Osmium grey summum D4
Geplaatst: 04.07.2014 - 16:28
Verwijderd
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
V50 R schreef: Dank Heeren! Weekend even op pad geweest, ongeveer 500km en er zijn me een paar punten opgevallen over de afgelopen 1450km:
Voordelen:
-Het blok is briljant, vermogen in het gehele toerenbereik aanwezig en hij blijft maar versnellen.
-Zuinig! Het valt me op hoe zuinig het blok loopt, haalde vandaag een gemiddeld verbruik van 1:21. En zonder al teveel moeite. Dat ging met de D2 zeker niet zo soepel. Wel met beleid je rechtervoet bedienen en snel naar de 6 gaan. Komende tijd maar eens kijken hoe zuinig het kan.
-Rust aan boord! Auto is een stuk stiller op snelheid dan de D2, wellicht andere isolatie en minder toeren draaien v/h blok.
-Het stuur is wat anders van vorm dan bij de my2014 momentum en dat is een positief punt.
-Internetradio in het nieuwe sensus is heerlijk, altijd muziek aan boord en wat een keuze!
-Keyless entry and drive! Alleen nog even wennen aan de sleutels in de broekzak houden! Voordeel is wel geen krassen op het dashboard.
Nadelen:
-Onderstel is nog wat stugger dan dat van de D2, mogelijk door het extra wagengewicht? Ik heb het std onderstel genomen, misschien was het sportonderstel een betere keuze geweest door de betere schokdempers.
-Wat wel door het gewicht in de neus ontstaat is onderstuur in bochten. De d2 had hier duidelijk een betere wegligging.
-De elektrische stoelverstelling is ideaal als je met zn tweeen bent, maar merk dat de stoel niet zo ver naar benenden kan als bij de handbediende variant. Dit was bij de v50 destijds ook al zo, maar had er niet meer zo aangedacht. Het is voor mij nog even zoeken naar de beste positie.
-Navigatie is daarnaast nog niet zo accuraat, en met name de filemeldingen zijn niet altijd actueel. Ik neig toch weer naar de live services van tomtom.
-Snelheid, snelheid, snelheid. Het is oh zo leuk en de auto kan het zo goed, maar post uit leeuwarden nog maar even zien te vermijden middels Flitsmeester. Of zou naast mn blackbox een ander 'rittenregistratie' systeem wat zijn...![]()
Hmmm...ik ben een beetje bang voor de elektrische stoelen. Ik heb alleen getest in handbediende stoelen. Dealer zei dat elektrische stoelen hetzelfde waren. Ik ben 1.92m en vraag me af of ik wel genoeg hoofdruimte over houdt, zeker vanwege het glazen dak wat ik heb genomen. Voor mij is 1cm a 2cm genoeg, maar ik heb geen idee of ik dat ga redden...V50 R schreef: Dank Heeren! Weekend even op pad geweest, ongeveer 500km en er zijn me een paar punten opgevallen over de afgelopen 1450km:
Voordelen:
-Het blok is briljant, vermogen in het gehele toerenbereik aanwezig en hij blijft maar versnellen.
-Zuinig! Het valt me op hoe zuinig het blok loopt, haalde vandaag een gemiddeld verbruik van 1:21. En zonder al teveel moeite. Dat ging met de D2 zeker niet zo soepel. Wel met beleid je rechtervoet bedienen en snel naar de 6 gaan. Komende tijd maar eens kijken hoe zuinig het kan.
-Rust aan boord! Auto is een stuk stiller op snelheid dan de D2, wellicht andere isolatie en minder toeren draaien v/h blok.
-Het stuur is wat anders van vorm dan bij de my2014 momentum en dat is een positief punt.
-Internetradio in het nieuwe sensus is heerlijk, altijd muziek aan boord en wat een keuze!
-Keyless entry and drive! Alleen nog even wennen aan de sleutels in de broekzak houden! Voordeel is wel geen krassen op het dashboard.
