Pagina 1 van 1

schijf en blokjes

Geplaatst: 31.05.2014 - 21:14
door Botjo
oke dan,

toch even een vraag aan diegene,

voor mijn volvo s70 van dec 1999 wil ik mijn schijven en remblokken vervangen,de schijven zo wie zo, die zijn aardig versleten,nou wil het geval dat waar ik altijd mijn onderdelen haal toch wel behoorlijk aan de prijs is ,ben zo ongeveer € 200,- kwijt, (voor mijn vorige auto ,een 960 van 95 was ik goedkoper uit)
is dit een beetje een normale prijs of zijn er mensen die een ander adres weten waar het toch goedkoper is?
moet wel zeggen dat we praten over Brembo schijven of ABS blokken en schijven.

Iemand goeie tips/adviezen?

Re: schijf en blokjes

Geplaatst: 31.05.2014 - 21:29
door lint
Is die € 200 voor 2 remschijven of is dat inclusief de remblokken? Voor de hele set, dus schijven en remblokken, is dat een redelijke prijs.

Re: schijf en blokjes

Geplaatst: 01.06.2014 - 11:22
door Botjo
Dat is voor de hele set,ik vond het wel aan de prijs,heb hiervoor een 960 gehad en daar was ik een stuk minder kwijt!

Re: schijf en blokjes

Geplaatst: 01.06.2014 - 11:27
door lint
Ja, dat is de vooruitgang. Je kan goedkopere onderdelen nemen maar meestal geeft dat klachten van piepende remmen, snel zwart worden van de velgen en kromme schijven na korte tijd.

Re: schijf en blokjes

Geplaatst: 03.06.2014 - 13:11
door glenfiddich1983
Alles rondom?

Als het alleen vóór is vind ik het aardig aan de prijs.

Re: schijf en blokjes

Geplaatst: 05.06.2014 - 00:19
door mightyspawn
Heb laatst paar keer bij mister-auto besteld. Eerste keer slechte ervaring wegens beschadigd pakket door PostNl. Gelukkig is alles verzekerd bij mister-auto. Zonder vragen meteen nieuw artikel toegestuurd gekregen via UPS. En krijg nu standaard via UPS geleverd. Heb even gekeken, 100 euro voorkant. Bosch remschijven + trw blokken.

Lees hoop slechte ervaringen, heb ook eerste keer gevloekt. Maar heb nu rechtstreeks email adres van een nederlander die bij mister auto werkt in Lyon.

Niemand kan aan hun prijzen tippen, ander alternatief is Bogijn in Druten of Wagner in Duitsland. Voor 16 euro verstuurd en binnen 3 dagen in huis met DPD. Goeie service en altijd snel reactie via mail.

Koop al jaren niks meer in NL automaterialenzaken.

Re: schijf en blokjes

Geplaatst: 05.06.2014 - 00:24
door mightyspawn
en neem geen b merken. ook Brembo is niet meer wat het was. Laatst voor kennis erop gelegd en binnen 4 maanden krom. Vroeger altijd Brembo made in Italy, nu alleen hun duurder segment nog. Tjah Bosch is made in India (Volvo haalt hier zn spul ook vandaan) maar daar krijg ik nooit klachten over. Helaas wel paar keer piepende remblokken van Bosch, google maar eens. TRW heb ik nu 16 jaar ervaring mee en nog nooit iemand over gehoord. Is in 1992 door Federal Mogul overgenomen.


http://www.nytimes.com/1992/08/25/busin ... iness.html

Re: schijf en blokjes

Geplaatst: 13.07.2014 - 16:18
door sbv
bij dealer met wat korting kom je ook wel onder de 200 uit

Re: schijf en blokjes

Geplaatst: 18.10.2014 - 20:44
door cees klumper
Nieuwe remschijven moeten 'ingeremd' worden wat een heel programma is: van X snelheid naar Y snelheid in X seconden, dat Z keer met G seconden ertussen om af te laten koelen, dan weer een serie harder afremmen op dezelfde manier, etc etc. dit om kromtrekken te voorkomen, dus als dat niet wordt gedaan bij nieuwe schijven kunnen ze gaan kromtrekken, vrij snel.

Re: schijf en blokjes

Geplaatst: 23.10.2014 - 19:53
door mightyspawn
Het goedkopere segment heeft er veel eerder last van. ALs het staal al niet goed gebakken is kun je nog proberen langzaam in te rijden. Maar dan houdt het op. En als het dan ook nog eens een hoop regent zoals in Nederlands of de schijven op een automaat komen dan wordt het inrijden op de ideale manier al een stuk lastiger. Zijn er maar weinig die bij een automaat de eerste 200km van t inrijden de P stand gebruiken ipv de rem bij stilstand.

De basis moet goed zijn, anders zijn ze zo krom. En er is helaas een hoop echte rotzooi op de markt. Om Bosch krom te krijgen moet je een echte hufter van een chauffeur zijn haha.

Re: schijf en blokjes

Geplaatst: 23.10.2014 - 21:06
door lint
De basis moet goed zijn, anders zijn ze zo krom. En er is helaas een hoop echte rotzooi op de markt. Om Bosch krom te krijgen moet je een echte hufter van een chauffeur zijn haha.
[/quote]

Je hebt er mensen bij die echt alles kapot krijgen, ook de schijven van Bosch.