Rijden met de C70 D5
Geplaatst: 26.06.2006 - 11:00
Ook Volvo heeft vanaf nu een cabriolet met dieselmotor in huis. We maken de eerste kilometers met de C70 D5.
Volvo heeft met zijn eerste coupé-cabriolet meteen een winnaar in huis gehaald, zoveel is wel duidelijk na de eerste maanden van de nieuwe C70. De 750 auto’s die de Nederlandse importeurs voor dit jaar toegewezen heeft gekregen zijn al grotendeels uitverkocht. Opmerkelijk daarbij is dat vooral dure uitvoeringen het goed doen. Tot op heden is de auto alleen verkrijgbaar in benzineuitvoering, maar daar komt binnenkort verandering in. In Zweden rijden we onze eerste kilometers met de C70 D5.
Een sportieve cabrio is het allerminst, die C70 D5. Maar des te geslaagder is hij als auto om relaxt mee door de natuur te cruisen. De (standaard) automaat doet bijna ongemerkt zijn werk, en dankzij het hoge koppel (350 Nm, maar het voelt als meer) is dat niet veel werk. De stoelen zitten goed en het opgeruimde ontwerp van dashboard en middenconsole hebben een rustgevende uitwerking. En omdat je met deze auto in dichte toestand keurig discreet en economisch verantwoord zakelijke afspraken kunt afwerken, heeft deze C70 D5 alles in huis om het te schoppen tot de ideale twee-in-één. Niet dat hij geen concurrentie heeft; Opel, Volkswagen, Renault, Peugeot en binnenkort Ford leveren ook vierzits coupé-cabrio’s met dieselmotor, maar die zijn net een maatje kleiner. De productie start deze zomer, de diesel wordt leverbaar vanaf 52.350 euro.
De volledige rij-impressie van de Volvo C70 D5 staat in AutoWeek 27, die op 5 juli verschijnt.
bron: Autoweek
Volvo heeft met zijn eerste coupé-cabriolet meteen een winnaar in huis gehaald, zoveel is wel duidelijk na de eerste maanden van de nieuwe C70. De 750 auto’s die de Nederlandse importeurs voor dit jaar toegewezen heeft gekregen zijn al grotendeels uitverkocht. Opmerkelijk daarbij is dat vooral dure uitvoeringen het goed doen. Tot op heden is de auto alleen verkrijgbaar in benzineuitvoering, maar daar komt binnenkort verandering in. In Zweden rijden we onze eerste kilometers met de C70 D5.
Een sportieve cabrio is het allerminst, die C70 D5. Maar des te geslaagder is hij als auto om relaxt mee door de natuur te cruisen. De (standaard) automaat doet bijna ongemerkt zijn werk, en dankzij het hoge koppel (350 Nm, maar het voelt als meer) is dat niet veel werk. De stoelen zitten goed en het opgeruimde ontwerp van dashboard en middenconsole hebben een rustgevende uitwerking. En omdat je met deze auto in dichte toestand keurig discreet en economisch verantwoord zakelijke afspraken kunt afwerken, heeft deze C70 D5 alles in huis om het te schoppen tot de ideale twee-in-één. Niet dat hij geen concurrentie heeft; Opel, Volkswagen, Renault, Peugeot en binnenkort Ford leveren ook vierzits coupé-cabrio’s met dieselmotor, maar die zijn net een maatje kleiner. De productie start deze zomer, de diesel wordt leverbaar vanaf 52.350 euro.
De volledige rij-impressie van de Volvo C70 D5 staat in AutoWeek 27, die op 5 juli verschijnt.
bron: Autoweek