VOLVO 164 1969 Automaat

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
charlie
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 23.10.2013 - 20:19

Enkele weken geleden ondervond ik startproblemen met mijn wagen. En ik heb de indruk dat die gerelateerd zijn met hoge temperatuur.
Terugkerende van een lange rit en een 30-tal minuten file ging ik tanken. Na het tanken startte de wagen niet meer . Een 15-tal minuten gewacht en succesvol gestart. Aangekomen bij de stalling stilgelegd en andermaal hetzelfde probleem. Een paar dagen later hetzelfde probleem na een rit van ongeveer 15km.
Naar de dealer om de thermostaat te vervangen en ook het startprobleem te bekijken/op te lossen.
Een nieuw contact gemonteerd en op weg naar de jaarlijkse keuring. Op de keuring 3x op rij een startprobleem. Terug naar de dealer en ben de wagen verleden week gaan halen na montage van andermaal een nieuw contact op de automaat. Bij thuiskomst en een rit van 35km, waarvan 15km autoweg, stilgelegd en terug gestart zonder probleem.
De dealer deed zijn uiterste best , is zeer flexibel geweest en uitermate klantvriendelijk.

Mogelijk is het probleem opgelost maar toch wil ik graag jullie meningen. Een contact dat stukgaat is uiteraard mogelijk, en een nieuw gemonteerd contact met een defect is ook niet onmogelijk. Maar.......ik heb er geen goed gevoelen bij.

Is er iemand die ervaring heeft met het gestelde probleem? Graag verneem ik jullie commentaren.
Laatst gewijzigd door charlie op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27658
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Welke contacten zijn vervangen bij je auto?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
charlie
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 23.10.2013 - 20:19

Startrelais en contactdoos(3stekkers) met pin welke in de automaat zit.
Gebruikersavatar
retsok
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 29.08.2010 - 19:38

Dit klinkt als een kapotte bobine. Deze zou ik eerst vervangen.
charlie
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 23.10.2013 - 20:19

Een tijdje weggeweest vandaar deze late reactie.

Het(nieuwe) automaatcontact bleek defect te zijn. De dealer bestelde een nieuw en momenteel zijn de problemen van de baan. Gisteren 250km -waarvan 100km in de Belgische Voerstreek - ik ondervind geen problemen.

Toch ferm bedankt voor de tip!!
Martien01#
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 17.03.2024 - 13:22

Beste allemaal,
Ben nieuw en kan nog niet goed vinden hoe een nieuw item te maken. Vandaar op deze manier. Sorry voor dat.
Heb onlangs een 164 gekocht die lang heeft stilgestaan. Krijg voldoende benzine en heb vonkende bougies. Wanneer ik brandstof of startpilot gebruik wil hij aanslaan. Heb de indruk dat injector niet werkt. Wanneer ik de contacten meet op de injectors meet ik beide massa. Een van deze twee moet plus puls geven in mijn beleving. Kan iemand mij verder helpen.
Alvast bedankt.
Groetjes Martien
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”