere (lees: grotere) groep Volvorijders weg te kapen bij andere merken. Met dank aan de enorme subsidies is dat bij de PIH in Nederland inmiddels al gelukt. Als de markt verandert, moet je als merk een keuze maken. Volvo heeft er duidelijk voor gekozen ook te veranderen. Of dit de juiste keuze is, zal over een jaar of vijf wel blijken.

Re: Beetje zure columnist

Geplaatst: 13.04.2014 - 13:48
door Paul
Die jongens bij NU.nl worden betaald per view. Dus hoe zuurder de titel hoe meer views...

Re: Beetje zure columnist

Geplaatst: 13.04.2014 - 13:57
door Hksvs
Je kunt je afvragen of die veranderingen zo drastisch en allesomvattend moesten zijn. Maar als ik Femke Bruggeman, PR manager van Volvo mag citeren:

2020: geen doden en gewonden
‘Als je aan mensen vraagt waar Volvo voor staat, dan is het vooral veiligheid,’ aldus Bruggeman, ‘Wil je die positie waarmaken, dan moet je blijven investeren op dit gebied. Dat is bijvoorbeeld te zien bij de Volvo XC90, die eind 2014 op de markt komt, en die met tal van dit soort baanbrekende veiligheidstechnieken zal zijn uitgerust. We hebben daarnaast ook een visie gepubliceerd dat er in 2020 geen doden of gewonden meer zullen vallen waar een Volvo bij betrokken is. Dat is een zeer ambitieuze doelstelling, die je toch waar zal moeten maken! Daar werken we dan ook aan.’

Re: Beetje zure columnist

Geplaatst: 13.04.2014 - 15:02
door lint
Als het goed is zal het merk Volvo altijd worden geassocieerd met veiligheid dat is het merk aan zijn stand verplicht.

Re: Beetje zure columnist

Geplaatst: 13.04.2014 - 18:52
door LtStone
Zelfs nog voordat ik me ga verdiepen in of de beste man een punt heeft of niet ontgaat mij iedere rede of relavantie mbt de oorsprong of nog erger de (absolute) noodzaak van deze review. Reed er "gisteren" een Volvo op hem in op de A10? Werd ie bij een stoplicht er uit gereden? Hekelt hij de PIH rijders hun belasting voordeel? Is het net uit met zijn vriend (ja, vriend) en die heeft "de Volvo meegenomen" of stond hij simpelweg op en dacht vanaf dat moment ik heb de drang iets of iemand af te branden vandaag en toen viel zijn oog op de Volvo sleutel van een collega? Enfin, hij heeft in de kern een punt maar overdrijft wel enigszins. Inpakken? Volvo bestond langer en zal waarschijnlijk langer bestaan dan NU.nl (zeker met dit soort medewerkers). Als we toch het woord afzeiken moeten bezigen dan is het nu wel.

Een regel: Fuck you to, son of a bitch!

Re: Beetje zure columnist

Geplaatst: 13.04.2014 - 19:14
door Volvoman
We blijven altijd aardig...... al heb je waarschijnlijk gelijk.

Re: Beetje zure columnist

Geplaatst: 13.04.2014 - 19:41
door jpwg001
En dan is het nog fuck you TOO...

Re: Beetje zure columnist

Geplaatst: 13.04.2014 - 19:49
door 4wielen
Mart van der Steeg schreef: Wat zurig wellicht, maar de kern is niet helmaal onterecht.
Een unieke positie in de markt is kostbaar. Vergelijk het met destijds de smaakverandeing van coca cola. Qua marketing een misser. Alleem het gedoe leverde zoveel publiciteit op dat het weer goed kwam.
Ten eerste is het hele verhaal van die gast lariekoek. Terecht dat Volvo helemaal niets meer doet met het branden van veiligheid, want Volvo is geen zier veiliger dan, laten we zeggen een BMW, Audi of Mercedes, en wordt door de gemiddelde consument ook helemaal niet zo gezien. Maar ja, zo'n zogenaamde merkenexpert moet toch iets te verkopen hebben. Gebakken lucht ja.

