Hi, ben nieuw hier op het forum. Heb zelf een witte V40 D4 Business Momentum met 17" Mannan velgen, donker getint glas en nog wat grut in bestelling (levering medio augustus).
In mijn zoektocht naar meer informatie over prestaties en motorgeluid van de D4 190pk vond ik onderstaand filmpje:
VOLVO V40 D4 14procent h264:
Benieuwd wie er nog andere filmpjes heeft, bijvoorbeeld van zijn net afgeleverde D4 190pk!
Re: Volvo V40 D4 190pk filmpjes
Geplaatst: 04.07.2014 - 09:43
door diesel01
Leuk filmpje..
Werner die de Polestar V60 de grond in boort maar nu promoot om vooral de limiter en banden eraf te halen zodat je tegen 14% kunt gaan blazen.
En dan zijn er mensen die het een goede autojournalist vinden.
Ik hoor weinig over de auto zelf...
Re: Volvo V40 D4 190pk filmpjes
Geplaatst: 04.07.2014 - 11:17
door Robinho
Ik hoor hem praten over de afgetopte versie (max 190 km p/u). Is er een makkelijke/betaalbare manier om deze aftopping er af te (laten) halen?
Re: Volvo V40 D4 190pk filmpjes
Geplaatst: 04.07.2014 - 11:46
door D2
diesel01 schreef:
Leuk filmpje..
Werner die de Polestar V60 de grond in boort maar nu promoot om vooral de limiter en banden eraf te halen zodat je tegen 14% kunt gaan blazen.
En dan zijn er mensen die het een goede autojournalist vinden.
Ik hoor weinig over de auto zelf...
Tsja, in de AutoVisie lees je veel genuanceerdere verhalen van Budding, die bovendien gewoon over auto's en autorijden gaan. Dit soort filmpjes zijn wat mij betreft meer typische Telegraafcontent, en zijn dat in feite ook. De opmerkingen over het aftermarket monteren van andere velgen kunnen wat mij betreft niet vaak genoeg maken aangezien er nog steeds mensen zijn die wijs laten maken dat dit volgens de belastingdienst niet zou mogen. De legaliteit van het verwijderen van de limiter heb ik echter mijn twijfels bij. En ook dat kinderachtige gezeur over prestaties in het algemeen: Het gros van de 14% auto's is voor dagelijks gebruik vlot zat, wie anders beweert zit volgens mij niet vaak genoeg op de weg. En voor de vakantietripjes is 190 km/u op de Autobahn ook snel zat.
Positieve noot: Leuk om Power Blue op een V40 te zien, deze kleur is imo in plaats van Biarritz Blue gekomen. Ik geloof dat ik laatstgenoemde toch wat gedistingeerder vind
Re: Volvo V40 D4 190pk filmpjes
Geplaatst: 04.07.2014 - 11:49
door JeroenSpock
Ik wou er maar niets van zeggen Tom, maar nu jij het doet..
Laat ze die milieu gebakjes maar begrenzen op 100km/u, nog beter minder slecht voor het milieu
Als je hard wil rijden, betaal er maar gewoon voor
Re: Volvo V40 D4 190pk filmpjes
Geplaatst: 04.07.2014 - 11:53
door diesel01
D2 schreef:
diesel01 schreef:
Leuk filmpje..
Werner die de Polestar V60 de grond in boort maar nu promoot om vooral de limiter en banden eraf te halen zodat je tegen 14% kunt gaan blazen.
En dan zijn er mensen die het een goede autojournalist vinden.
Ik hoor weinig over de auto zelf...
Tsja, in de AutoVisie lees je veel genuanceerdere verhalen van Budding, die bovendien gewoon over auto's en autorijden gaan. Dit soort filmpjes zijn wat mij betreft meer typische Telegraafcontent, en zijn dat in feite ook. De opmerkingen over het aftermarket monteren van andere velgen kunnen wat mij betreft niet vaak genoeg maken aangezien er nog steeds mensen zijn die wijs laten maken dat dit volgens de belastingdienst niet zou mogen. De legaliteit van het verwijderen van de limiter heb ik echter mijn twijfels bij. En ook dat kinderachtige gezeur over prestaties in het algemeen: Het gros van de 14% auto's is voor dagelijks gebruik vlot zat, wie anders beweert zit volgens mij niet vaak genoeg op de weg. En voor de vakantietripjes is 190 km/u op de Autobahn ook snel zat.
