Volvodrive Magazine nr 19

In deze rubriek alles over het vakblad voor de Volvoliefhebber.
Gebruikersavatar
Volvoman
7th Gear member
Berichten: 7651
Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
Locatie: GLD
Contacteer:

Hij is weer onderweg! Eind van de maand op de deurmat!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
Gebruikersavatar
Stinky
6th Gear member
Berichten: 3176
Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
Locatie: Terheijden
Contacteer:

Niks over Volvo World 2014? ;)
Gebruikersavatar
Boreas
2nd Gear member
Berichten: 239
Lid geworden op: 25.09.2011 - 13:56

Volvoman schreef: Hij is weer onderweg! Eind van de maand op de deurmat!
Nog niets ontvangen.....................
Het blaadje is overigens in mij ogen niet zo "premium" als die auto's van Volvo (pretenderen te) zijn. :( Ik druk me maar voorzichtig uit.
Meus automobilis non volvit, sed currit.
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

Ik heb hem ondertussen al wel ontvangen, weer een mooi premium exemplaar met dito inhoud :D

laatste Volvo (960) verkocht
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40460
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Het is een prachtige glossy met zeer veel informatie en mooie verhalen voor de Volvoliefhebber.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27007
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Nog niets ontvangen.....................
Het blaadje is overigens in mij ogen niet zo "premium" als die auto's van Volvo (pretenderen te) zijn. :( Ik druk me maar voorzichtig uit.
Het is toch best een premium blad, wat is er volgens jou mis mee?
Laatst gewijzigd door lint op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

Boreas schreef:
Volvoman schreef:Het blaadje is overigens in mij ogen niet zo "premium" als die auto's van Volvo (pretenderen te) zijn. :(
Afbeelding
Gebruikersavatar
Boreas
2nd Gear member
Berichten: 239
Lid geworden op: 25.09.2011 - 13:56

Silver_R schreef:
Boreas schreef:
Volvoman schreef:Het blaadje is overigens in mij ogen niet zo "premium" als die auto's van Volvo (pretenderen te) zijn. :(
Afbeelding
Inderdaad Silver R: Als je iets doet, doe het dan goed. 8-) Dat geldt ook voor Volvo Nederland

Over dat laatste nummer kan ik natuurlijk nog niet oordelen. Ik heb het ook niet zozeer over de inhoud (vanzelfsprekend veel geklop op de Volvoborst), maar de papiersoort/druktechniek/kwaliteit (ik ben geen graficus) had steeds een hoog IKEA of Skoda gehalte.
Meus automobilis non volvit, sed currit.
Gebruikersavatar
Volvoman
7th Gear member
Berichten: 7651
Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
Locatie: GLD
Contacteer:

de papiersoort had een Skoda gehalte.... Sorry hoor :sleep:
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

Boreas schreef: maar de papiersoort/druktechniek/kwaliteit (ik ben geen graficus) had steeds een hoog IKEA of Skoda gehalte.
Hoe weet je dan waar je over praat. Als ik geen verstand heb van kanaries ga ik er toch ook geen oordeel over vellen op een kleindierententoonstelling als keurmeester. :sleep:

laatste Volvo (960) verkocht
Gebruikersavatar
Boreas
2nd Gear member
Berichten: 239
Lid geworden op: 25.09.2011 - 13:56

dbosker schreef: Ik heb hem ondertussen al wel ontvangen, weer een mooi premium exemplaar met dito inhoud :D
Om on topic te blijven en niet te vervallen in persoonlijk aanvallen: Misschien wil je zo vriendelijk zijn mij uit te leggen wat er zo premium aan het "exemplaar" (alleen het jouwe?) is en "dito" aan de inhoud. De gemiddelde lezer van glossy's is geen graficus/a, maar merkt toch wel het verschil op tussen de Car Magazine en de Autoweek.
Meus automobilis non volvit, sed currit.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40460
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Uit alles blijkt dat mijnheer Boreas geen idee heeft waar hij over praat.
Hij heeft geen kennis van grafische technieken en meet zich toch een mening aan over papier en drukkwaliteit.
Hij stelt dat Volvo Nederland het blad uitgeeft en dat is niet zo.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

Ben schreef: Uit alles blijkt dat mijnheer Boreas geen idee heeft waar hij over praat.
Hij heeft geen kennis van grafische technieken en meet zich toch een mening aan over papier en drukkwaliteit.
Hij stelt dat Volvo Nederland het blad uitgeeft en dat is niet zo.
+10.000

laatste Volvo (960) verkocht
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

Boreas schreef: Misschien wil je zo vriendelijk zijn mij uit te leggen wat er zo premium aan het "exemplaar" (alleen het jouwe?) is en "dito" aan de inhoud.
Nee, daar heb ik geen behoefte aan, de essentie van mijn betoog leek me overduidelijk.

