Pagina 1 van 2
Verandering Volvo 240
Geplaatst: 20.06.2014 - 10:14
door SVE
een tijd geleden mijn eerste auto gekocht een mooie volvo 240 gl uit 1990
nergens roest en mooie corona`s eronder
zo heb ik hem toen opgehaald
na een tijdje toch maar eens een paar dingen aan het uiterlijk beginnen te doen
de grill zwart gespoten andere knipperlichten glaasjes en 17" r velgen
nu de afgelope week een raamspoiler/ louvre geinstaleerd
na lang zoeken en bijna 400 km gereden te hebben stond die er toch op
nu de auto nog iets omlaag en misschien motorisch er nog een paar pk der uit halen

Re: Verandering Volvo 240
Geplaatst: 20.06.2014 - 10:48
door Stinky
Als je flink je best doet haaltie misschien ooit de 0 tot 100 in 15 sekonden. Succes!
Re: Verandering Volvo 240
Geplaatst: 20.06.2014 - 13:39
door lint
Ik vind die velgen niet mooi staan onder een 240, maar smaken verschillen gelukkig. Verder veel plezier met de 240.
Re: Verandering Volvo 240
Geplaatst: 20.06.2014 - 22:57
door MU
Die velgen maken het een aparte wagen, vind het wel wat hebben eigenlijk

Re: Verandering Volvo 240
Geplaatst: 21.06.2014 - 13:44
door sander69
het is wel apart.....maar of ik het zelf zou doen?
ik stoor me meer aan de witte letters op de banden.......haalt ( in mijn ogen ) het effect van de velgen weg.
louvres vind ik wel stoer; heb dit ook op mijn saab 99 zitten.. ( wel opletten dat hij goed vastzit......bij 150 km/h schoot hij er bij mij bijna af)
wat je ook van deze uitvoering vindt; het is wel een liefhebber...
Re: Verandering Volvo 240
Geplaatst: 11.07.2014 - 09:28
door Weesje
Velgen zijn wel ok, maar ben ook niet zo'n liefhebber van de witte letters.
Waar heb je de louvre's vandaan?
Re: Verandering Volvo 240
Geplaatst: 11.07.2014 - 11:05
door sander69
ben ik ook wel benieuwd naar...
Re: Verandering Volvo 240
Geplaatst: 16.07.2014 - 18:37
door sander69
dussssssssssss
Re: Verandering Volvo 240
Geplaatst: 16.07.2014 - 22:13
door ijsga
Met die velgen wel een hoog pimp-my-ride gehalte zo (inderdaad ook door de witte letters), staat denk ik iets minder vreemd als de auto wat lager op de weg ligt.
Re: Verandering Volvo 240
Geplaatst: 26.07.2014 - 15:25
door SVE
de louvres heb ik in Amsterdam uitgehaald net die week stonden er toevallig 3 op marktplaats als een gek liggen mailen en deze was als enige nog niet weg beetje geluk om het zo maar te zeggen hahah.
de witte letters zijn nu ook van de banden af ( niet meer bijgewerkt) binnenkort inderdaad wat omlaag met de auto haha
niemand heeft natuurlijk nog een setje polairs velgen liggen he
gr sem
Re: Verandering Volvo 240
Geplaatst: 29.07.2014 - 12:01
door sander69
ik zag laatst een setje op ebay voorbij komen....
even voor mijn nieuwschierigheid; passen deze velgen er zo onder of moest je no het e.e.a. aanpassen qua steek?
Re: Verandering Volvo 240
Geplaatst: 29.07.2014 - 19:09
door SVE
De steek is gewoon het zelfde 5x108 alleen de ET waarde klopt niet dus spacers moeten gebruiken ik heb voor 25mm en achter 30mm gebruikt let wel op voor apk keuring mag dit niet ivm dat de spoorbreten verandert
Re: Verandering Volvo 240
Geplaatst: 17.08.2014 - 13:33
door SVE
Hallo.
Na een tijd nu in de 240 rond gereden te hebben wou ik toch iets snellers haha nu waren der plannen om een turbo blok met m90 bak erin te hangen maar toen tegen een mooie 242 turbo aangelopen gister wezen kijken en ja eigenlijk al verkocht nu heb ik 2 vraagjes de eigenaar vertelde me dat de overdrive niet meer inschakelde eerder heeft dezen het wel gewoon gedaan waar kan dit aan liggen ? Het knopje op de pook eens los halen of
En natuurlijk ook even test gereden met het weg rijden merkte ik al meteen dat de koppeling heel zwaar ging zeker tegenover mijn 240 gl en dat is ook al niet een van de nieuwste wagens

nu was mijn vraag waar ligt dit aan is het gewoon een kwestie van afstellen of moet hier meer voor gedaan worden
Alvast bedankt
Re: Verandering Volvo 240
Geplaatst: 17.08.2014 - 15:32
door mga1600
Meestal is een haperend overdrive in mijn ervaring een kwestie van een elektrisch probleem: er zitten meerdere relais in de aansturing en er zitten in de overdrive zelf een aantal solenoïdes die defect of vervuild kunnen zijn. In mijn ervaring met een paar MG's en een oude Jaguar (die dezelfde Laycock overdrive gebruikten), ligt het meestal niet aan de mechaniek. Bij een MG(en die Jag ook trouwens), was de cardantunnel eenvoudig weg te schroeven waardoor de overdrive toegankelijk was. Met het brsturingsschema in aanslag was dan de fout traceerbaar en op te lossen. De situatie bij een 240 ken ik helemaal niet.....succes
Re: Verandering Volvo 240
Geplaatst: 17.08.2014 - 16:37
door lint
Inderdaad meestal een elektrisch probleem, goede controle uitvoeren van de kabelboom, verbindingen en relais kan de oorzaak duidelijk maken.
Re: Verandering Volvo 240
Geplaatst: 17.08.2014 - 21:29
door SVE
Oké bedankt voor de snelle reactie

en enig idee wat het kan zijn met de koppeling ?
Re: Verandering Volvo 240
Geplaatst: 17.08.2014 - 23:23
door lint
Er zijn twee koppelingssystemen, hydraulisch en mechanisch. Volgens mij heeft de 200 serie een mechanische koppelingsbediening. Het is goed om alle bewegende delen te controleren en eventueel gangbaar te maken. Als dat allemaal niet uitmaakt kan de koppeling ook versleten zijn.
Re: Verandering Volvo 240
Geplaatst: 19.08.2014 - 14:26
door sander69
onder de auto, in het midden, zitten 2 stekkertjes van de OD, controleer die even of er niet 1 los zit.. schijnt vaker voor te komen dat het lostrilt o.i.d.
koppeling kan ook gewoon een kwestie van wennen zijn, zonder dat het kwaad kan... de een koppelt nu eenmaal anders dan de andere..
Re: Verandering Volvo 240
Geplaatst: 20.08.2014 - 19:13
door SVE
Okee bedankt voor de reacties dit word eens een dag hobbyen
Niemand toevallig geïnteresseerd in mijn 240 ??
Re: Verandering Volvo 240
Geplaatst: 21.08.2014 - 05:56
door Gerard1793
Wel in je velgen:)