Positieve noot: Leuk om Power Blue op een V40 te zien, deze kleur is imo in plaats van Biarritz Blue gekomen. Ik geloof dat ik laatstgenoemde toch wat gedistingeerder vind
Waarom ga je dan niet voor de 20% bijtelling auto, daar zit geen limiter op en std 17"banden?
Het is een open deur maar ik vraag het toch.
Re: Volvo V40 D4 190pk filmpjes
Geplaatst: 04.07.2014 - 12:23
door D2
diesel01 schreef:
D2 schreef:
diesel01 schreef:
Leuk filmpje..
Werner die de Polestar V60 de grond in boort maar nu promoot om vooral de limiter en banden eraf te halen zodat je tegen 14% kunt gaan blazen.
En dan zijn er mensen die het een goede autojournalist vinden.
Ik hoor weinig over de auto zelf...
Tsja, in de AutoVisie lees je veel genuanceerdere verhalen van Budding, die bovendien gewoon over auto's en autorijden gaan. Dit soort filmpjes zijn wat mij betreft meer typische Telegraafcontent, en zijn dat in feite ook. De opmerkingen over het aftermarket monteren van andere velgen kunnen wat mij betreft niet vaak genoeg maken aangezien er nog steeds mensen zijn die wijs laten maken dat dit volgens de belastingdienst niet zou mogen. De legaliteit van het verwijderen van de limiter heb ik echter mijn twijfels bij. En ook dat kinderachtige gezeur over prestaties in het algemeen: Het gros van de 14% auto's is voor dagelijks gebruik vlot zat, wie anders beweert zit volgens mij niet vaak genoeg op de weg. En voor de vakantietripjes is 190 km/u op de Autobahn ook snel zat.
Positieve noot: Leuk om Power Blue op een V40 te zien, deze kleur is imo in plaats van Biarritz Blue gekomen. Ik geloof dat ik laatstgenoemde toch wat gedistingeerder vind
Waarom ga je dan niet voor de 20% bijtelling auto, daar zit geen limiter op en std 17"banden?
Het is een open deur maar ik vraag het toch.
Geen idee of je die vraag aan mij stelt, of gewoon in het algemeen, maar ik wil er wel op reageren: Omdat belasting betalen stom is.
Bandenmaat heeft verder niet zoveel te maken met het bijtellingspercentage, dat is gewoon een kwestie van het naar eigen smaak aanpassen van een auto. Daar is niks mis mee, toch?
Zelf rij ik overigens in een 20% bijtellingsauto, met niet-standaard (maar wel af-fabriek, mocht dat belangrijk zijn) 17" wielen en een top van 199 kilometers op de teller (en geen streepje meer). En ik vind het prima.
Overigens, over die V60 Polestar: Het verslag in de papieren AV is duidelijk gunstiger van toon dan het filmpje. En helemaal terzijde: Steve Sutcliffe van AutoCar, een journalist met behoorlijk wat privileges (mocht als één van de eersten in de LaFerrari rijden, bijvoorbeeld), was er behoorlijk over te spreken!
Re: Volvo V40 D4 190pk filmpjes
Geplaatst: 04.07.2014 - 12:56
door diesel01
@D2 de vraag is omdat jij stelt dat je ook bij deze 14% auto direct moet wisselen van banden en juist die die banden hebben in grote mate invloed op het verbruik en maken het verschil tussen 14 of 20%.
En belasting betalen is stom..tja aan deze kant van het lijntje zit iemand die nergens gebruik van maakt, ik heb geen kinderen, een eigen woning verdien teveel voor allerlei toeslagen en HRA, betaal maandelijks IB en aan het einde van het jaar moet ik nog verder voorover bukken omdat de belastingdienst nog verder naar binnen moet..
Maar doen we het niet dan kan de subsidie juist op de 14% gebakjes niet meer betaalt worden.
Moraal van het verhaal wil je niet meer dan 14% betalen hou het dan ook een 14% bijtellingsauto en maak er geen 20% van terwijl je voor een 14% betaalt.
Imo mag een belastingdienst een forse naheffing opleggen aan mensen die het wel doen.
