Standkachel

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
PIHans
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 11.02.2014 - 18:41

Mijn standkachel gaat soms (meerdere keren per week) zonder reden aan. Bijvoorbeeld als ik thuiskom van een rit, maar ook als ik de auto alleen verplaats blijft hij ruim een half uur aan. Je hoort en ruikt hem dan. Niet echt efficient. Herkent iemand dit? Ik overweeg om de auto op de binnenstand te te zetten.
Gebruikersavatar
sergestoord
2nd Gear member
Berichten: 166
Lid geworden op: 20.07.2013 - 14:14
Locatie: Amsterdam

Heb je automatisch verwarmen aanstaan? Tijdens een elektrische rit wordt de standkachel gebruikt om het interieur te verwarmen.
V60 D6 PIH MY2014
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15371
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Heeft niets met de stand binnen te maken maar dat automatisch verwarmen aan staat. Rijd je veel op Pure?
PIHans
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 11.02.2014 - 18:41

Het was idd na een elektrische rit met de airco aan, het schuifdak open... Misschien dat hij dan toch wil bijverwarmen? Kan ik dat voorkomen? Blijf het vreemd vinden dat hij 40 minuten aan blijft staan na parkeren.
Gebruikersavatar
jrkalf
3rd Gear member
Berichten: 450
Lid geworden op: 18.01.2014 - 16:29
Locatie: Nederland
Contacteer:

Dat klinkt niet meer als voorverwarmen maar het schoonbranden van de catalysator.
Dat schijn je 2x te kunnen onderbreken, maar de derde keer is verplicht. Hoe en wat is me een raadsel. Btw, dat stinkt ook best wel.

Volgens mij moeten we maar eens een volvo v60 wiki met al dit soort informatie opzetten.
Weten is leuk, controleren is beter.

Afbeelding auto's:
2017- : Volvo v90 T5 Inscription Onyx Black Afbeelding

Afbeelding auto's:
2014-2017: Volvo v60 D6
2010-2014: Volvo 850 T-5R
2008-2010: Volvo 854 2.5_20v
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15371
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Als je auto aan het opladen bent blaast hij ook erg vaak. (koeling/verwarming van het accupakket)

Inderdaad, roetfilter kan het probleem ook zijn maar dan draait de motor in de hybrid stand ongeacht de accucapaciteit. Alleen met de stand pure is elektrisch rijden mogelijk. Rijd je toevallig veel korte stukjes?
PIHans
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 11.02.2014 - 18:41

jrkalf schreef: Dat klinkt niet meer als voorverwarmen maar het schoonbranden van de catalysator.
Dat schijn je 2x te kunnen onderbreken, maar de derde keer is verplicht. Hoe en wat is me een raadsel. Btw, dat stinkt ook best wel.

Volgens mij moeten we maar eens een volvo v60 wiki met al dit soort informatie opzetten.
Katalysator reinigen gebeurt volgens mij alleen met lopende diesel, Ben wel eens gestopt om te tanken tijdens het proces, dit stinkt idd enorm/

Volvo PIH wiki lijkt me ideaal. Is er geen forumlid met IT kennis die de inhoud van dit forum kan rubriceren?
Gebruikersavatar
jrkalf
3rd Gear member
Berichten: 450
Lid geworden op: 18.01.2014 - 16:29
Locatie: Nederland
Contacteer:

PIHans, ja dat kan ik wel. Zo lastig is dit niet. Ik heb er al eens naar gekeken voor de volvo850club, maar de commissie heeft toen ik het aangaf nooit actief contact gezocht om het echt uit te voeren. Daardoor heb ik het niet doorgezet.

Nee, dat zou ik niet direct nu zelfstandig gaan doen. Ondanks dat dit niet een te grote actie is om uit te voeren. Een kwestie van goed opzetten, een goed moderatie model om wildgroei te voorkomen.
Het mooiste zou zijn om dit onder het huidige volvo-forum.nl te kunnen doen met Ben. http://wiki.volvo-forum.nl/ lijkt me een uitstekende plek.
Met het oog op bredere inzetbaarheid richting meerdere automodellen zou een forum brede wiki uitstekend van dienst kunnen doen.


Jelle
Weten is leuk, controleren is beter.

Afbeelding auto's:
2017- : Volvo v90 T5 Inscription Onyx Black Afbeelding

Afbeelding auto's:
2014-2017: Volvo v60 D6
2010-2014: Volvo 850 T-5R
2008-2010: Volvo 854 2.5_20v
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”