elektrische problemen s80
Geplaatst: 22.06.2014 - 09:52
Beste mensen,
Ik heb een volvo s80 uit 2002 met 202.000 km op de teller. Erzijn wel een keer allebei de buitenspiegels vervangen, maar die werkten goed.
Sinds enige tijd doet mijn raam, de buitenspiegel en de centrale vergrendeling het niet van de passagiersdeur. En de buitentemperatuurmeter ook niet meer.
Mijn monteur heeft dit bekeken en zegt dat waarschijnlijk de module in de deur kapot. (Dat is een prijzig geintje toch. rond 400 euro)Vaak doet ineens ook spontaan de cv. bij de bestuurderskant het ook niet, maar als ik gereden heb weer wel.
Op 27 maart heb ik hem ook nog een keer uit laten lezen omdat ik erg veel uitstoot had bij het rijden met de caravan. Daarna de intercooler laten vervangen en nu pas met de caravan gereden en geen extra roetuitstoot meer. Hij gaf de volgende storingen weer ECM-13000 Signaal van luchtmassameter-signaal te hoog/actief Nu verholpen
Regeleenheid storingscode
CEM-1A52.Communicatie met de regeleenheid bestuurdersportiermodule. Signaal ontbreekt/De storingscode is actief
CEM-1A53 Communicatie met de regeleenheid passagiersportiersmodule. Signaal ontbreekt/De storingscode is actief
CEM-6A02 portier ontgrendeld rechts achter. Signaal te hoog. De storingscode is niet actief
Cem-1A59 Communicatie met de regeleenheid audiomodule. Signaal ontbreekt. De storingscode is niet actief
Dim soring niet gevonden
In februari heb ik een nieuwe accu erin laten zetten, omdat de accu dood was(Na 8 jr mag dat wel dacht ik.)
Maar begin juni was mijn nieuwe accu leeg. Hij blijkt dus ergens als hij in de slaapstand staat stroom te verliezen.
Mijn monteur heeft alle zekeringen nagelopen en heeft het volgende op geschreven over de zekeringen die hij allemaal gecontroleerd heeft
23(Lichtschakelaarmodule, Schakelaarmodule klimaatregeling, Diagnoseaansluiting, Stuurhendelmodule ) ampère 5 = 0,5
27(Centrale vergrendeling,elektrisch bediende ramen, Ontdooier,verlichting buitenspiegels elektrisch bediende buitenspiegels) 15 amp. = 14
32(Centrale elektrische module, verl.make-up spiegel, stuurbekrachtiging, algemene verlichting en verl.handschoenenkastje) 10 amp. = 12
Maar nu weeten we nogniet waar het lek zit . Daar hebben we een elektrotechneut voor nodig denk ik.
Ik zou het fijn vinden als iemand van jullie me zou kunnen helpen om de problemen op te lossen. Misschien weet één van jullie ook iemand in de buurt van Eindhoven
die mij zou kunnen helpen, want bij de dealer vragen ze de hoofdprijs en praten ze al gelijk over modules vervangen.
Of is mijn Volvo die overigens fantastisch rijdt ten dode op geschreven
Ik heb een volvo s80 uit 2002 met 202.000 km op de teller. Erzijn wel een keer allebei de buitenspiegels vervangen, maar die werkten goed.
Sinds enige tijd doet mijn raam, de buitenspiegel en de centrale vergrendeling het niet van de passagiersdeur. En de buitentemperatuurmeter ook niet meer.
Mijn monteur heeft dit bekeken en zegt dat waarschijnlijk de module in de deur kapot. (Dat is een prijzig geintje toch. rond 400 euro)Vaak doet ineens ook spontaan de cv. bij de bestuurderskant het ook niet, maar als ik gereden heb weer wel.
Op 27 maart heb ik hem ook nog een keer uit laten lezen omdat ik erg veel uitstoot had bij het rijden met de caravan. Daarna de intercooler laten vervangen en nu pas met de caravan gereden en geen extra roetuitstoot meer. Hij gaf de volgende storingen weer ECM-13000 Signaal van luchtmassameter-signaal te hoog/actief Nu verholpen
Regeleenheid storingscode
CEM-1A52.Communicatie met de regeleenheid bestuurdersportiermodule. Signaal ontbreekt/De storingscode is actief
CEM-1A53 Communicatie met de regeleenheid passagiersportiersmodule. Signaal ontbreekt/De storingscode is actief
CEM-6A02 portier ontgrendeld rechts achter. Signaal te hoog. De storingscode is niet actief
Cem-1A59 Communicatie met de regeleenheid audiomodule. Signaal ontbreekt. De storingscode is niet actief
Dim soring niet gevonden
In februari heb ik een nieuwe accu erin laten zetten, omdat de accu dood was(Na 8 jr mag dat wel dacht ik.)
Maar begin juni was mijn nieuwe accu leeg. Hij blijkt dus ergens als hij in de slaapstand staat stroom te verliezen.
Mijn monteur heeft alle zekeringen nagelopen en heeft het volgende op geschreven over de zekeringen die hij allemaal gecontroleerd heeft
23(Lichtschakelaarmodule, Schakelaarmodule klimaatregeling, Diagnoseaansluiting, Stuurhendelmodule ) ampère 5 = 0,5
27(Centrale vergrendeling,elektrisch bediende ramen, Ontdooier,verlichting buitenspiegels elektrisch bediende buitenspiegels) 15 amp. = 14
32(Centrale elektrische module, verl.make-up spiegel, stuurbekrachtiging, algemene verlichting en verl.handschoenenkastje) 10 amp. = 12
Maar nu weeten we nogniet waar het lek zit . Daar hebben we een elektrotechneut voor nodig denk ik.
Ik zou het fijn vinden als iemand van jullie me zou kunnen helpen om de problemen op te lossen. Misschien weet één van jullie ook iemand in de buurt van Eindhoven
die mij zou kunnen helpen, want bij de dealer vragen ze de hoofdprijs en praten ze al gelijk over modules vervangen.
Of is mijn Volvo die overigens fantastisch rijdt ten dode op geschreven