Re: Volvo V40 D4 190pk filmpjes
Geplaatst: 04.07.2014 - 13:25
door lint
diesel01 schreef:
@D2 de vraag is omdat jij stelt dat je ook bij deze 14% auto direct moet wisselen van banden en juist die die banden hebben in grote mate invloed op het verbruik en maken het verschil tussen 14 of 20%.
En belasting betalen is stom..tja aan deze kant van het lijntje zit iemand die nergens gebruik van maakt, ik heb geen kinderen, een eigen woning verdien teveel voor allerlei toeslagen en HRA, betaal maandelijks IB en aan het einde van het jaar moet ik nog verder voorover bukken omdat de belastingdienst nog verder naar binnen moet..
Maar doen we het niet dan kan de subsidie juist op de 14% gebakjes niet meer betaalt worden.
Moraal van het verhaal wil je niet meer dan 14% betalen hou het dan ook een 14% bijtellingsauto en maak er geen 20% van terwijl je voor een 14% betaalt.
Imo mag een belastingdienst een forse naheffing opleggen aan mensen die het wel doen.
+1!
Re: Volvo V40 D4 190pk filmpjes
Geplaatst: 04.07.2014 - 14:07
door D2
diesel01 schreef:
@D2 de vraag is omdat jij stelt dat je ook bij deze 14% auto direct moet wisselen van banden en juist die die banden hebben in grote mate invloed op het verbruik en maken het verschil tussen 14 of 20%.
En belasting betalen is stom..tja aan deze kant van het lijntje zit iemand die nergens gebruik van maakt, ik heb geen kinderen, een eigen woning verdien teveel voor allerlei toeslagen en HRA, betaal maandelijks IB en aan het einde van het jaar moet ik nog verder voorover bukken omdat de belastingdienst nog verder naar binnen moet..
Maar doen we het niet dan kan de subsidie juist op de 14% gebakjes niet meer betaalt worden.
Moraal van het verhaal wil je niet meer dan 14% betalen hou het dan ook een 14% bijtellingsauto en maak er geen 20% van terwijl je voor een 14% betaalt.
Imo mag een belastingdienst een forse naheffing opleggen aan mensen die het wel doen.
Naheffing? Waarom spreken van een sanctie als er geen enkele wet overtreden wordt? Het achteraf monteren van een grotere en bredere wielen is compleet legaal, daar valt niets op af te dingen.
Ten tweede: De verbruiksverhoging die dit oplevert is een nogal theoretische kwestie. Dit omdat er bij een auto en het berijden daarvan simpelweg veel te veel factoren meespelen die vaak een nog veel grotere invloed op het verbruik hebben. Er zitten simpelweg zoveel variabelen in dat verhaal dat het echt geen zin heeft om een punt te maken van die grotere velgen.
Dat het huidige fiscale systeem mbt leaseauto's ridicuul is behoeft geen betoog. En laten we het maar niet gaan hebben over het uitgavenpatroon van onze overheid in algemene zin, alsof daar verder niets op aan te merken is...?
Kortom: In zo'n knotsgek stelsel gaan klagen over mensen met -in jouw opinie- wat te grote velgjes is wat mij betreft echt geneuzel in de marge.
Re: Volvo V40 D4 190pk filmpjes
Geplaatst: 04.07.2014 - 14:09
door V50 R
@D2 laat je niet ophitsen door die oude mannen.
Leuk filmpje! De auto rijdt heerlijk en wat een vermogen, hah collega was helemaal onder de indruk van de v40, en die rijdt een a5 3.0tdi. Er is geen betere keus in dit segment dan de volvo v40 en het is verdomde knap dat het volvocars is gelukt. Volvo, Voorsprong door techniek!
En diesel01, een slimme ondernemer maakt gebruik van de beschikbare voordelen. Oh en als jij denkt dat kinderen voordeel opleveren in NL?? Vraag het eens om je heen wat het kost.
Re: Volvo V40 D4 190pk filmpjes
Geplaatst: 04.07.2014 - 15:11
door diesel01
D2 schreef:
diesel01 schreef:
@D2 de vraag is omdat jij stelt dat je ook bij deze 14% auto direct moet wisselen van banden en juist die die banden hebben in grote mate invloed op het verbruik en maken het verschil tussen 14 of 20%.