Nadelen:
-Onderstel is nog wat stugger dan dat van de D2, mogelijk door het extra wagengewicht? Ik heb het std onderstel genomen, misschien was het sportonderstel een betere keuze geweest door de betere schokdempers.
-Wat wel door het gewicht in de neus ontstaat is onderstuur in bochten. De d2 had hier duidelijk een betere wegligging.
-De elektrische stoelverstelling is ideaal als je met zn tweeen bent, maar merk dat de stoel niet zo ver naar benenden kan als bij de handbediende variant. Dit was bij de v50 destijds ook al zo, maar had er niet meer zo aangedacht. Het is voor mij nog even zoeken naar de beste positie.
-Navigatie is daarnaast nog niet zo accuraat, en met name de filemeldingen zijn niet altijd actueel. Ik neig toch weer naar de live services van tomtom.
-Snelheid, snelheid, snelheid. Het is oh zo leuk en de auto kan het zo goed, maar post uit leeuwarden nog maar even zien te vermijden middels Flitsmeester. Of zou naast mn blackbox een ander 'rittenregistratie' systeem wat zijn...![]()
zou ik niet doen, zou wel eens je laatste rit kunnen zijnlint schreef: Even bij de dealer vragen of er een exemplaar met elektrische stoelen beschikbaar is voor een proefzit.
Deze stoel staat wel erg apart in een Volvo, moet toch opvallen en je aan het denken zettendbosker schreef:zou ik niet doen, zou wel eens je laatste rit kunnen zijnlint schreef: Even bij de dealer vragen of er een exemplaar met elektrische stoelen beschikbaar is voor een proefzit.![]()
Ik heb al maandje geleden besteld, dus nu achteraf testen schiet ik niks mee mee op denk...bestelling zal ik wel niet meer kunnen wijzigen (is via leasemaatschappij gegaan bij een dealer die ik zelf niet kon kiezen). Bovendien zit de elektrische stoel standaard in de pakketten die in heb en wil ( rdesign plus line), dus ik heb in zoverre weinig keus. Op hoop van zegen.V50 R schreef: Hah dick dat is alleen voor de mensen die volvo verlaten. Maar Rob zou ik zeker doen, de zit is op zich wel prima hoor, maar ik heb zonder glazen dak niet heel veel over. Hangt een beetje af van de verhouding bovenlijf-benen.
@tescione, internet radio zit std in business pack connect en dus in het nieuwe sensus connect. Maakt DAB+ overbodig. Zeer helder en goed geluid. Randstad altijd bereik dus perfect.
@Paul, ja hah ben elke keer de sleutel kwijt en kan me goed voorstellen dat jij je dan vergist als je in je rode voiture hebt gereden. Dat apparaatje moet ik maar eens nader bestuderen met al die opties. Vanochtend spotte mn haviksogen er gelukkig eentje die flitsmeester nog niet kende. Agent knikte vriendelijk![]()
Nog even een opmerking over de wegligging, onder de v40 liggen 17inch freija met pirelli banden. Dus niet de 16inch met de michelin energykillers. De pirelli banden zijn prettiger, stiller en minder spoorgevoelig dan mn conti's die onder de C30 zaten. Maat is bij beide 205/50/17. Nog even kijken wat er in de winter onder komt. Onder de C30 had ik toen michelin alpin en die waren erg slijtvast. Maar even afwachten op de nieuwe testen straks in september.
Oh en voor de nieuwe rijders, er zitten erg goede remmen onder de auto!! Hij remt erg pittig tov de D2, wel even rekening mee houden. Verhouding accelereren en vertragen is dus uitstekend.
En dan loopt de verbinding via je eigen telefoon neem ik aan?V50 R schreef: @tescione, internet radio zit std in business pack connect en dus in het nieuwe sensus connect. Maakt DAB+ overbodig. Zeer helder en goed geluid. Randstad altijd bereik dus perfect.