laatste Volvo (960) verkocht
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27007
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Laat maar in zijn sop gaar koken, daar komen wij nooit uit en volgens mij is Boreas tamelijk eigenwijs en niet makkelijk te overtuigen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

Helemaal mee eens Ben.
Wat ik niet zo goed begrijp is dat, als zoveel mensen ergens blij mee zijn en als iemand heel erg zijn best om iets moois te creëren, dit dan altijd maar afgebrand moet worden.
We leven in een land waar vrijheid van meningsuiting heel belangrijk is maar in dit geval heb ik geen behoefte aan de uiting van deze mening.
Gebruikersavatar
Boreas
2nd Gear member
Berichten: 239
Lid geworden op: 25.09.2011 - 13:56

Ben schreef: Uit alles blijkt dat mijnheer Boreas geen idee heeft waar hij over praat.
Hij heeft geen kennis van grafische technieken en meet zich toch een mening aan over papier en drukkwaliteit.
Hij stelt dat Volvo Nederland het blad uitgeeft en dat is niet zo.
Mijnheer Ben, Leg dan eens hoe het wel zit in plaats van mij persoonlijk aan te vallen. Ik dacht dat beheerders van het forum de discussie juist graag zakelijk en on topic wilden houden.

Is de papiersoort van het Volvodrive Magazine gelijkwaardig aan die van Carros of Car Magazine of zelfs maar Top Gear en om welke papiersoort gaat het dan? En wat voor (hoogwaardige )druktechniek wordt er gebruikt? Ik neem aan dat u dat helder uiteen kan zetten. Als eenvoudig lezer zie ik (en meer mensen in mijn omgeving) een blad dat een te goedkope indruk maakt voor een merk met premium aspiraties.
Meus automobilis non volvit, sed currit.
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

Boreas schreef:
Ben schreef: Uit alles blijkt dat mijnheer Boreas geen idee heeft waar hij over praat.
Hij heeft geen kennis van grafische technieken en meet zich toch een mening aan over papier en drukkwaliteit.
Hij stelt dat Volvo Nederland het blad uitgeeft en dat is niet zo.
Mijnheer Ben, Leg dan eens hoe het wel zit in plaats van mij persoonlijk aan te vallen. Ik dacht dat beheerders van het forum de discussie juist graag zakelijk en on topic wilden houden.

Is de papiersoort van het Volvodrive Magazine gelijkwaardig aan die van Carros of Car Magazine of zelfs maar Top Gear en om welke papiersoort gaat het dan? En wat voor (hoogwaardige )druktechniek wordt er gebruikt? Ik neem aan dat u dat helder uiteen kan zetten. Als eenvoudig lezer zie ik (en meer mensen in mijn omgeving) een blad dat een te goedkope indruk maakt voor een merk met premium aspiraties.
Gaat het niet ook een beetje om de inhoud van het blad?
Was het niet diezelfde Boreas die een Polestar wat betreft prijs helemaal over de top vond?
Ik heb een poosje een abonnement op Carros gehad. Ik vond het blad niet mooi (mijn persoonlijke mening). Papiersoort en druk (om toch maar even bij jouw terminologie te blijven) zagen er wel goed uit (voor zover ik dat kan beoordelen met mijn beperkt grafische kennis). De inhoud vond ik echter minder. Hoop reclame voor de meest dure horloges + gadgets. Hoop Ferrari gehalte. De meest exotische en dure auto's rolden over het papier. Volvodrive is duidelijk van een ander kaliber en andere doelgroep (marketing term - laat mij daar nou toevallig wel verstand van hebben).

laatste Volvo (960) verkocht
Gebruikersavatar
Boreas
2nd Gear member
Berichten: 239
Lid geworden op: 25.09.2011 - 13:56

Silver_R schreef: Helemaal mee eens Ben.
Wat ik niet zo goed begrijp is dat, als zoveel mensen ergens blij mee zijn en als iemand heel erg zijn best om iets moois te creëren, dit dan altijd maar afgebrand moet worden.
We leven in een land waar vrijheid van meningsuiting heel belangrijk is maar in dit geval heb ik geen behoefte aan de uiting van deze mening.
Prima als je blij met een eenvoudig uitgegeven blad. Dat gun ik jou en iedereen van harte. Maar waarom wil je het dan per se premium noemen? Toch niet omdat Boreas iets chicers verwacht van Volvo . Hopelijk is er een graficus in de zaal :-) die wel in staat is een adequate en zakelijke reactie te geven op mijn lekenoordeel. Dan ben ik de eerste op mijn ongelijk te erkennen :sick:.
Meus automobilis non volvit, sed currit.
Gebruikersavatar
dbosker
6th Gear member
Berichten: 3320
Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
Locatie: Weener

Boreas schreef: Dan ben ik de eerste op mijn ongelijk te erkennen :sick:.
Dat zou dan voor het eerst zijn :D

laatste Volvo (960) verkocht
Gesloten

Terug naar “Volvo Drive Magazine”