En belasting betalen is stom..tja aan deze kant van het lijntje zit iemand die nergens gebruik van maakt, ik heb geen kinderen, een eigen woning verdien teveel voor allerlei toeslagen en HRA, betaal maandelijks IB en aan het einde van het jaar moet ik nog verder voorover bukken omdat de belastingdienst nog verder naar binnen moet..
Maar doen we het niet dan kan de subsidie juist op de 14% gebakjes niet meer betaalt worden.
Moraal van het verhaal wil je niet meer dan 14% betalen hou het dan ook een 14% bijtellingsauto en maak er geen 20% van terwijl je voor een 14% betaalt.
Imo mag een belastingdienst een forse naheffing opleggen aan mensen die het wel doen.
Naheffing? Waarom spreken van een sanctie als er geen enkele wet overtreden wordt? Het achteraf monteren van een grotere en bredere wielen is compleet legaal, daar valt niets op af te dingen.
Ten tweede: De verbruiksverhoging die dit oplevert is een nogal theoretische kwestie. Dit omdat er bij een auto en het berijden daarvan simpelweg veel te veel factoren meespelen die vaak een nog veel grotere invloed op het verbruik hebben. Er zitten simpelweg zoveel variabelen in dat verhaal dat het echt geen zin heeft om een punt te maken van die grotere velgen.
Dat het huidige fiscale systeem mbt leaseauto's ridicuul is behoeft geen betoog. En laten we het maar niet gaan hebben over het uitgavenpatroon van onze overheid in algemene zin, alsof daar verder niets op aan te merken is...?
Kortom: In zo'n knotsgek stelsel gaan klagen over mensen met -in jouw opinie- wat te grote velgjes is wat mij betreft echt geneuzel in de marge.
Nogmaals ridicuul is, zeker nu er 2 versies zijn, de 14% te betalen en er een 20% van te maken.
Toen ik van 195/65/15 over ging naar 225/45/17 zag ik dat direct terug in het brandstofverbruik met 3 liter per 100km.
Nu 1 gram CO2 het verschil maakt tussen 14 of 20% betekend het niets meer dat je willens en wetens de klaeut belazerd met plattere bandjes en dus voldoet hij niet meer aan 14% regeling.
Op het moment dat een BD gaat controleren en mensen een naheffing krijgen is de peop aan en is de overheid volgens de overtreders de gebeten hond terwijl mensen hand in eigen boezem moeten steken.
Imo zet Volvo een prachtig 14% product neer maar er zijn altijd mensen die aanpassing op willen, neem dan direct die 20% D4!
Re: Volvo V40 D4 190pk filmpjes
Geplaatst: 04.07.2014 - 15:16
door diesel01
V50 R schreef:
@D2 laat je niet ophitsen door die oude mannen.
Leuk filmpje! De auto rijdt heerlijk en wat een vermogen, hah collega was helemaal onder de indruk van de v40, en die rijdt een a5 3.0tdi. Er is geen betere keus in dit segment dan de volvo v40 en het is verdomde knap dat het volvocars is gelukt. Volvo, Voorsprong door techniek!
En diesel01, een slimme ondernemer maakt gebruik van de beschikbare voordelen. Oh en als jij denkt dat kinderen voordeel opleveren in NL?? Vraag het eens om je heen wat het kost.
Ik zie juist om heen dat het niet hebben van kinderen voordeel oplevert.
F.cking vervelend dat ik er wel voor mag betalen...
Maar mss moet ik ook gewoon op alle manier de B.V NL n.aien, enerzijds doe ik dat al door mijn bier, diesel en andere zooi uit Dld te halen.
Misschien moet ik er ook maar gaan wonen, is er nog plaats Dick?
Re: Volvo V40 D4 190pk filmpjes
Geplaatst: 04.07.2014 - 15:25
door D2
diesel01 schreef:
Nu 1 gram CO2 het verschil maakt tussen 14 of 20% betekend het niets meer dat je willens en wetens de klaeut belazerd met plattere bandjes en dus voldoet hij niet meer aan 14% regeling.