Ten tweede is het hier genoemde voorbeeld van Coca Cola al net zo'n misser; is het onbekendste broodje aapverhaal van de marketing. De verkopen van Coca Cola gingen helemaal niet omlaag na de smaakverandering, hier speelden hele andere krachten (management dat gevoelig was voor lokaal commentaar).

Marketing is het 'vakgebied' waarin de meeste onzin wordt verkocht. Dat begint al op de hbo's en universiteiten, waar visies worden verkocht als wetenschappelijke feiten. Neem een Kotler, of recenter Simon Sinek: niets meer dan aansprekende verhalen, maar zonder enige wetenschappelijke onderbouwing. Maar ja, marketeers kunnen zo mooi verhalen verkopen he...

Re: Beetje zure columnist

Geplaatst: 13.04.2014 - 21:30
door Boreas
Volvo wekt op zijn minst de schijn de (oude) weg een beetje kwijt te zijn en zich op nieuwe bestemmingen/doelgroepen te richten. Omdat ik mezelf tot de oude doelgroep reken, vind ik dat persoonlijk jammer. Het kan zijn dat ik tot een uitstervend ras behoor en daarvoor loont het inderdaad niet om auto's produceren. En als we naast deze uitstervende groep ook alle Volvoleasehebbers even wegdenken, wie zou dan nog om welke reden een Volvo kopen? Een S60 hip en sexy ???

Re: Beetje zure columnist

Geplaatst: 13.04.2014 - 21:42
door 4wielen
Boreas schreef: En als we naast deze uitstervende groep ook alle Volvoleasehebbers even wegdenken, wie zou dan nog om welke reden een Volvo kopen? Een S60 hip en sexy ???
Waarom koop je dan een Audi? Of een Peugeot? Maakt toch allemaal geen bal uit...

Re: Beetje zure columnist

Geplaatst: 13.04.2014 - 21:49
door LtStone
Ach de wereld is niet meer wat het was. Vroeger vóór de nu uitstervende mastodonten nog babies waren was het leven simpel:
Passie: Italiaans
Degelijk: Duits
Alternatief: Frans
Inovatief: Ford
Veilig: Volvo
Gelikt: Engels

En toen begon iedereen de goede eigenschappen van de andere over te nemen, te jatten, te incorpereren. Hierbij blijft echter de afkomst (hadnekkig?) toch altijd meespelen. Ook in respectievelijke Directies mastodonten aanwezig?

Wie zal het zeggen waar dit allemaal eindigd. Welkom in de nieuwe wereld.

Re: Beetje zure columnist

Geplaatst: 13.04.2014 - 22:04
door Msuidgeest
Ik hoop dat Volvo weer normale auto's gaat maken: ik begin een beetje een hekel te krijgen aan de gemiddelde V40-D2-rijder vanwege hun petjesgedrag.

En die veiligheidsdingen zie je de laatste tijd overal op. Laatst een C1 gezien met een knipperlampje in de spiegel omdat ik in de dodehoek reed.

Re: Beetje zure columnist

Geplaatst: 13.04.2014 - 22:07
door 4wielen
LtStone schreef: Ach de wereld is niet meer wat het was. Vroeger vóór de nu uitstervende mastodonten nog babies waren was het leven simpel:
Passie: Italiaans
Degelijk: Duits
Alternatief: Frans
Inovatief: Ford
Veilig: Volvo
Gelikt: Engels

En toen begon iedereen de goede eigenschappen van de andere over te nemen, te jatten, te incorpereren. Hierbij blijft echter de afkomst (hadnekkig?) toch altijd meespelen. Ook in respectievelijke Directies mastodonten aanwezig?

Wie zal het zeggen waar dit allemaal eindigd. Welkom in de nieuwe wereld.
Misschien hebben ze geprobeerd het zo te branden, maar heeft dat gewerkt??? Italiaanse bakken waren voorzover ik me herinner vooral op na 100.000 kilometer, Fransen roestten onder je kont weg en een Ford Sierra innovatief???

Ik denk dat auto's zoveel beter zijn geworden dat het allemaal niet zoveel uitmaakt wat je koopt. En dat zie je nu ook terug in de feiten: als je maar 14% bijtelling hebt, zwicht iedereen massaal. Waarom zou je het dan nog over veiligheid hebben...