Flauwekul. Niemand die in een 14% auto rijdt haalt het daarvoor geldende normverbruik in praktijk (en dus ook niet die CO2-uitstoot), ongeacht wat voor bandjes er onder de auto zitten. Dus dat is geen argument. Die 'platte bandjes' voldoen gewoon aan de regels en er is dus niemand die, welke kluit dan ook, belazert.
diesel01 schreef:Op het moment dat een BD gaat controleren en mensen een naheffing krijgen is de peop aan en is de overheid volgens de overtreders de gebeten hond terwijl mensen hand in eigen boezem moeten steken.
Waarop gaat die Belastingdienst dan controleren?
Re: Volvo V40 D4 190pk filmpjes
Geplaatst: 04.07.2014 - 15:36
door V50 R
@tom eerst nadenken, inlezen, voordat je begint te roepen. Belastingdienst heeft aangegeven dat zodra de auto op kenteken staat, andere velgen mogen worden gemonteerd. En dat dit geen invloed heeft op de bijtelling. Dit is een brief van juni/juli 2012 die overal op internet te vinden is.
En blijf het bijzonder vinden dat je loopt te roepen hoeveel belasting je wel niet betaald. Maar goed, dat zal wel een bepaalde attitude van je zijn.
Re: Volvo V40 D4 190pk filmpjes
Geplaatst: 04.07.2014 - 16:16
door diesel01
V50 R schreef:
@tom eerst nadenken, inlezen, voordat je begint te roepen. Belastingdienst heeft aangegeven dat zodra de auto op kenteken staat, andere velgen mogen worden gemonteerd. En dat dit geen invloed heeft op de bijtelling. Dit is een brief van juni/juli 2012 die overal op internet te vinden is.
En blijf het bijzonder vinden dat je loopt te roepen hoeveel belasting je wel niet betaald. Maar goed, dat zal wel een bepaalde attitude van je zijn.
Je leest nergens hoeveel belasting ik betaal(vind het overigens wel genoeg ) daar hebben Super Franck voor.
Ik heb iid net de brief gelezen, ze laten daar een hoop geld liggen maar dat zien we wel vaker.
Er klopt imo geen zak van!
Maar zo lang er afspraken met frauderende ziekenhuizen worden gemaakt dat er geen onderzoeken worden gestart naar de 50 of 60mio die er teveel is gedeclareerd, klots het geld in NL bij de plinten omhoog.
Dat laatste overigens geheel offtopic.
Re: Volvo V40 D4 190pk filmpjes
Geplaatst: 04.07.2014 - 17:07
door Koehandel
Heb de Volvo dealer expliciet gevraagd of de 17" Mannan velgen gecertificeerd zijn voor 14% bijtelling. Dat zijn ze. Maar dat geldt dus niet voor iedere velg.
Zie accessoire lijstje in D4 Business brochure plus een 3-tal andere daar niet genoemde velgen (Mannan17, Serapis17 en Ixion18 geloof ik).
Dus even los van discussie of velgenwissel wel/niet van BD mag: je kunt volgens onze Volvo dealer dus wisselen naar een andere (gecertificeerde!) velg met behoud van 14% regime. Daarom ook zo'n beperkt aanbod op de D4 Business.
Re: Volvo V40 D4 190pk filmpjes
Geplaatst: 04.07.2014 - 17:22
door V50 R
Dat is niet correct, je mag er na kenteken aanvraag elk soort velg onder leggen die je wil. Zie bijvoorbeeld fret hier op het forum maar met zn heico velgen, is geen enkel probleem. Ik hoop wel dat je dealer de velgen als accesoire levert en niet affabriek, anders heb je 20% bijtelling!
Re: Volvo V40 D4 190pk filmpjes
Geplaatst: 04.07.2014 - 20:42
door Koehandel
Niemand nog die van zijn V40 D4 Business een filmpje van bijvoorbeeld motorgeluid van binnen of van buiten, of bijvoorbeeld acceleratiefilmpje heeft geschoten?
Wie zich verveelt dit weekend..
Re: Volvo V40 D4 190pk filmpjes
Geplaatst: 04.07.2014 - 22:57
door Vossie
Wat mij opvalt in het filmpje is dat deze V40 de dimlichten en DRLs tegelijk aan heeft. Is dit nieuw voor MY15? Heb ik althans nog niet eerder gezien op de V40.